Gå til innhold

Når begynte du å føle deg gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

30? 55?

Anonymkode: cb7cb...568

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22, må lære å se anderledes på ting. 

Anonymkode: 70d10...b70

Skrevet

Da jeg rundet 80. Da begynner livets ekstraomganger, ifølge Drillo . . 🙂

Men er fremdeles i god form og optimistisk for fremtiden. Har enda ikke begynt å gå med pensjonistene . .

• Liker 5
  • Hjerte 6
Skrevet

Da ryggen begynte å streike… rundt 40 år. Har påvist slitasjeskader i nedre del 🥴

Anonymkode: 68430...9dc

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ryggen begynte å streike… rundt 40 år. Har påvist slitasjeskader i nedre del 🥴

Anonymkode: 68430...9dc

Er still og støl i kroppen, slutten av 30 årene. Har liksom ikke tenkt på meg som gammel... Men kanskje jeg er det 😞

Anonymkode: 22c11...166

Skrevet

Jeg er 39. Føler meg fortsatt som 28-åring, men mer trygg på seg selv. Langt ifra gammel.

Kanskje når jeg blir 65, så begynner å tenke om seg selv om en av de eldre?

• Liker 1
Skrevet

Litt gammel , er 43 nå. 

Anonymkode: 18218...6cc

Skrevet (endret)

På et nivå begynte jeg å føle meg gammel da jeg var 25 og fikk jobb i videregående skole - plutselig var jeg på andre siden av gjerdet og måtte innse at de som jeg følte meg nokså jevngammel med (i adskillig større grad enn jeg gjorde med de fleste av kollegaene, hvor aldersforskjellen var mye større) så det på en helt annen måte...

Som 43-åring føler jeg meg i utgangspunktet voksen, men ikke gammel, men på daglig basis svinger det med omgivelser og omstendigheter. På rehabgruppe hvor snittalderen nærmer seg 70 føler jeg meg purung, sammen med yngste tantebarnet føler jeg meg ganske gammel (særlig når hun gjør store øyne og sier Er du enda eldre enn pappa?!). Den gangen jeg overhørte noen vgs-elever si om en realitydeltaker at Han er eldgammel, sikkert 40! hadde jeg veldig lyst til å protestere, men innså at i deres alder var jeg helt enig i den definisjonen :ler: 

Endret av Daria
  • Liker 4
Skrevet

38

Anonymkode: 9f9ef...a2a

Skrevet

20

Anonymkode: 1516b...3c7

Skrevet

48, føler meg ikke gammel, men når man nærmer seg 50 bør man godta man er det. Når jeg var 30 synes jeg de på 50 var gamle, og nå er jeg der selv.

Anonymkode: 1188e...5b3

Skrevet

Første gang ved 20. Jeg gikk inn i kvartlivskrisa da jeg giftet meg ved 25års alder og er der enda. Jeg blir 30 om en måned og har oppnådd ca ingenting de siste 4 årene.

Anonymkode: 1daf5...deb

Skrevet

For meg er dette situasjonsbetinget.

Når jeg går raskt og greit opp alle trappene til leilighet i 6 etasje mens min sønn på 25 puster og peser, da føler jeg meg relativt ung for mine 50 år.

Men når han sitter og snakker om ulike sosiale media, databegreper osv og jeg rett og slett ikke henger med, da føler jeg meg gammel.

Jeg tenker at alder egentlig ikke er en god målestokk i seg selv, men heller hvordan man føler at man har i det i hverdagen. Fordi om jeg ikke løper på fjellet to ganger i uken lengre, slik jeg gjorde for 5- 6 år siden, men nå trives med en god bok og tekoppen ute i hagesofaen, betyr ikke det at jeg er gammel. Jeg har bare endret preferanser for hva som er et godt liv. 

Anonymkode: 578a0...965

• Liker 3
Skrevet

Jeg følte meg gammel da jeg startet et studie som nesten førtiåring, mens de andre på studiet kom rett fra videregående eller var tidlig i tyveårene 😅

Anonymkode: 8f054...80d

Skrevet

En uke siden... må si jeg føler meg både gammel og ung. En del av meg blir aldri gammel eller moden, sånn er det bare. 😕

Anonymkode: 4464d...22d

Skrevet

Følte meg gammel som 19-åring, og så som 29-åring. Begge deler var nok en livskrise hvor man skal gå fra noe til noe annet. Nå er jeg 39, er godt trent, har mange sunne interesser, trives i egen kropp, og selvbildet er stabilt. Har tenåringer som ikke sliter meg ut, og derfor har jeg også mer energi enn mine småbarnsmødrevenninner som aldri sover en hel natt gjennom😆 Føler meg i grunnen ung, og har null problemer med å gå inn i 40-årene. Litt botox og fillers i kråketærne og sinnarynker hjelper også litt😁

Anonymkode: ed01f...83b

Skrevet

Jeg er 36 og føler meg enda ikke gammel. 

Men når det er sagt, jeg tror aldri jeg vil føle meg gammel. Selv om jeg ser og vet at jeg blir eldre. Å være "gammel" for meg er en mer en tilstand der du er "satt", bitter, negativ og kjedelig. Og gjerne klager over hvor gammel du er 😁 Jeg elsker å lære, leke, danse og utforske, og det tror jeg at jeg kommer til å gjøre i maaaange år til. 

Anonymkode: 2be92...d3b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

48, føler meg ikke gammel, men når man nærmer seg 50 bør man godta man er det. Når jeg var 30 synes jeg de på 50 var gamle, og nå er jeg der selv.

Anonymkode: 1188e...5b3

Samme her!

Anonymkode: 55793...1e7

Skrevet

Jeg er 41, har 3 barn og føler meg VOKSEN, men ikke gammel. Følte meg knapt voksen engang før jeg fikk første barnet, da var jeg 31. Ser meg rundt på arbeidsplassen og tenker ikke engang på de som er pensjonsklare som "gamle" egentlig, "gammel" har blitt 80+ for meg. 

Anonymkode: b3f2c...afc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...