Gå til innhold

Langvarig smerte i overarm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her våken midt på natta fordi armen min gjør for vondt til at jeg greier å sove, igjen. 
Rundt juli begynte jeg å få smerter i venstre overarm. Det føltes litt som stølhet da, eller at jeg hadde overanstrengt armen på feil måte. Jeg hadde tilbragt noen dager med intens play station-spilling, så jeg trodde det var grunnen 😅 Så jeg lot play station stå og regnet med at det gikk over. Det har det altså ikke gjort. 
Smerten sitter i øverste del av overarmen, på yttersida. Det gjør vondt å løfte armen, å ta den bakover og fremover. Jeg merker jeg er svakere i armen enn jeg pleier, smerten stråler ofte nedover i armen. Når jeg ligger i senga gjør armen vondt uansett sovestilling, og selv paralgin forte tar det ikke. 
Jeg gjør ingenting repetativt eller tungt, jeg er ufør pga ME og lever ett ganske rolig og «lite» liv. Men nå er jeg enda mer begrenset enn før pga smertene, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 
Har kontaktet legen, men fikk ikke time før om to måneder. 
Jeg tror ikke det er senebetennelse, der virker ikke kjent når jeg googler det. Jeg er ikke rød og har ingen hevelse eller varme, og armen kjennes normal ut å ta på. 

Anonymkode: c4389...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var heller ikke rød og opphovnet når jeg hadde senebetennelse. 

Anonymkode: 9dcee...183

Skrevet

Jeg tror du har prolaps i nakken. Ikke dra til legen, dra til en manuellterapeut eller kiropraktor. 

Anonymkode: c2b87...b96

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg var heller ikke rød og opphovnet når jeg hadde senebetennelse. 

Anonymkode: 9dcee...183

Ok, det er greit å vite, takk skal du ha :)

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror du har prolaps i nakken. Ikke dra til legen, dra til en manuellterapeut eller kiropraktor. 

Anonymkode: c2b87...b96

Etter en kjapp runde google så tviler jeg på det. Jeg har ingen problemer med bevegelighet/stivhet/smerter i nakken og det påvirker ikke smerten hvilken posisjon jeg har hodet i.

Og uansett så virker det ikke som manuellterapeut eller kiropraktor kan gjøre noe med det, det er noe som må gå over av seg selv.

Anonymkode: c4389...92d

Skrevet

Kan det være frozen shoulder? 

Anonymkode: 757e1...82c

Skrevet

Har konstant vondt i skulder etter jeg "rev" av en sene under trening. Mange år siden nå, så lært meg å leve med smerten. Alt er sjekket hos meg og de finner ikke noe annet.

Anonymkode: ab24e...bfa

Skrevet

Tenninsalbue kanskje?

Anonymkode: db406...cec

Skrevet

Jeg har ofte smerter i overarm og da er det to ting som hjelper. Det ene er å holde armen i ro, kinestetisk tape hjelper. Det andre er å legge seg på rygg over en krakk og holde en flaske med vann eller noe annet med litt tyngde i og holde armen i 90 graders vinkel mens du beveger armen opp og ned (ned bakover mot ryggen og frem mot siden). Var kanskje vanskelig å forstå men det er en ganske vanlig øvelse på treningssenter.

Anonymkode: 28255...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...