Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i perioder behov for hjelp av noen med bil. Det kan være diverse legebesøk, handleturer osv. Ofte er det kjekt med selskap på slike reiser pga ventetid osv. Til nå har jeg fått hjelp av familie og venner, men syns det er litt dumt å måtte spør. Betaler dem selvsagt for drivstoff, evt mat og litt "lommepenger".
Men, hva om jeg får en av dem som "fast sjåfør" og betaler ett månedlig beløp for at denne skal gjøre det. Er det regler for hvor mye man kan betale noen hver måned uten begrunnelse? Når blir man "arbeidsgiver" i en sånn situasjon? Tenker at det ikke er så lett å si -nei det passer ikke- hvis jeg alt har betalt ;) 
Pga kreftsykdom har jeg reist mye med taxi via Helfo og ellers fått tilbake utgifter til reisen, men noen ganger er det bedre med selskap. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke store beløp. Så om du vippser alt fra 500-2000kr hver måned, så er ikke det uvanlig. Det kan jo være noe du skylder eller dere spleiser på. 

Når det er sagt, så vet jeg ikke helt om jeg ville hatt en fast i familien, med mindre du er sikker at noen vil. Det er ikke sikkert de kan alle tider, og de kan ha vanskeligheter med å si nei fordi de føler at de må. 

Kan du ikke av og til ta bussen? Om du har problemer med det pga. fysisk helse, så kan du vel søke TT-kort?

Anonymkode: 95f2c...fe9

Skrevet

Tenker, alt av legebesøk og behandlinger har du krav på å få dekket dette av helfo. Du har krav/ en rettighet på å få dette dekket. Taxi, buss, tog eller fly. Dette skal ikke være dine utgifter. Selvfølgelig trenger du mere hjelp, bl a handling. Ansett en hjelper, sjåfør. 

Skrevet

Da tenker jeg du måtte hatt faste tider personen kjørte deg, feks mandag mellom 10 og 12 feks. Ellers blir det fort veldig ubeleilig for den du ansetter. 

Bare sånn for å ha pris å gå etter. Jeg går ca 470 for å kjøre 1.5 timer fra jobben 

Anonymkode: 63c8a...392

Skrevet

Jeg vet - som jeg sa - at jeg får dekket legereiser. Og jeg vil selvsagt dele tidspunkt for avtaler osv i god tid slik at det kan planlegges av sjåfør. Andre handleturer kan tas når begge to kan. 

Jeg kan godt ta både buss og tog, klarer meg fint på egenhånd men så er det kjekt med selskap da. :) Og noen ganger er det kjekt med bil hvis man vil handle litt større ting, eller flere planter osv som ikke er enkelt å dra med på offentlig transport. 

Tenkte nok mest på om "tilsynet" ville reagere på ett fast beløp som vil gå over det man kanskje betaler en trillepike, barnevakt eller til noen som klipper plenen og slikt. 

Takker for svar, og tips om pris! Det kommer godt med. Vil bare ikke skape trøbbel for den som kjører meg ved behov. Ha en fin kveld. :)

Skrevet

Er du kusinen til nisje dama?

Anonymkode: 653c4...69c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er vel ikke store beløp. Så om du vippser alt fra 500-2000kr hver måned, så er ikke det uvanlig. Det kan jo være noe du skylder eller dere spleiser på. 

Når det er sagt, så vet jeg ikke helt om jeg ville hatt en fast i familien, med mindre du er sikker at noen vil. Det er ikke sikkert de kan alle tider, og de kan ha vanskeligheter med å si nei fordi de føler at de må. 

Kan du ikke av og til ta bussen? Om du har problemer med det pga. fysisk helse, så kan du vel søke TT-kort?

Anonymkode: 95f2c...fe9

Les hva ts skriver da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...