AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Hørt den før? Hvem hva hvor starter jeg? Har vært sammen og gift med en mann i 13 år (2 barn på 7 og 10 år). Han jobber 150% i onshorebransjen og jeg jobber 80% turnus i helsevesenet. Jeg gjør 100% her hjemme og det er han enig i at jeg gjør. Han har enda ikke laget en matpakke til verken skole eller bhg ila disse årene, han vasker eller rydder ikke, slenger klær fra seg som en ungdom og han har heller aldri i sitt liv servert meg en middag (mulig han lager hjemmelaget pizza x3 iløpet av et år når jeg jobber helg). Jeg har null seksuell interesse for han og det virker som at han har null intr.for meg også. For han er det bare jobb,trening og netflix. Jeg tar aaaaaalt annet hva angår barn,aktiviteter,mat og middag,handling,søppel,innkjøp, hagearbeid ++++ har jeg turnusfri en dag er DET HELT UHØRT at jeg kan sove frempå, jeg må opp og lage matpakker og få barna avgårde. Han selv doller på med sitt, drar i tillegg på jobb ETTER at barna er gått på skolen😣 Jeg orker det ikke mer. Jeg er så sliten. Har tatt det opp med han 100 ganger før,han tar seg sammen, blir bedre i en uke og så er det back to the shit normal igjen. Hadde vært så deilig liv uten han. Men hva gjøøøøør jeg. Jeg orker han ikke mer. Han tjener fett, men sløser like mye. Jeg tjener halvparten av han, men sitter alltid igjen med mer pga pengestyring. Dvs vi krangler mye om økonomi også. Jeg tenker at livet hadde vært perfekt uten han. Og aldri noen ny samboer. Men så verker jeg for barna. Våre nyyydelige,sympatiske, idrettsflinke, livsglade barna som er så sunne,friske, tar gode valg og avgjørelser. Får så mye skrøyt av de! Hva vil skje med den om vi skilles? Tenk om det ødelegger dem helt?? Jeg går gjennom ild og vann for dem, så om jeg kan risikere og ødelegge deres psykiske helse for og bryte opp familien så kan jeg jo ikke gjøre det. Har ingen og snakke med om det heller. Men jeg er på randen. Gråter hver kveld av slitenhet og føler ingen i hjemmet verken bryr seg eller ønsker og hjelpe meg her hjemme de gangene jeg ber om det. Jeg får beskjed at «jeg tyter så mye». Hjertesukk fra meg. Blir gla for noen svar🌸 Anonymkode: b6dfb...16d 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Du har fin fasade, men ikke fin innside hos deg selv. Har han elskerinne? Du får vel mye gratis med på kjøpet med rik offshore mann? Stort hus, fin bil og sydenturer? Flytter du for deg selv mister du dette. Ja du får bidrag, men inntekten halveres. Og du må ordne alt selv. Snakk med mannen din. Dra på tur sammen. Har dere noe felles interesser? Hva falt du for hos mannen din? Anonymkode: e5a0b...30d
Gipetto Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har fin fasade, men ikke fin innside hos deg selv. Har han elskerinne? Du får vel mye gratis med på kjøpet med rik offshore mann? Stort hus, fin bil og sydenturer? Flytter du for deg selv mister du dette. Ja du får bidrag, men inntekten halveres. Og du må ordne alt selv. Snakk med mannen din. Dra på tur sammen. Har dere noe felles interesser? Hva falt du for hos mannen din? Anonymkode: e5a0b...30d Hun ordner jo allerede alt selv.. 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Gipetto skrev (1 minutt siden): Hun ordner jo allerede alt selv.. Ikke økonomisk. Regner med mannen bidrar mest til alle regninger. Anonymkode: e5a0b...30d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Du er god mor❤ Anonymkode: d1b88...faa 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Barna tilpasser seg. Jeg gikk når mine var 3 og 6 år. I dag er de 17 og 14. jeg har hatt de 80% hele veien. Jeg ble en bedre mor uten faren i huset og han ble faktisk en bedre far av å måtte ta ansvar. Det ble mer harmonisk hjemme, jeg ble gladere, mer lykkelig og dette merket barna. Jeg ble mer tilstede for dem. De er flott ungdommer og vår lille familie er veldig bra. Jeg har ikke flyttet sammen med noen ny. Har kjæreste som jeg har vært sammen med i 9 år, men vi forblir særboere til alle barn er ute av rede. Noen ganger må du ta hensyn til deg selv. Barn merker mye og at du blir mer fornøyd og trives i eget liv vil ikke ødelegge psyken deres, men mest sannsynlig påvirke dem positivt. Anonymkode: e66e0...91c 3 3 1
høstferie Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er god mor❤ Anonymkode: d1b88...faa ❤️takk.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Tenk på hva du lærer barna dine nå, at de skal utslette seg selv for en partner og ikke ha et godt forhold. (Barn er ikke dumme.) Så gå du, barna vil bare ha godt av det! Anonymkode: 844ee...077 2
høstferie Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barna tilpasser seg. Jeg gikk når mine var 3 og 6 år. I dag er de 17 og 14. jeg har hatt de 80% hele veien. Jeg ble en bedre mor uten faren i huset og han ble faktisk en bedre far av å måtte ta ansvar. Det ble mer harmonisk hjemme, jeg ble gladere, mer lykkelig og dette merket barna. Jeg ble mer tilstede for dem. De er flott ungdommer og vår lille familie er veldig bra. Jeg har ikke flyttet sammen med noen ny. Har kjæreste som jeg har vært sammen med i 9 år, men vi forblir særboere til alle barn er ute av rede. Noen ganger må du ta hensyn til deg selv. Barn merker mye og at du blir mer fornøyd og trives i eget liv vil ikke ødelegge psyken deres, men mest sannsynlig påvirke dem positivt. Anonymkode: e66e0...91c Det er jo slike historier jeg vil høre. Men så leser jeg og hører så mye det motsatte også, hvordan barn blir utagerende,frustrerte og sliter mye psykisk i ungdomsårene. Tenker hele tiden «tenk om de blir rusmisbrukere, og det at vi skilltes var en utløsende år sak til det». Mulig jeg ikke tenker rasjonelt, men jeg tenker ofte worst case scenario. De har ikke godt av og ha en Mamma som jeg er nå hvertfall. Idag etter jobb skulle jeg og jentungen på 7 år ut og handle litt. «Har du tårer,Mamma?» sa hun mens vi kjørte. Hun tørte nok ikke og spørre hvorfor. «Hmm, det var ikke kjekt» sa hun bare. Off,jeg er så sliten. Har tatt denne praten og oppvasken med mannen x antall ganger tidligere, og som jeg skrev- han skjerper seg i en uke og så ikke mer. Jeg er 99% sikker på at han ikke har noen elskerinne,da jeg har fritt innsyn på telefonen hans. Måtte isåfall vært på kontoret. Han jobber ikke offshore men ONshore. Flott tittel i subsea selskap. Ja,fasaden vår er fin men det er jaggu ikke innsida. Jeg skulle alltids klart meg økonomisk da jeg har fast jobb (sykepleier) + myye egenkapital som er bundet opp i aksjer da(😏) men det gir en del utbytte ila et år. Så jeg er ikke bekymret for økonomien. Det er ene og alene barna jeg er redd for. Alt i fra hvordan de vil få det psykisk, til at ingen sjekker dem før de leggger seg. Dyna til jentungen er alltid på gulvet når jeg legger meg (hun ligger i fosterstilling og fryser i søvne) og jeg breier på henne. Han hadde jo ALDRI ofret det en tanke en gang! Han sjekker verken tannpuss eller at truser er byttet på morgen/kveld. MAT? «Er de ikke store nok til å finne seg mat selv når de er sultne da??» ref: når jeg kommer hjem fra dagvakt i helgene og barna er skrubbsultne. Har jeg mista det helt, eller er det normalt og være bekymret for alt jeg er? Uansett, godt og finne det forumet, jeg ble veldig takknemlig da flere hadde svart👍🏼 Tusen takk❤️ gråteklem 1
Leeloo Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 Da kommer det an på hvor lenge du tenker å holde ut. Dersom det uansett kommer til å smelle på et eller annet tidspunkt tror jeg det er bedre å ta det nå enn når ungene er midt i tenåra, de skjørere da med alt annet som skjer med kropp og sinn. Ergo må du se for deg om dette er noe du kan leve med de neste 13 årene. Hvordan er han som pappa, sett bort fra det praktiske? 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 Hei, kjære deg! Barna dine vil nok takle det helt fint om dere skilles. Klart det er kjipt og en overgang, men vi mennesker er tilpasningsdyktige. De vil uansett ha større utbytte av å bo i to forskjellige hjem, hvor foreldrene har det godt med seg selv. Barn lærer også av sine foreldre. Lær barna dine hva de skal akseptere i ett forhold. Barn skal ikke vokse opp og tro at det er normalt at mor gjør absolutt alt sammen, mens far er på jobb eller i sofaen. Anonymkode: a84dd...633 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 Gåååå !!! Var i samme type forhold… Pappaen var totalt uinteressert i barna også. Til tider også stygg mot meg. Jeg holdt sammen i alt for mange år pga fasaden. Men til slutt gikk jeg for min egen del og barna. Ville ikke at barna skulle vokse opp å tro at det er slik ett forhold skal vær. Jeg er mye lykkeligere, og har mye mindre å rutte med. Jeg får ikke kjøpt meg noe, så jeg leier. Det for meg å leie er dyrere en å eie. Jeg har også måttet gå over til kun dagvakter, noe som merkes på økonomien. Her var ikke Bf så veldig interresert i å ha barna sine, så han har dem annenhver helg. Men tiltross for mye dårligere økonomi, er jeg fornøyd med valget jeg tok 🥰 Har møtt en ny en, og nå opplever jeg for en ressurs det er å ha en hjelpsom mann. Nye kjæresten vasker opp, lager middag, tar med seg mine barn ut, skifter dekk, klipper plen osv… Uten at jeg må spør. Anonymkode: e941f...3aa 1
høstferie Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Jeg har bestilt time til mekling idag, fått time om 3 uker. Det er armer og ben og tårer i hjemmet nå og livet er fælt, men håper på bedre tider🙏🏼 1 2
Thanos Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 Gipetto skrev (På 30.8.2023 den 19.38): Hun ordner jo allerede alt selv.. Dersom hun jobber 80% og han 150%, så sier det seg selv at hvem som gjør mest hjemme blir skjevfordelt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #15 Skrevet 1. september 2023 Jeg har også vært i et sånn forhold. Selv om jeg kunne "holdt ut" for barna sin del dersom det var det beste for dem, landet jeg på at da ville jeg være et dårlig forbilde. Både for sønnene mine, som da ville lært hva som er ok i et forhold, og datteren min som ville lært hvordan man skal la seg behandle av en mann. Har selv vokst opp i en familie der foreldrene holdt sammen for oss barna, og det har skrudd meg helt. En ting er at jeg trodde det var normalt (og ok) men et kjølig forhold uten gode ord og fysisk kontakt, og jeg har slitt med dårlig samvittighet for at jeg er grunnen til at min mor ikke har fått oppleve et lykkelig forhold. Det er pyton. Anonymkode: 9c2b6...ed2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #16 Skrevet 1. september 2023 https://www.skilsmisse.net/ https://www.statsforvalteren.no/portal/folk-og-samfunn/separasjon-og-skilsmisse/ https://www.bufdir.no/familie/samlivsbrudd/mekling/ Også finner du bolig på feks Finn. Anonymkode: dad8f...1bd
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #17 Skrevet 1. september 2023 høstferie skrev (47 minutter siden): Jeg har bestilt time til mekling idag, fått time om 3 uker. Det er armer og ben og tårer i hjemmet nå og livet er fælt, men håper på bedre tider🙏🏼 Du kommer til å klare deg kjempefint! Du har alle rutinene inne hva gjelder deg og barna. Din hverdag kommer til å bli langt lettere nå! Gratulerer med valget ditt ✊ Anonymkode: dad8f...1bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå