Gå til innhold

Hvem kan tolke blodprøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har tatt en hel drøss med blodprøver og trenger hjelp til å tolke blodprøvene. Jeg dro til Aleris og fikk bare en epost med prøvesvarene mine. Om jeg ønsket en gjennomgang kostet dette 2500 kr 😳 Det har jeg ikke råd til nå.

Hvor kan en ta med seg blodprøvene for å få en gjennomgang? 

Takk for hjelpen! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke fastlege? Det er private leger som tar mindre enn 2500 kr for en konsultasjon, så se om du finner en slik.

Blodprøver skal jo alltid ses i sammenheng og ut fra helsebildet ditt, så du bør finne noen som kan se på helheten i det.

Ellers er furst.no en god side å lese om enkeltprøver på, men du får jo ikke sett dem i sammenheng.

Anonymkode: 00a7f...523

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan jo ta med deg svarene til fastlegekontoret eller fastlegen din for å få det forklart ? 

Anonymkode: add22...9eb

• Liker 2
Skrevet

Men hvem rekvirerte blodprøvene?

Anonymkode: f0bed...155

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvem rekvirerte blodprøvene?

Anonymkode: f0bed...155

Aleris, det står jo i HI. Privat lege.

TS, ingen her har lov til å tyde prøvesvarene dine, så du bør be gjennomgang med fastlegen din. 

Anonymkode: 11f6f...003

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av bruker som utgir seg for å være helsepersonell samt svar til dette. 

Matas, mod. 

• Liker 1
Skrevet

Trenger du å vite om det er noe galt, eller hva det betyr? For det står jo vel både referanseverdi og hva det normalt skal ligge på, så da kan du jo se om det er for høyt/lavt. Men ville tatt blodprøver med en lege du kan gå til fast. 

Anonymkode: 7f096...ccc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...