Gå til innhold

Hvilken hvitvin er best av Black Tower og Blue Nun

Anbefalte innlegg

Gjest Lille trillie
Skrevet

Er det eventuelt noen annen du anbefaler i stedet? Håper dere kan hjelpe en stakkars nybegynner..

Lille Trille

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville funnet noen bedre enn de to der. Mange andre gode å få. Spør på polet.

Skrevet

Spørs jo hvilken vin du liker. Er du nybegynner så kanskje du liker en som ikke er for tørr? Du kan jo spørre om hjelp på polet da. Forklare hva du liker.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg liker begge to, men noen synes kanskje Blue nun er for søt.

Skrevet

Begge er greie, men jeg liker blue nun mye bedre...

Gjest sommelier
Skrevet

Begge disse vinene er helt elendige! Absolutt lavmål av kvalitet, og når det bare smaker sukkervann er det ikke sikkert at det er for mye sødme, men en total mangel på syre som er selve ryggraden i all vin!

Fortsett gjerne med Tyske viner, men få litt hjelp på polet til å finne viner som er laget med noe som likner på yrkesstolthet!

Like billig og MYE bedre er for eksempel vinene fra Dr. Loosen (starter på ca kr. 70) eller J. Bäumer (kr. 89) eller de fantastiske vinene til Georg Breuer.

Hold deg vekk fra alt som smaker av de store industrigigantene som Madonna, Blue Nun, Black Towew, Reiler, Moselland osv.

Tyske viner kan være kjempebra - men produsenten er helt avgjørende!

Lykke til :)

Skrevet
Like billig og MYE bedre er for eksempel vinene fra Dr. Loosen (starter på ca kr. 70)

:Nikke: Jeg kjøpte en gang en av de billigste Dr. Loosen-vinene fordi jeg trengte en del vin til en matrett, og gadd ikke kjøpe noe dyrt. Jeg smakte på et glass, og ble positivt overrasket, så jeg har faktisk kjøpt den flere ganger i ettertid.

Skrevet

Loosen-vinene er utrolig gode til å ha så lav pris,og slår både Blue Nun og Black Tower ned i støvlene.

Skrevet
Jeg liker Black Tower best av de to

Jeg og :)

Skrevet

Synes ingen av de er gode. Tror jeg ville spurt på polet om hjelp dersom du er usikker.

Skrevet

Grusomme drikker begge to. Velg noe annet.

Skrevet

Ingen av de er spesielt gode, men hvis jeg måtte velge, som jo dette dreier seg om, så hadde det blitt Black tower.

Gjest lillelou
Skrevet

Holder også en knapp på Loosen-vinene, vi drikker mye av dem. "Vanlig" Riesling er den minst søte,og den som heter Sonnenuhr er den søteste (riiiimelig søt,men god).Black tower og Blue Nun holder jeg meg milevis vekk fra-de gir meg stygge minner fra da jeg var "ung" og nettop hadde begynt å drikke vin. Har drukket meg snurrings på Black tower endel ganger.... Men smaken har endret seg fra den gang. :)

Skrevet

Velg deg en tørr vin i stedet hvis du absolutt ikke vil gå for noen av disse to.

Skrevet

Jeg synes ingen av dem er spesielt gode, men om jeg hadde måttet velge ville jeg ha gått for Blue Nun.

Skrevet

Synes både Blue Nun og Black Tower er gode viner, jeg :)

Skrevet
Ingen av de er spesielt gode, men hvis jeg måtte velge, som jo dette dreier seg om, så hadde det blitt Black tower.

Det dreier seg jo ikke om å velge, men om å velge eller anefale noe annet!

Jeg drikker lite hvitvin og helst ingen av de to nevnte, de er altfor søte etter min smak. Skal jeg ha hvitvin er det til mat og da vil jeg ha den tørr. Er glad i den sveitsiske Fendant og Gatao Vino Verde som er lett sprudlende.

Den eneste søte hvitvinen jeg drikker er Tokaji Aszu, men den er så dyr at det blir en sjelden opplevelse.

Bortsett fra det så drikker jeg det jeg blir servert når det gjelder vin.

Skrevet

Ja, ser jo nå at hun spør om andre alternativer også. Leste bare overskrifta jeg :ler:

For en nybegynner så anbefaler jeg Riesling-vinene, Dr.Loosen for eksempel.

Gode, og ikke så tørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...