Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!🫶🏻

Jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid, såå jeg er i uke 4. 

Jeg begynner å kjenne på diverse småting, blant annet at jeg er sulten seriøst hele tiden!! Jeg er så sulten at det gjør vondt i magen.. problemet er at det er veldig få ting jeg egentlig har lyst på.. har ganske liten matlyst. 

Har noen opplevd liknende og har noen tips til matvarer som sitter lenge i kroppen?😊

Anonymkode: 25820...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette hadde jeg i første trimester. Var utrolig kvalm hver morgen, men var utrolig sulten hele dagen. Spiste veldig mye brødskive og knekkebrød med leverpostei, makrell i tomat, ost, kremost... Spiste en del frukt, smoothies, salat hjemmelagd, nøttebarer, nøtter, masse meieriprodukter (YT, sjokomelk, Biola, melk, etc.), osv. Prøvde å spise mest sunt, men skeie også ut med usunne ting som sjokolade og potetchips.

Anonymkode: 3cacb...5b1

Skrevet

Jepp.. er 8+0 nå er ofte sulten. Får en sult som fra barndommen da man ventet på den gode lørdagsmiddagen og kjente at ALT ville bli godt uansett 🤣🤣

Har allerede mye mage…. Både oppblåst, lagt på meg, og det er unge nr 2. Håper og regner med sulten roer seg i 2. trimester. 

Anbefaler knaskegulrøtter eller andre grønnsaker med lite kalorier 😅

Anonymkode: a8b38...c65

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, dette hadde jeg i første trimester. Var utrolig kvalm hver morgen, men var utrolig sulten hele dagen. Spiste veldig mye brødskive og knekkebrød med leverpostei, makrell i tomat, ost, kremost... Spiste en del frukt, smoothies, salat hjemmelagd, nøttebarer, nøtter, masse meieriprodukter (YT, sjokomelk, Biola, melk, etc.), osv. Prøvde å spise mest sunt, men skeie også ut med usunne ting som sjokolade og potetchips.

Anonymkode: 3cacb...5b1

Takk for gode tips!😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp.. er 8+0 nå er ofte sulten. Får en sult som fra barndommen da man ventet på den gode lørdagsmiddagen og kjente at ALT ville bli godt uansett 🤣🤣

Har allerede mye mage…. Både oppblåst, lagt på meg, og det er unge nr 2. Håper og regner med sulten roer seg i 2. trimester. 

Anbefaler knaskegulrøtter eller andre grønnsaker med lite kalorier 😅

Anonymkode: a8b38...c65

Kjenner meg igjen, takk for fine ideér! ☺️

Skrevet

Jeg ble sulten mye oftere enn før fra ca uke 7, måtte spise annenhver time og det er litt slitsomt i lengden... I starten da jeg var uggen spiste jeg havregryn med melk, knekkebrød, eple, potetskruer, Capri Sonne, cornflakes.

Noe av det beste jeg gjorde var å prøve seaband, prøv det! Det er reisesykearmbånd. Jeg ble mye mindre uggen og klarte å spise måltider uten å ta pauser underveis når jeg har dem på.

Er nå i uke 17 og må fortsatt spise hver 2.-3. time, men nå blir jeg i alle fall ikke kvalm om det går litt lengre tid mellom hvert måltid.

Anonymkode: 2e0cf...364

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei dere!🫶🏻

Jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid, såå jeg er i uke 4. 

Jeg begynner å kjenne på diverse småting, blant annet at jeg er sulten seriøst hele tiden!! Jeg er så sulten at det gjør vondt i magen.. problemet er at det er veldig få ting jeg egentlig har lyst på.. har ganske liten matlyst. 

Har noen opplevd liknende og har noen tips til matvarer som sitter lenge i kroppen?😊

Du er IKKE alene.. Jeg er skrubb sulten 24/7 og null matlyst 🙈   Men ristet brødskive eller toast får jeg spist. Middagsmat frister lite, men spiser en del egg til lunsj etc for det spiser jeg like gjerne kaldt som varmt. Og det metter lenge. 

Anonymkode: 1e60c...740

Skrevet

Spis lite og ofte, og prøv å hold deg unna de verste karbohydratene, spesielt hvis kvalmen melder seg! Jeg har blitt ekstremt sensitiv for blodsukkersvingninger dette svangerskapet og reagerer med dårlig form og mer kvalme.

Anonymkode: c01be...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...