Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 #1 Del Skrevet 30. august 2023 (endret) Altså jeg føler meg helt rådvill om dagen å prøver meg nå på "svar" her inne. Jeg å mannen prøver å bli gravide nå å jeg har peilet mens, EL, sex etc over en lengre periode. Sliter med uregelmessige sykluser så hadde tidligere egentlig veldig liten kjennskap til min egen syklus. Jeg testet positivt på EL test (Eveline) den 13: de August og jeg å mannen var "heldigvis" aktive både før, under og etter EL ❤️ Har i et par dager vært trøtt, sliten, kvalm å i dårlig form generellt å mens var ventet igår. TR har enda ikke kommet, men imorges var det utrolig mye EL slim på dopapiret å jeg tenkte at det kunne umulig være EGGLØSNING. Tok derfor en EL test nå ikveld å ifølge Eveline appen har jeg maksimal på EL idag!! Er det i det hele tatt mulig? Andre som har opplevd det. Skal tillegges at jeg går på Metformin pga PCOD og uregelmessige sykluser (Prøver å få bukt med kroppen). Noen som har råd, tips eller annen info å komme med? ❤️❤️ Endret 23. september 2023 av Lillemini87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Del Skrevet 30. august 2023 Har du tatt en graviditetstest? El-tester kan også slå ut ved graviditet. Anonymkode: cc206...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 30. august 2023 Tok en billig en fra billige tester igår å den var negativ. Mener jo at hvis jeg hadde eggeløsning den 13: de å ble gravid så burde den vel ha gitt utslag eller har jeg testet for tidlig? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du tatt en graviditetstest? El-tester kan også slå ut ved graviditet. Anonymkode: cc206...7fd Tok en billig en fra billige tester igår å den var negativ. Mener jo at hvis jeg hadde eggeløsning den 13: de å ble gravid så burde den vel ha gitt utslag eller har jeg testet for tidlig? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Del Skrevet 30. august 2023 Når hadde du første dag i din forrige mens da? Anonymkode: e7d6e...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når hadde du første dag i din forrige mens da? Anonymkode: e7d6e...fb1 22 Juli var første dag i siste mens, men har som sagt ikke regelmessige sykluser 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 30. august 2023 #7 Del Skrevet 30. august 2023 Husk ned pcos er det stor sjanse for å få falsk positiv eggløsning tester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 30. august 2023 #8 Del Skrevet 30. august 2023 Kroppen kan prøve å få igjennom eggløsning (ikke eggEløsning!) flere ganger i løpet av en syklus. Man kan derfor få LH-stigning som slår ut på test uten at egget nødvendigvis slipper. Den sikreste måten å påvise EL på er tempøkning (og evt. ultralyd hos gyn for å se at egget har sluppet). Om du har PCOS eller lange sykluser er det svært vanlig med falsk positive EL-tester, da kroppen gjerne prøver flere ganger på eggløsning uten å lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 30. august 2023 Lorieen skrev (2 minutter siden): Kroppen kan prøve å få igjennom eggløsning (ikke eggEløsning!) flere ganger i løpet av en syklus. Man kan derfor få LH-stigning som slår ut på test uten at egget nødvendigvis slipper. Den sikreste måten å påvise EL på er tempøkning (og evt. ultralyd hos gyn for å se at egget har sluppet). Om du har PCOS eller lange sykluser er det svært vanlig med falsk positive EL-tester, da kroppen gjerne prøver flere ganger på eggløsning uten å lykkes. Ja er noe dritt når man er i prøving og samtidig har PCO 😥 Er vel bare å begynne å tempe også så er man mere sikker. Best å tempe på morningen før man står opp da kanskje? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 30. august 2023 Sofakona skrev (7 minutter siden): Husk ned pcos er det stor sjanse for å få falsk positiv eggløsning tester 😥 Føles jo klin umulig å prøve å finne ut av når man har EL med PCO. Selvom man regelmessig har sex er det jo veldig vanskelig 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 30. august 2023 #11 Del Skrevet 30. august 2023 Jeg har selv PCOS og hadde uregelmessige sykluser. Jeg opplevde også å få falske positive eggløsningstester, og merket det på samme måte som du beskriver at jeg merket at jeg fikk eggløsningsslim på nytt og deretter ny positiv eggløsningstest (og dette skjedde ofte etter ca 14 dager +/- etter sist positiv El-test). For min del ble temping beste mulighet å følge med sånn at jeg ikke mistet det faktiske eggløsningen! Jeg leste inne på tråden den O’store tempeteåden, og stilte mange spørsmål der som jeg fikk gode svar på av andre som også tempet (hvis du er interessert i det!) Det er skikkelig kjipt at det er så uforutsigbart og jeg ble skikkelig skuffet og lei meg over at kroppen min ikke funket… Men jeg ble til slutt gravid (med Letrozol), så det er håp for oss som sliter med dette også, så ikke mist motet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Del Skrevet 30. august 2023 Ta en graviditetstest, ikke eggløsningstest. De slår ut på graviditet også. Anonymkode: ec6db...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 30. august 2023 Sjokoladekosmos skrev (30 minutter siden): Jeg har selv PCOS og hadde uregelmessige sykluser. Jeg opplevde også å få falske positive eggløsningstester, og merket det på samme måte som du beskriver at jeg merket at jeg fikk eggløsningsslim på nytt og deretter ny positiv eggløsningstest (og dette skjedde ofte etter ca 14 dager +/- etter sist positiv El-test). For min del ble temping beste mulighet å følge med sånn at jeg ikke mistet det faktiske eggløsningen! Jeg leste inne på tråden den O’store tempeteåden, og stilte mange spørsmål der som jeg fikk gode svar på av andre som også tempet (hvis du er interessert i det!) Det er skikkelig kjipt at det er så uforutsigbart og jeg ble skikkelig skuffet og lei meg over at kroppen min ikke funket… Men jeg ble til slutt gravid (med Letrozol), så det er håp for oss som sliter med dette også, så ikke mist motet! Tusen takk for svar. Du tempet på morningen? Å tok du da utgangspunktet i når du fikk forhøyet temp at da var sjangsen størst for å bli gravid? Beklager dumt spørsmål, men blir litt oppgitt av dette her. 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 30. august 2023 #14 Del Skrevet 30. august 2023 Lillemini87 skrev (7 minutter siden): Tusen takk for svar. Du tempet på morningen? Å tok du da utgangspunktet i når du fikk forhøyet temp at da var sjangsen størst for å bli gravid? Beklager dumt spørsmål, men blir litt oppgitt av dette her. 😭 Først kjøpte jeg et basaltermometer, altså et termometer med to desimaler. Dette er viktig fordi endringene som skjer er så små at man må ha et nøyaktig termometer for å kunne fange det opp. (Dette brukte dette https://www.billige-tester.no/termometer/babyplan-digital-termometer/?gad=1&gclid=EAIaIQobChMIyemW64eFgQMVDklBAh38_gqbEAQYAiABEgLMT_D_BwE ). Jeg tok tempen hver morgen til samme tid (innenfor en time), altså jeg satt på alarm hver dag og tok tempen med en gang før jeg sto opp, i helgene hadde jeg på alarmen en time senere enn hverdag. Jeg la inn tempen i en app som heter fertility friend, for denne appen tolker tempen for deg sånn at det blir litt lettere. Det viktigste her å bli kjent med egen kropp og temp. min temp sank ofte før eggløsning og jeg hadde ofte en tempdip dagen jeg hadde eggløsning, og når tempen steg hadde eggløsning vært. Jeg benyttet billige eggløsningstester i tillegg for å være sikker på at jeg ikke mistet eggløsning da tempen kun bekrefter at eggløsning har skjedd. Om tempen ikke steg eller den sank raskt igjen skjønte jeg raskt at eggløsning ikke hadde vært likevel, og jeg fortsatte med testene og regelmessig sex frem til ny eggløsning. Fikk jeg derimot bekreftet at det hadde vært eggløsning hadde vært kunne jeg senke skuldrene og slappe av i noen uker. Tempingen gjorde prøvingen mindre stressende for meg og mannen min, som uten den følte at vi måtte kjøre på i hytt og pine og aldri kunne ta det med ro, og det ble noe tvangsmessig. Du får kjenne etter hva som vil gi deg ro og hva som gir stress. Noen syns temping er stress og mas, for meg ga det oversikt og ro 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini87 Skrevet 30. august 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 30. august 2023 Sjokoladekosmos skrev (3 minutter siden): Først kjøpte jeg et basaltermometer, altså et termometer med to desimaler. Dette er viktig fordi endringene som skjer er så små at man må ha et nøyaktig termometer for å kunne fange det opp. (Dette brukte dette https://www.billige-tester.no/termometer/babyplan-digital-termometer/?gad=1&gclid=EAIaIQobChMIyemW64eFgQMVDklBAh38_gqbEAQYAiABEgLMT_D_BwE ). Jeg tok tempen hver morgen til samme tid (innenfor en time), altså jeg satt på alarm hver dag og tok tempen med en gang før jeg sto opp, i helgene hadde jeg på alarmen en time senere enn hverdag. Jeg la inn tempen i en app som heter fertility friend, for denne appen tolker tempen for deg sånn at det blir litt lettere. Det viktigste her å bli kjent med egen kropp og temp. min temp sank ofte før eggløsning og jeg hadde ofte en tempdip dagen jeg hadde eggløsning, og når tempen steg hadde eggløsning vært. Jeg benyttet billige eggløsningstester i tillegg for å være sikker på at jeg ikke mistet eggløsning da tempen kun bekrefter at eggløsning har skjedd. Om tempen ikke steg eller den sank raskt igjen skjønte jeg raskt at eggløsning ikke hadde vært likevel, og jeg fortsatte med testene og regelmessig sex frem til ny eggløsning. Fikk jeg derimot bekreftet at det hadde vært eggløsning hadde vært kunne jeg senke skuldrene og slappe av i noen uker. Tempingen gjorde prøvingen mindre stressende for meg og mannen min, som uten den følte at vi måtte kjøre på i hytt og pine og aldri kunne ta det med ro, og det ble noe tvangsmessig. Du får kjenne etter hva som vil gi deg ro og hva som gir stress. Noen syns temping er stress og mas, for meg ga det oversikt og ro 😊 Høres ut som dette er noe jeg bør gjøre ja. Fant tråden angående temping så tenker at hvis jeg har spørsmål eller vanskeligheter med å forstå appen etc så bare spørr jeg der. 🥰 Ser ut som det fortsatt er mange aktive der. ❤️ Tusen takk 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 31. august 2023 #16 Del Skrevet 31. august 2023 www.ovusense.com Jeg brukte denne ( har pcos) men dette må du ikke tempe til sammen tidhverdag og kan sove lenge i helger og ferier:) du har den inni deg og sover med den( du merker den ikke) tar den ut når du våkner.. vasker den og connect til mobilen din via nfc...og du vil etterhvert få beskjed når du kommer til p ha eggløsning..og når du har hat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå