AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Jeg sliter med migrene og en del muskelsmerter i kroppen. Jeg er for tiden sykemeldt, og vil nok ikke klare å stå i jobben min. I løpet av få måneder bør jeg være friskere og i ny jobb, men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg har ikke råd til å gå over på AAP, og jeg ønsker jo å klare å stå i jobb. Jeg burde endre kosthold, starte å trene, gå i behandling regelmessig, gjøre ting som er bra for meg, finne en medisin som kan hjelpe imot migrenen (har prøvd to typer forebyggende, men ingen hjelper. Føler legen har gitt meg opp). Er det noen som har vært i en lignende situasjon, og kan komme med råd? Jeg føler meg overveldet av situasjonen, og klarer ikke å komme i gang med eller få «tid til» å ta vare på meg selv, enda jeg er hjemme hele dagen. Det er timer som skal følges opp for meg og barna, man skal ta seg av barn og hus, og jeg blir aldri ferdig med alt som skal gjøres i huset. Samboer er sliten av sin jobb, men klarer å finne tid til trening. Jeg føler ikke at jeg kan mase mer på han om å gjøre mer, for han er jo sliten og har egentlig nok med det han gjør allerede. samboer tenker også at ikke alt må gjøres, og klarer ikke passe på alt i det tredje skiftet. Jeg vet jeg kan senke kravene i huset, men da blir det bare enda mer å gjøre! Hvor starter jeg? Jeg vet jeg bør prioritere meg selv først, men klarer det bare ikke.. eller så klarer jeg det en liten stund, og så blir jeg satt ut av spill av smerter, og så starter jeg litt på nytt igjen med å ta dårlige valg for meg selv. Beklager lang tekst, men om du har orket å lese, har du noen råd å komme med? Anonymkode: 53f1c...328
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #2 Skrevet 31. august 2023 Kanskje søke deg inn på ett rehab opphold. Der vil du ha fagpersonell rundt deg noen uker som kan hjelpe deg sortere fysisk og psykisk, lage en fremdriftsplan. Der får du fjerne en god episkrise som kan hjelpe deg opp mot fastlege/jobb/nav. Lykke til🙏🏻 Anonymkode: bbf45...cc2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #3 Skrevet 31. august 2023 Støtter innlegget om tverrfaglig bistand på rehabilitering. Og så kjenner jeg igjen den kaos-følelsen du har i hodet. Alt kjennes vanskelig. Jeg ville forsøkt å prate om fortvilelsen og kaos-følelsen med fastlegen, for det synes trolig ikke så godt hvordan du har det på de korte konsultasjonene du får der. Anonymkode: 824a2...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå