AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Jeg fikk allerede i juni tilbud om en jobb. Det gjorde at jeg ikke jobbet i sommer, men levde på oppsparte midler. Nå har firmaet gått konkurs. Jeg er snart tredve og har allerede kommet meg inn på boligmarkedet. Nå har jeg ikke nok penger til lånet som skal betales før første september. Hva gjør jeg? Anonymkode: ec729...19b 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Få deg en annen jobb og snakk med banken. Anonymkode: 1ccdb...1d1 9
Traktor Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk allerede i juni tilbud om en jobb. Det gjorde at jeg ikke jobbet i sommer, men levde på oppsparte midler. Nå har firmaet gått konkurs. Jeg er snart tredve og har allerede kommet meg inn på boligmarkedet. Nå har jeg ikke nok penger til lånet som skal betales før første september. Hva gjør jeg? Anonymkode: ec729...19b Finner en ny jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Har ikke Nav konkursgaranti? Når et firma jeg jobbet i gikk k8nk kom NAV ganske rast på banen med fellesmøte. Anonymkode: 5a179...21b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg fikk allerede i juni tilbud om en jobb. Det gjorde at jeg ikke jobbet i sommer, men levde på oppsparte midler. Nå har firmaet gått konkurs. Jeg er snart tredve og har allerede kommet meg inn på boligmarkedet. Nå har jeg ikke nok penger til lånet som skal betales før første september. Hva gjør jeg? Anonymkode: ec729...19b Du søker om avdragsfrihet på lånet og søker nav om arbeidsledighetstrygd hvis du har rett på det. Et alternativ er å selge boligen. Anonymkode: 86e7d...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du søker om avdragsfrihet på lånet og søker nav om arbeidsledighetstrygd hvis du har rett på det. Et alternativ er å selge boligen. Anonymkode: 86e7d...dbb Jeg søkte om det, men fikk beskjed av banken om at jeg måtte ha nedbetalt mye mer først AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har ikke Nav konkursgaranti? Når et firma jeg jobbet i gikk k8nk kom NAV ganske rast på banen med fellesmøte. Anonymkode: 5a179...21b Jeg tror det bare gjelder når man har jobbet et sted AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Få deg en annen jobb og snakk med banken. Anonymkode: 1ccdb...1d1 Jeg rekker ikke det på to dager. Nå er de fleste jobbene besatt Anonymkode: ec729...19b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg søkte om det, men fikk beskjed av banken om at jeg måtte ha nedbetalt mye mer først Jeg tror det bare gjelder når man har jobbet et sted Jeg rekker ikke det på to dager. Nå er de fleste jobbene besatt Anonymkode: ec729...19b Sjekk ut om du kan få et privat lån, søke om kredittkort du kan ta det fra denne måneden... Banken kommer ikke og tar huset ditt fordi du går noen dager over forfall. Det er rutiner med purring, inkassovarsel osv først. Men du må få fortgang... Anonymkode: 86e7d...dbb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Du har vel noen hundre k i buffer? Eller brukte du alt på bolig uten stabil inntekt? Anonymkode: c572b...4cd 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg søkte om det, men fikk beskjed av banken om at jeg måtte ha nedbetalt mye mer først Jeg tror det bare gjelder når man har jobbet et sted Jeg rekker ikke det på to dager. Nå er de fleste jobbene besatt Anonymkode: ec729...19b Du må jo bare forsette og se etter jobb. Kontakt nav, press ennå mere på banken, hjelper dem deg ikke i en liten tid, så vil dem tape stort på det. Aner ikke hvor stort lånet er på i mnd, men et sted og bo må du ha uansett. Anonymkode: 9cdfe...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk ut om du kan få et privat lån, søke om kredittkort du kan ta det fra denne måneden... Banken kommer ikke og tar huset ditt fordi du går noen dager over forfall. Det er rutiner med purring, inkassovarsel osv først. Men du må få fortgang... Anonymkode: 86e7d...dbb Dummeste du gjør er ihvertfall og ta i bruk et kredittkort 🤦♀️ det er og lage seg ennå større problemer, ikke bruk penger man ikke har, når man ikke aner om man får betalt ting tilbake i nærmeste fremtid. Be om et møte med banken, dem er ikke tjent med og ikke hjelpe deg. Du vil selge mest sannsynlig med tap og dette er midlertidlig. Så før du har et stort problem så press på. Anonymkode: 9cdfe...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 Har du foreldre som kan hjelpe deg? Anonymkode: 1d205...a0a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dummeste du gjør er ihvertfall og ta i bruk et kredittkort 🤦♀️ det er og lage seg ennå større problemer, ikke bruk penger man ikke har, når man ikke aner om man får betalt ting tilbake i nærmeste fremtid. Be om et møte med banken, dem er ikke tjent med og ikke hjelpe deg. Du vil selge mest sannsynlig med tap og dette er midlertidlig. Så før du har et stort problem så press på. Anonymkode: 9cdfe...1e9 Nei det er ikke det dummeste hvis det er siste utvei / kriseløsning for å kjøpe seg mer tid til en permanent løsning. Anonymkode: 86e7d...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dummeste du gjør er ihvertfall og ta i bruk et kredittkort 🤦♀️ det er og lage seg ennå større problemer, ikke bruk penger man ikke har, når man ikke aner om man får betalt ting tilbake i nærmeste fremtid. Be om et møte med banken, dem er ikke tjent med og ikke hjelpe deg. Du vil selge mest sannsynlig med tap og dette er midlertidlig. Så før du har et stort problem så press på. Anonymkode: 9cdfe...1e9 Det må være verre å selge bolig med tap enn å ta på meg kredittlån ? Anonymkode: ec729...19b 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du foreldre som kan hjelpe deg? Anonymkode: 1d205...a0a Nei Anonymkode: ec729...19b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må være verre å selge bolig med tap enn å ta på meg kredittlån ? Anonymkode: ec729...19b Hvor mye penger mangler du TS? Anonymkode: 86e7d...dbb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 Meld deg opp til fag på UiO og søk studielån dersom du ikke har krav på dagpenger. Bo på stua og lei ut soverommet til noen andre Snakk med banken en gang til, og forklar situasjonen og be om midlertidig avdragsfrihet i 3 måneder, mens du søker jobb. Og ta enhver jobb du kan få. Anonymkode: b081e...17f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 Støtter forslaget om å søke deg inn på et studie, da får du ca. 21 000 med Lånekassen ganske raskt. Anonymkode: 6172a...b56
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/lonnsgarantiordningen Anonymkode: 5a179...21b
petterm Skrevet 31. august 2023 #19 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/lonnsgarantiordningen Anonymkode: 5a179...21b Tror ikke lønnsgaranti gjelder når bedriften går konkurs før man faktisk har begynt på jobb.. 3
punkyB Skrevet 31. august 2023 #20 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg fikk allerede i juni tilbud om en jobb. Det gjorde at jeg ikke jobbet i sommer, men levde på oppsparte midler. Nå har firmaet gått konkurs. Jeg er snart tredve og har allerede kommet meg inn på boligmarkedet. Nå har jeg ikke nok penger til lånet som skal betales før første september. Hva gjør jeg? Anonymkode: ec729...19b Er jo lurt å ha en liten buffer. Hvis du skulle ha startet å jobbe nå ville det jo tatt litt tid før du fikk lønn ??? Men hjelper jo ikke nå. Litt usikker på om du ikke skjønner hva som må til - du må jo for det første bare finne deg en jobb fort som f ?? Til å begynne med bare noe du kan starte raskt på - så evnt. søke på mer relevant jobb som du kan starte på senere Hvis du da ikke får lønn med en gang må du enten skaffe utsettelse på 1-2 avdrag - skaffe kreditt i banken eller låne penger av andre. Sikkert flere varianter også - tippe lotto , pante flasker +++ Kan du leie ut leil en periode - i verste fall selv flytte ut til du får mer stabil inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå