AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Del Skrevet 30. august 2023 Har du bestilt fra holdbart.no før? Hva var dine erfaringer? Ser de lister opp siste forbruksdato på varene, så om man kjøper ting som er nært denne datoen men ikke gått ut, bør det vel være trygt og greit? Dette er vel også et selskap som har butikk i Norge, så sånn sett skulle man tro at de var seriøse? Anonymkode: 561f8...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 30. august 2023 #2 Del Skrevet 30. august 2023 Jeg som lukter og ser på maten før jeg spiser den synes konseptet er helt gull! Det aller meste av mat går ikke ut på utløpsdatoen. Har ikke handlet mye der, men et par ganger. Det er for langt unna til at det lønner seg å dra dit for å spare penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 Synes ikke det er så billig der at det er verdt å dra helt dit for å handle. Følte at det var billigere før, men kanskje jeg husker dårlig. Anonymkode: 91aad...462 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Del Skrevet 4. januar 2024 Har ikke handlet på nett, kun butikken på Jessheim. Kan finne noen kupp innimellom, men mye er overpriset og enda mer har gått ut for så lenge siden at det er rart det ikke spaserer ut av butikken på egenhånd. Så holder meg til å en sjelden gang kjøpe tørrvarer, kosmetikk og godteri. Anonymkode: 28335...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. januar 2024 #5 Del Skrevet 4. januar 2024 Datostempling er en kompleks affære. Det er kun på ferskvarer det betyr siste forbruksdato. Noen ferskvarer holder seg likevel normalt lenger, som feks melkeprodukter. Sjømat som har vært oppbevart i kjøleskap, bør absolutt ikke brukes etter datostemplingen. Storfekjøtt og lam holder seg bedre enn svin og kylling. Hele stykker holder seg bedre enn oppskåret og kvernet. Rene råvarer holder seg lenger enn tillagede produkter. Spekemat holder seg lenger enn ferskt. Tørrvarer, hermetikk og frysevarer holder seg i utgangspunktet "evig", så lenge det er korrekt oppbevart. Som en tommelfingerregel kan du tenke at jo lenger fram datoen er satt, jo mer slingringsmonn har du. Men alt kan potensielt være bedervet før datoen er utløpt. Uansett må du sjekke om matvaren er i orden før du spiser den. Voksne, friske kan ta en selvstendig vurdering på maten de spiser selv. Men ekstra hensyn må tas med mat og drikke til små barn, gamle og syke. Jeg synes ikke tilbudene deres er noe særlig. Det er gjerne en eller to ting, som ikke rettferdiggjør portoen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Del Skrevet 4. januar 2024 Kjøper kansje 2-3 ting.Har blitt veldig dyrt der synes jeg. Anonymkode: 2d4ea...f4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå