AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Del Skrevet 30. august 2023 Snakker selvsagt om høgskole nå. Holder på med et nettbasert realfagskurs som er ferdig i juni neste år. Lurer på om jeg kanskje har blitt gravid nå, og da vil termin være i juni neste år, som passer dårlig med eksamen (vet ikke eksakt dato, men eksamen i mai passer dårlig det også mtp. lang reisevei). Blir det konteeksamen da? Eller tilrettelegger de på en eller annen måte? Hjemmeeksamen f. eks? Skal jo prate med skolen om det viser seg at jeg faktisk er gravid, men spør her først om noen har erfaring Anonymkode: da41f...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakker selvsagt om høgskole nå. Holder på med et nettbasert realfagskurs som er ferdig i juni neste år. Lurer på om jeg kanskje har blitt gravid nå, og da vil termin være i juni neste år, som passer dårlig med eksamen (vet ikke eksakt dato, men eksamen i mai passer dårlig det også mtp. lang reisevei). Blir det konteeksamen da? Eller tilrettelegger de på en eller annen måte? Hjemmeeksamen f. eks? Skal jo prate med skolen om det viser seg at jeg faktisk er gravid, men spør her først om noen har erfaring Anonymkode: da41f...244 Tviler på du vil få tilrettelagt ved å ha hjemmeeksamen/annet tidspunkt. Enten må du satse på at du får tatt eksamen når du skal, ellers må du konte. Den i mai rekker du nok, og forhåpentligvis føder du ikke akkurat på eksamensdagen i juni. Ei i mitt kull tok siste eksamen få dager etter fødsel. Anonymkode: 78b9b...2d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Del Skrevet 30. august 2023 Du melder deg av eksamen om det er tilfelle og melder deg opp igjen. Det kan fort være at du blir et halvt år forsinket. Min erfaring er at det ikke blir tilrettelagt på noen annen måte, enn at du må ta det på nytt år du er klar. Jeg fikk dog ammepause med min mellomste. Jeg tok eksamen 5 dager etter fødsel. Det anbefales ikke😅 Det er det dårligste eksamensresultatet jeg har. Med mitt siste barn var jeg oppført på eksamen 12.desember og hadde termin med henne 24.desember. Siden jeg hadde flyforbud, når eksamen var, ble jeg ett år forsinket på denne eksamenen. Hun kom ikke før 2.januar, så konteeksamen i januar, ble uaktuelt. Jeg hadde lært litt fra gangen før. Jeg fortsatte løpet, men ble hengende etter med en eksamen. Anonymkode: d1da7...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Del Skrevet 31. august 2023 Du kan søke om utsatt termin til etter eksamen. Bare legg ved bekreftelse på eksamensdato Anonymkode: 2d156...20b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Del Skrevet 31. august 2023 Jeg hadde eksamen i slutten av desember. Fødte i midten av desember. Konte i januar var uaktuelt for meg i ammetåka, og jeg kunne ikke få tidligere eksamen (spurte om det). Jeg var i permisjon til juli/august. Tok så 30stp nye emner, og tok eksamen i de 30stp, samt de 30stp jeg skulle tatt året før. Ble litt mange eksamener, og travelt med ettåring og 60stp. Men det gikk fint. Sier ikke du skal gjøre det sånn. Men at det finnes mange måter å gjøre det på. Anonymkode: ff3cf...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Del Skrevet 31. august 2023 Jeg hadde termin i 25. desember, og 4 eksamener i desember. Tok fagene året etter. Jeg hadde hyperemesis fra uke 4, og det klaffa jo veldig dårlig med eksamen til våren og, her fikk jeg tilrettelegging i form av å sitte nærmest toalettet i eksamenssalen, og mulighet til å gå når jeg måtte og ikke måtte vente på en eksamensvakt (toalettet var selvfølgelig kontrollert på forhånd og en eksamensvakt kom så fort de så at jeg sprang). Egentlig avslo de alle forsøk på tilrettelegging fordi jeg ikke hadde søkt i tide, men jeg var ikke akkurat gravid i tide til å rekke søknadsfristen, heldigvis ordna det seg. Anonymkode: 93fc8...b1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Del Skrevet 31. august 2023 Du får ikke hjemmeeksamen, nei. Du må ta eksamen senere. Eventuelt kan du ta eksamen hvis du rekker før barnet blir født. Kjenner for eksempel noen som forsvarte masteren sin etter at vannet hadde gått. 🤪 Anonymkode: 57a24...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå