AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Husker jeg kjøpte meg en jakke på videregående som jeg var så fornøyd med, både passformen og det at den var varm og god. Sleit med å finne varme nok jakker. Dag to med denne på og en av de mest populære guttene i klassen kom gående. Å i det han passerte meg sa han noe om månen, hvordan det sto til der oppe på månen for tiden. Etterfulgt av fnising og latter fra de andre. Jakka mi var hvitglinsende og ja den så vel kanskje litt space aktig ut. Men den kommentaren og latteren gjorde at jeg aldri brukte jakka igjen. I voksen alder har jeg aldri opplevd noe sånt, inntil nylig. Når en fra mannens familie kommenterte at "magen tyter litt" når jeg kom der med en ny topp jeg hadde kjøpt og følte meg fin i. Umiddelbart fikk jeg den samme følelsen som jeg hadde tilbake på videregående. Og toppen er stappet helt innerst i skapet. Jeg har vanligvis god selvtillit men det er rart hvordan en spøk eller ærlighet fra andre faktisk kan ødelegge så mye for en. Flere som har opplevd dette..? Anonymkode: 638b4...9f0
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Ja, hadde en «venninne» som alltid skrøt uhemmet av lite flatterende plagg og de jeg selv følte meg fin i hadde hun bare stygt å si om. Trodde på henne helt til vi var flere sammen på shopping og de andre lo og spurte henne rett ut om hun var ironisk eller om hun ikke ønsket at jeg skulle ta meg bra ut. Hun kommenterte også ofte når jeg kom i nye plagg, ting som «slike plagg er bare for ungjenter, langt hår er vi for gamle til nå, den buksa der fremheva cellulittene dine, ingen menn liker neglelakk, ville droppa hæler om jeg var deg for ingen menn liker høye jenter, ser ut som en mann om du er over 170.» Jeg fjerna meg fra vennskapet, har det mye bedre nå. Jeg tåler selvfølgelig ærlige tilbakemeldinger når jeg ber om respons, men jeg opplevde at hun prøvde å trykke meg ned for å føle seg bedre selv. Anonymkode: 5468b...6fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Jeg gav min niese en skinnjakke i 16 års gave. Hun ble kjempeglad for den. Litt senere spurte jeg søsteren min om jakken fortsatt var i bruk - det var den ikke, da noen på skolen hadde kommentert at det var en « damejakke» - jakken ble aldri brukt mer såvidt jeg vet. Synd. Anonymkode: 1df88...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå