AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #1 Skrevet 31. august 2023 Jeg trenger råd fra dere flinke mammaer og pappaer der ute! skal kjøpe ny vogn til 1 åring. Den må være enkel å manøvrere i skogsveier på tur, og samtidig liten og lett så den også kan brukes i byen, på trange Cafélokaler og lignende. Det er også viktig at ryggen kan legges med når lille trenger en blund. når den pakkes sammen må den være liten nok til å passe i bagasjen på en MG Zs ev 😅 er det mulig å få alt dette i en vogn eller må jeg kjøpe en «by vogn» og en «turvogn» har egentlig ikke så god økonomi til å kjøpe to vogner heller 🫣. håper noen gidder å lese og har erfaringer å dele! Anonymkode: 9bb94...24b
MarenogAron Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Vanskelig å få 100% oppfylt alle ønskene dine. Skal det være en god vogn i skogen må det være en "ordentlig" vogn med lufthjul, skal den være liten og snerten i byen så er det bedre med en trillevogn. Forslag til vogn som kan fås til en relativt rimelig penge på finn: *Britax Smile 3. Store lufthjul, egner seg godt på skogstur (men selvsagt ikke på smale stier, det gjør ingen vogner). Du kan velge om du vil låse hjulene eller ikke. Når de ikke er låst er den forbausende enkel å manøvrere innendørs også. Full liggestilling. Er av de vognene som tar minst plass sammenslått, men siden det er en ordentlig vogn tar den fortsatt mer plass enn triller. * Babyjogger city mini GT. Viktig med "GT", den har større og bedre hjul enn "ikke GT". Avhengig av hvor røffe skogsturer du har tenkt deg ut på så kan det hende at denne klarer seg. Har ganske store hjul, så er bedre enn de fleste andre triller. Men ikke samme komfort som de med lufthjul. Trehjuling. Jeg opplever den fortsatt som ganske stabil, men ville nok ikke tatt den med i ulendt terreng med masse humper og dumper. På den annen side er den veldig enkel å bruke på kjøpesenteret, og den er en drøm å legge sammen. Kan gjøres med én hånd, og tar omtrent null plass i bagasjerommet. De eldre modellene har i utgangspunktet ikke sånn fotbrett du kan løfte for å få god liggestilling til føttene, men det finnes som ekstrautstyr. Tror de nyere modellene har det "innebygd". 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 6 minutter siden, MarenogAron said: Vanskelig å få 100% oppfylt alle ønskene dine. Skal det være en god vogn i skogen må det være en "ordentlig" vogn med lufthjul, skal den være liten og snerten i byen så er det bedre med en trillevogn. Forslag til vogn som kan fås til en relativt rimelig penge på finn: *Britax Smile 3. Store lufthjul, egner seg godt på skogstur (men selvsagt ikke på smale stier, det gjør ingen vogner). Du kan velge om du vil låse hjulene eller ikke. Når de ikke er låst er den forbausende enkel å manøvrere innendørs også. Full liggestilling. Er av de vognene som tar minst plass sammenslått, men siden det er en ordentlig vogn tar den fortsatt mer plass enn triller. * Babyjogger city mini GT. Viktig med "GT", den har større og bedre hjul enn "ikke GT". Avhengig av hvor røffe skogsturer du har tenkt deg ut på så kan det hende at denne klarer seg. Har ganske store hjul, så er bedre enn de fleste andre triller. Men ikke samme komfort som de med lufthjul. Trehjuling. Jeg opplever den fortsatt som ganske stabil, men ville nok ikke tatt den med i ulendt terreng med masse humper og dumper. På den annen side er den veldig enkel å bruke på kjøpesenteret, og den er en drøm å legge sammen. Kan gjøres med én hånd, og tar omtrent null plass i bagasjerommet. De eldre modellene har i utgangspunktet ikke sånn fotbrett du kan løfte for å få god liggestilling til føttene, men det finnes som ekstrautstyr. Tror de nyere modellene har det "innebygd". Jeg bruker smile 2 på smale stier, så vil tro smile 3 eller 4 fungerer. Anonymkode: dfcdf...815 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Skrevet 31. august 2023 Ts. tusen takk for svar!! Da tror jeg at jeg skal teste ut en av disse vognene☺️☺️ skal ikke gå i veldig ulent terreng men mer grusveier og traktorveien som kan være steinete og hullete ☺️ Anonymkode: 9bb94...24b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Skrevet 31. august 2023 Babyjogger city Sights Anonymkode: bd977...b62 1
kjærring Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 8.54): Jeg trenger råd fra dere flinke mammaer og pappaer der ute! skal kjøpe ny vogn til 1 åring. Den må være enkel å manøvrere i skogsveier på tur, og samtidig liten og lett så den også kan brukes i byen, på trange Cafélokaler og lignende. Det er også viktig at ryggen kan legges med når lille trenger en blund. når den pakkes sammen må den være liten nok til å passe i bagasjen på en MG Zs ev 😅 er det mulig å få alt dette i en vogn eller må jeg kjøpe en «by vogn» og en «turvogn» har egentlig ikke så god økonomi til å kjøpe to vogner heller 🫣. håper noen gidder å lese og har erfaringer å dele! Anonymkode: 9bb94...24b Emmaljunga nxt90. Er så fornøyd med den vogna. Har hatt den med overalt og det har ikke vært et sekund hvor jeg har angret. God demping, god å trille på alle slags terreng og føre. Passer overalt, om det er i bagasjerom, buss, tursti eller kjøpesenter. Fåes i ergo eller flat sittedel. Solid vogn, men samtidig så enkel. Plass til mye i kurven under og vil du shoppe mer så får du kjøpt sidebag. God håndtak som passer de aller fleste. Datteren min på 3 år foretrekker vogna fremfor sengen og gråter stadig vekk om kveldene for at hun vil sove i den 😂 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 kjærring skrev (25 minutter siden): Emmaljunga nxt90. Er så fornøyd med den vogna. Har hatt den med overalt og det har ikke vært et sekund hvor jeg har angret. God demping, god å trille på alle slags terreng og føre. Passer overalt, om det er i bagasjerom, buss, tursti eller kjøpesenter. Fåes i ergo eller flat sittedel. Solid vogn, men samtidig så enkel. Plass til mye i kurven under og vil du shoppe mer så får du kjøpt sidebag. God håndtak som passer de aller fleste. Datteren min på 3 år foretrekker vogna fremfor sengen og gråter stadig vekk om kveldene for at hun vil sove i den 😂 Helt uenig med deg, den er tung og stor, har dårlig demping og passer absolutt ikke som byvogn. Anonymkode: 4f9f7...975 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 Babyjogger city mini gt. Bytta nettopp til den fra britax smile 3 (som hadde elendig kvalitet), og elsker den! Fin å trille på tur og i byen, full liggestilling, god plass til 1-åringen (og 4,5-åringen klarer også å presse seg inn i den). Eneste jeg savner er mulighet for litt mer oppreist sittestilling, bøyle (kan kjøpes separat) og fotbrett (gt2 har vel fotbrett, og det kan kjøpes separat til gt). Alt i alt veldig fornøyd med kjøpet! Anonymkode: c940c...d0e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 Easywalker Harvey! Men det er ergonomisk sittedel eneste, ikke flat Anonymkode: f5bff...2fa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 Har britax smile 3. Utrolig lett å trille og snu rundt. Veldig enkelt å trille i butikker og inne i byen. Går også endel tur i lysløypa som har sadde/grus underlag og funker helt fint her også. Snuppa sovner ihvertfall veldig fort i vogna 😅 Eneste jeg ikke liker så godt med den er sittestillinga. Har jeg ryggen Max opp så blir det veldig unaturlig høy stilling synes jeg. Så har ryggen på det midterste hakket. Og synes at beinjusteringa ikke alltid passer til sittestillinga. Så akkurat her synes jeg bugaboo fox er bedre! Anonymkode: 28ff7...d74 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 Ts. Da har jeg gått til innkjøp av en babyjogger GT versjon! Takk for alle tilbakemeldinger ☺️ Anonymkode: 9bb94...24b 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts. Da har jeg gått til innkjøp av en babyjogger GT versjon! Takk for alle tilbakemeldinger ☺️ Anonymkode: 9bb94...24b Oppdater oss gjerne på hva du synes☺️ Anonymkode: 4f9f7...975
kjærring Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt uenig med deg, den er tung og stor, har dårlig demping og passer absolutt ikke som byvogn. Anonymkode: 4f9f7...975 Jeg bor i en storby, og har brukt vogna flere timer daglig i over 3 år 😂 om du mener den har dårlig demping har ikke du rett årsmodell
Celine96 Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Oppdater oss gjerne på hva du synes☺️ Anonymkode: 4f9f7...975 Jeg har gått en liten tur men ikke kommet meg i skogen enda! Foreløpig veldig fornøyd, den er god å trille. Lillemor satt super fint og koste deg hele veien☺️ Endret 1. september 2023 av Celine96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå