Gå til innhold

Når eksen nekter å betale meg ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært slutt i 2 år nå.  Hun nekter å gi meg noe som helst av huset vi eier sammen.  Nå er det rettsak og jeg regner jo med at dommer da dømmer henne til å kjøpe meg ut. Håper at jeg får 30-40 prosent hvertfall.  Tørr ikke håpe på 50/50.  Siden hun er så slu og fæl.  Hun har helt sikkert noen løgner på lur. Selv om jeg kan bevise med kontoutskrifter ol at vi har betalt like mye i alle år.  Men det jeg lurer på er:  Når dommer dømmer henne til å "gi" meg 30 prosent, og hun fortsatt ikke gir meg noenting, som jeg vet hun ikke kommer til å gjøre. Hun kommer til å nekte å gi meg noe som helst penger.  Hva skjer da?  Er det noen som vet?  Kan hun bare fortsette å nekte å gi meg noe og ikke kjøpe meg ut etter en dom?  Hva skjer med henne da om hun ikke betaler meg ut av felles bolig?   Takk for svar!

Anonymkode: f944d...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda et bittert kvinnfolk!  Uff.  Håper du får 50/50!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Om du har eierandel av huset så kan du kreve at sameiet dere i mellom tvangsoppløses.

Eier du ikke boligen og hun blir hun dømt til å betale deg noe, har du et tvangsgrunnlag og kan sende varsel om utleggsforretning.

Anonymkode: 0ece2...a55

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vært slutt i 2 år nå.  Hun nekter å gi meg noe som helst av huset vi eier sammen.  Nå er det rettsak og jeg regner jo med at dommer da dømmer henne til å kjøpe meg ut. Håper at jeg får 30-40 prosent hvertfall.  Tørr ikke håpe på 50/50.  Siden hun er så slu og fæl.  Hun har helt sikkert noen løgner på lur. Selv om jeg kan bevise med kontoutskrifter ol at vi har betalt like mye i alle år.  Men det jeg lurer på er:  Når dommer dømmer henne til å "gi" meg 30 prosent, og hun fortsatt ikke gir meg noenting, som jeg vet hun ikke kommer til å gjøre. Hun kommer til å nekte å gi meg noe som helst penger.  Hva skjer da?  Er det noen som vet?  Kan hun bare fortsette å nekte å gi meg noe og ikke kjøpe meg ut etter en dom?  Hva skjer med henne da om hun ikke betaler meg ut av felles bolig?   Takk for svar!

Hvor mye eier du av boligen da? 

Anonymkode: 5cad7...7cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du har eierandel av huset så kan du kreve at sameiet dere i mellom tvangsoppløses.

Eier du ikke boligen og hun blir hun dømt til å betale deg noe, har du et tvangsgrunnlag og kan sende varsel om utleggsforretning.

Vi eier 50/50.  Så da kan jeg altså at sameiet tvangsoppløses.  Men er det da noe jeg gjør etter rettsaken?  Min advokat har aldri nevnt dette engang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og om dere eier 50/50 er det ikke like greit å selge boligen og dele likt det dere får ? Eller? Hvordan vil partneren din løse det siden hun ikke vil kjøpe deg ut? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye eier du av boligen da? 

Jeg eier 50 prosent.   Hva skjer ved eventuell tvangsoppløsning av boligen?   hvordan blir hun "tvunget" til å betale meg?   hvem tvinger henne?  og hvordan?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi eier 50/50.  Så da kan jeg altså at sameiet tvangsoppløses.  Men er det da noe jeg gjør etter rettsaken?  Min advokat har aldri nevnt dette engang.

Men er det slik at hun vil bo der, men kjøper deg ikke ut? Eller hva er greia? 

• Liker 1
Skrevet

Og om dere eier 50/50 er det ikke like greit å selge boligen og dele likt det dere får ? Eller? Hvordan vil partneren din løse det siden hun ikke vil kjøpe deg ut? 

Hun nekter å selge boligen.  Og nekter å gi meg noe penger.  Vet ikke om hun er dum eller gal eller sliter så mye psykisk at hun ikke forstår at hun må.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette. Gjorde dette med min eks og da ble fart på sakene etter måneder med husokkupasjon.

Anonymkode: 86e90...a25

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Man bruker tingretten for å tvangsoppløse sameiet, så jeg vet ikke om det er det du kaller rettssak? Man sender en begjæring om tvangsoppløsning av sameie til retten.

• Liker 7
Skrevet

Men er det slik at hun vil bo der, men kjøper deg ikke ut? Eller hva er greia? 

Hun vil leie ut boligen.  Mens hun bor i en annen leilighet hun eier.   Hun leier ut boligen vår nå også. Jeg får ingenting av overskuddet eller noe.  Hun nekter meg noe som helst informasjon.  Og nekter å kjøpe meg ut. nekter å samarbeide.

Skrevet

Dette. Gjorde dette med min eks og da ble fart på sakene etter måneder med husokkupasjon.

Hvordan gjorde du dette?  gjennom advokat?  og hvem tvingte han da til å gi deg noe penger?

Skrevet

Man bruker tingretten for å tvangsoppløse sameiet, så jeg vet ikke om det er det du kaller rettssak? Man sender en begjæring om tvangsoppløsning av sameie til retten.

ok takk.  Så da går det på en måte ikke gjennom min advokat?   vi har jo nå hatt advokat begge to i 2 år, og hun nekter å samarbeide, så nå kommer rettsaken.  Det jeg da lurer på, er hvordan "tvinger" de henne til å faktisk utføre dommen de setter !?

Skrevet

ok takk.  Så da går det på en måte ikke gjennom min advokat?   vi har jo nå hatt advokat begge to i 2 år, og hun nekter å samarbeide, så nå kommer rettsaken.  Det jeg da lurer på, er hvordan "tvinger" de henne til å faktisk utføre dommen de setter !?

Hvordan dette fungerer vet advokaten din så da kan du jo spørre om dette neste gang dere sees.

Anonymkode: eb384...54d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan gjorde du dette?  gjennom advokat?  og hvem tvingte han da til å gi deg noe penger?

Sendte han varsel om tvangsoppløsning som jeg skrev selv. Fant info på nett om hva som måtte være med i brevet. Da tok han frivillig opp lån og kjøpte med ut. Om jeg husker riktig så skal det så begjæres til namsmannen. Hadde ringt dem og spurt om de kjenner til det og spurt om saksgangen og råd.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan dette fungerer vet advokaten din så da kan du jo spørre om dette neste gang dere sees.

Anonymkode: eb384...54d

Jo da.  Men min advokat er ikke verdens beste, og det virker som hun ikke har så mye svar til meg.  Så derfor spurte jeg her om noen vet :)  

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er namsmannen som kan kaste noen ut med tvang. Snakk med dem de kan helt sikkert gi deg råd.

• Liker 1
Skrevet

Sendte han varsel om tvangsoppløsning som jeg skrev selv. Fant info på nett om hva som måtte være med i brevet. Da tok han frivillig opp lån og kjøpte med ut. Om jeg husker riktig så skal det så begjæres til namsmannen. Hadde ringt dem og spurt om de kjenner til det og spurt om saksgangen og råd.

Ok.  Takk.  Da var din eks såppass oppegående at han forsto han måtte. Min eks hadde aldri betalt meg noe  samme hva slags brev eller begjøring eller varsel jeg sendte henne.  Hun NEKTER.  Så hun må tvinges, av retten eller en dommer.  Noen hvertfall som har mulighet til å TVINGE henne.  Jeg lurer på hvordan man TVINGER igjennom en sånn ting?!  Jeg personlig får jo ikke tvunget eksen til noe. Det må noen med "makt" gjøre.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...