Gå til innhold

Hvordan annulere borgerlig vielse? Sitter fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter veldig fast i en stygg situasjon. Har viet meg alt for tidlig… vi bor ikke sammen, planlagt bryllup er ikke før om et halvt år.

jeg har tatt flere dumme valg og trenger ingen til å fortelle meg hvor dum jeg har vært.

er det mulig å annulere vielse? Ikke gift i følge skatteetaten ennå og viet oss for noen uker tilbake. Må jeg gå gjennom separert/skilsmisse prosessen eller er det noen måter for meg å komme ut av dette med sinnet i behold?

på forhånd takk for svar!

Anonymkode: 55657...bea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går som regel ikke an å annullere inngåtte ekteskap i Norge (det finnes noen unntak for lureri og vold - kontakt den lokale Statsforvalteren om noe av dette gjelder deg). Du vil snart stå som gift hos Skatteetaten og kan da søke separasjon. Du kan videre søke om hurtigere skilsmisse basert på at dere aldri har bodd sammen, ikke har bo å gjøre opp etc. Men det vil muninum ta måneder å ordne.

https://www.statsforvalteren.no/portal/folk-og-samfunn/separasjon-og-skilsmisse/separasjon/

Har du ikke informert ektefellen din, og bryllupsgjestene, må du gjøre det nå (med mindre det setter deg i fare).

Anonymkode: 7d6b8...f8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når vi viet oss borgerlig, så kom attesten inn etter bare et par dager. Hvordan var det du giftet deg? På rådhuset? 

Anonymkode: 45e7f...789

Skrevet

Har ingen råd, men håper du er trygg og at det ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...