Gå til innhold

Barndåp tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal arrangere barndåp snart. Jeg tenker at vi har koldtbord/tapas som vi bestiller med catering, og ellers standard buffet av kaker og søtsaker etterpå. Ellers vet jeg ikke så mye om hva jeg bør planlegge. En kort tale fra foreldrene. Ei bok som gjester kan skrive en hilsen til dåpsbarnet i.

Noen andre som har tips til aktiviteter eller deler som bør være med i barndåp? Bør det være en stasjon for barna, f.eks. en tegnestasjon eller noe liknende? Bør det være noen aktiviteter/leker? Er ikke så glad i sang, så det tror jeg utgår.

Anonymkode: df455...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min familie er det ikke vanlig med sanger og taler i barnedåp.. det hører til i konfirmasjon, bryllup og muligens sølvbryllup ol. 

Kommer jo an på hvor mange dere er og hvor formelt du vil gjøre det. Men kommer det flere barn kan det jo være ok å ha et barnebord og en kasse med leker eller noe liggende. Hvis ikke du har, så bare gi beskjed at de kan ta med noen leker selv så de ikke kjeder seg. 

Men høres jo ut som du har tenkt på det meste. Sermoni, mat, kaffe og kake pleier å være ganske standard 🙂

Anonymkode: 1eda3...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal foreldrene holde tale? Babyen blåser en lang marsj i at mammaen og pappaen hyller en unge som ikke forstår et kvekk.

Anonymkode: 8b3fa...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å legge inn en felles trilletur mellom middag og kaker. Da får barn og oldeforeldre luftet seg litt, og vi får ryddet opp litt etter middagen uten at for mange skal "hjelpe til".

Vi prøver stort sett å unngå taler i vår familie, fordi det er noen i den eldre generasjonen som er veldig taletrengte.

Ellers er det gjerne et ganske avslappet  selskap, så vi har ikke så mye aktiviteter. Det er mye babykos, holding av baby, sammenligne baby med hvordan alle andre var som baby osv. I tillegg er det gjerne storesøsken eller søskenbarn som krever ekstra mye oppmerksomhet fra alle sammen.

Anonymkode: 7980b...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor familie, og har vært i ørten dåper/navnefester. 

Har aldri noen sinne vært borti taler, underholdning, osv. 

Det er seremoni, deretter møtes til koldtbord/snitter/tapas, whatnot, mingling, kaker, mer mingling, og ferdig.

Jeg ville synes det var rart og kleint om jeg mtåte skrive i en minnebok til en baby. 

Har aldri vært borti leker til ungene, der tar foreldrene med selv. Det er jo de som vet hva ungene liker. Vi hadde med oss noen biler og litt lego til våre sist vi var i dåp. 

Anonymkode: 25f0a...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om det er barn under ca. 12 år tilstede i dåpen så er det lurt med lekestasjon for dem ja. Det har vi arrangert ved alle selskaper med STOR suksess. Tatt med forskjellig hjemmefra. Eske med lego, tegnesaker og brettspill. Tilpasset etter barnas alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...