Gå til innhold

Solstreif Steinerbarnehage- får ikke amme der det passer mor og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal man ikke få amme barnet der det passer best.. nå er det går for langt. Får sende en e-post til denne barnehagen Solstreif Steinerbarnehage med klager når de ikke hører på ammende mødre i barnehagen.

Anonymkode: 24771...0fb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen har ikke noe lovlig grunnlag for å nekte noen å amme, så det er bare å kjøre på. Men klart man ikke vil føle seg særlig vel når man vet at folk misliker at en gjør det. 

Anonymkode: d1dba...c9c

• Liker 3
Skrevet

Er jo bare å overse. Det kan ikke nekte det uansett. 

Anonymkode: c516f...bf0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå skal man ikke få amme barnet der det passer best.. nå er det går for langt. Får sende en e-post til denne barnehagen Solstreif Steinerbarnehage med klager når de ikke hører på ammende mødre i barnehagen.

Har du barn der selv? Hvis ikke har det da ikke noe for seg å sende klage dit?

Anonymkode: d70d0...d3b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

De har jo egne rom for amming, og det høres ut til å være gode rom. Jeg er enig i at det bare kan bli mas å amme i garderoben, og at det dermed er tatt noe pedagogiske avgjørelser rundt at det ikke er til det beste for barna. Barn blir hentet/levert, og da er der dumt å sitte og ta opp plassen over lengre tid. Også kan det bli en del forstyrrelser ved at de må flytte på seg, om de sitter delvis på plassen til andre barn. Også blir et jo gjerne ikke noe ro i ammestunden, med flere barn som stiller spørsmål til både mor og barn og løper rundt, leker og roper. 

Anonymkode: b543a...fb1

• Liker 15
  • Nyttig 15
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor på død og liv det skal ammes i garderoben. Det må da være utrolig stressende og forstyrrende for både barn, mor og resten av de som oppholder seg i garderoben. Hvorfor ikke velge et rom hvor det ikke er trengsel og travelhet? De tilbyr det til og med. 

Anonymkode: edd10...643

• Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal ikke barnet være uten mor i barnehagen? Forstod ikke dette. 

Anonymkode: df131...2ab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har jo egne rom for amming, og det høres ut til å være gode rom. Jeg er enig i at det bare kan bli mas å amme i garderoben, og at det dermed er tatt noe pedagogiske avgjørelser rundt at det ikke er til det beste for barna. Barn blir hentet/levert, og da er der dumt å sitte og ta opp plassen over lengre tid. Også kan det bli en del forstyrrelser ved at de må flytte på seg, om de sitter delvis på plassen til andre barn. Også blir et jo gjerne ikke noe ro i ammestunden, med flere barn som stiller spørsmål til både mor og barn og løper rundt, leker og roper. 

Anonymkode: b543a...fb1

Sånn som eg forstod det var det pauserommet til dei tilsette som var alternativ? Var ei tidlegare tilsett som skreiv, og syns det var eit dårleg alternativ for då følte ho seg til bry om ho var der eller hadde pause og måtte ta omsyn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En lenke hadde vært på sin plass.

Anonymkode: f17c1...7cd

• Liker 4
Skrevet

Litt klønete av barnehagen, men også litt vel styrete av moren. Jeg jobber også i barnehage og her er det mange som ammer ved henting. Og det er litt forstyrrende. For foreldrene vil gjerne prate og du blir stående «fast» med disse mer eller mindre hele ammetiden. Det hadde vært lettere hvis de gikk på pauserommet. Det er ingen som har pause i hentetid uansett, så det hadde ikke vært noe problem. Jeg mistenker at her er det perspektivet som er feil. Mor vil amme når og hvor hun vil men glemmer at barnehagen ikke er en cafe eller et sted der foreldre skal henge rundt. Det er barnas sted det barna skal ha fokus. Med en skravlende mor som sitter og observerer alt som skjer blir det et forstyrrende element for de andre barna og ansatte. 

Anonymkode: 296b4...20e

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet til den ammende moren her. Barnehagen stiller andre områder til disposisjon, vekk fra støy og bråk fra fellesområdene. En barnehage er et maskineri, og jeg forstår veldig godt at det å amme i fellesområdene kan føre til brudd i rutiner som igjen får følger.

Alle med småbarn vet hvor fikserte de kan bli, som om det ikke er vanskelig nok å få dem ut fra barnehagen i blant, så skal man i tillegg måtte deale med dem leke 100 spørsmål med den ammende moren som sitter ved siden av? Det blir trangt når voksne mennesker tar opp plass i en garderobe som er bygget for de små. At den ammende ikke opplever det på den måten er jo ikke så rart, oppegående mennesker tar jo hensyn til babyen som får mat.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan velge å se på det som noe positivt at barnehagen stiller andre områder til disposisjon.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Ettåringen min har ammedilla for tiden. Jeg kommer ikke til å amme inne på bhg. Det blir jo ikke noe koselig stund, og en ettåring tåler å vente til vi kommer hjem - så kan vi heller rigge oss til og ha det ekstra koselig da!

Hvorfor gidder folk å amme i bhg?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Anononyma skrev (4 minutter siden):

Ettåringen min har ammedilla for tiden. Jeg kommer ikke til å amme inne på bhg. Det blir jo ikke noe koselig stund, og en ettåring tåler å vente til vi kommer hjem - så kan vi heller rigge oss til og ha det ekstra koselig da!

Hvorfor gidder folk å amme i bhg?

Om din ettåring klarer å vente, så klarer vel hennes treåring også ja..! Mye hyggeligere å amme hjemme i ro og fred 🥰

Anonymkode: 51295...245

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det mulig...

Skjønner ikke hvorfor det lages problemer av det her. Må da være helt supert at personalrommet stilles til disposisjon fremfor en bråkete garderobe hvor du nærmest sitter med en bløt kjeledress i nakken.

Blir jeg en sånn mor som mener at verden snurrer rundt mine behov, så håper jeg noen klapper til meg altså 🙄

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt klønete av barnehagen, men også litt vel styrete av moren. Jeg jobber også i barnehage og her er det mange som ammer ved henting. Og det er litt forstyrrende. For foreldrene vil gjerne prate og du blir stående «fast» med disse mer eller mindre hele ammetiden. Det hadde vært lettere hvis de gikk på pauserommet. Det er ingen som har pause i hentetid uansett, så det hadde ikke vært noe problem. Jeg mistenker at her er det perspektivet som er feil. Mor vil amme når og hvor hun vil men glemmer at barnehagen ikke er en cafe eller et sted der foreldre skal henge rundt. Det er barnas sted det barna skal ha fokus. Med en skravlende mor som sitter og observerer alt som skjer blir det et forstyrrende element for de andre barna og ansatte. 

Anonymkode: 296b4...20e

Enig! Og dersom det er ungen til denne mammaen (Stine Svarthe) så er han 3 år nå. Ingen friske 3-åringer MÅ ammes i barnehagen ved henting.  Det kan være en fin kosestund når man kommer hjem i stedet for en travel garderobe.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

På helsestasjonen vår har de også eget ammerom. Hva er galt i det? Koselig er det, med en god lenestol 🤷‍♀️ Man kan jo ta hensyn til de rundt seg, selv om amming er naturlig. 

Bæsje er også naturlig. Jeg får ikke skifte bleie på ungen min hvor jeg vil i barnehagen. De har et eget stellerom til det. 

Anonymkode: 12ab0...5d1

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Den der skjønte jeg ikke, de har eget rom til disp og et uteområde. Men moren klager fordi hun absolutt vil amme i garderoben? Og vis hun ikke får det skal hun sitte demonstrativt ute på gata og amme? 

Altså.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
BobbySocks skrev (5 minutter siden):

Den der skjønte jeg ikke, de har eget rom til disp og et uteområde. Men moren klager fordi hun absolutt vil amme i garderoben? Og vis hun ikke får det skal hun sitte demonstrativt ute på gata og amme? 

Altså.

Det er vel hun som har barebrabarnemat? Hun er jo.. ja, ikke overrasket 

• Liker 4
Skrevet

Akkurat i dette tilfellet lager moren storm i et vannglass. Barnehagen stiller flere området tilrettelagt for amming til disposisjon, men dette er ikke bra nok. Ærlig talt, denne moren er bare ute etter å lage bråk og få sine 15. min i rampelyset 🤷‍♀️

• Liker 12
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...