ettspørsmål Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 (endret) Har 100% stilling på ettertraktet arbeidsplass, vært her i over 10 år, lønn i underkant av 700 000. Pleier å være stor pågang ved ledige stillinger. Samtidig har jeg stadig oftere lyst på ny jobb. Det er helt dust ikke sant? Ønsker å bli mer fornøyd i hverdagen og være glad for jobben jeg har, Likevel vil jeg videre. Hvorfor er man sånn? Og hva bør jeg gjøre? Prøver å ta meg sammen for hver gang jeg kjenner at jeg vil noe annet, men det har gått ut over de hjemme også i det siste.. blir sur og oppgitt over meg selv🙈 Endret 30. august 2023 av ettspørsmål
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 700 000 er da ikke noen prestisje jobb. Det finnes mange alternativer rundt 600 000 -650 000 så det trenger ikke bli en stor nedgang i jobb å finne noe du liker bedre. Anonymkode: ca860...bb0 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Men hvorfor vil du ha ny jobb? Anonymkode: 3e116...fee
AprilLudgate Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 700 000 er da ikke noen prestisje jobb. Det finnes mange alternativer rundt 600 000 -650 000 så det trenger ikke bli en stor nedgang i jobb å finne noe du liker bedre. Anonymkode: ca860...bb0 Mjo, i visse departementer og organisasjoner kan man ha en prestisjejobb med den lønna. 3
Gjest Albbas Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Bytt jobb da vel? Prøv noe nytt? Etter 10 år hadde jeg kjedet meg uansett hva jeg gjorde tror jeg. 😅 Jeg har også hatt en jobb med mer prestisje (i visse miljøer, de som ikke forstod jobben ga jo faen) hvor lønna ikke var allverdens, lønn og prestisje henger ikke nødvendigvis sammen. Har nå en jobb i nesten motsatt ende av skalaen, kommunalt ansatt, ingen som respekterer oss. 😂 Men jeg trives mye bedre med arbeidsoppgavene og har en helt annen driv enn i den prestisjebaserte sektoren... Prestisje er ikke alt. Jeg kjeder meg relativt kjapt og har lært meg at når "drivet" mitt forsvinner i en jobb er det bare å søke seg videre. Savner ikke prestisjejobben en plass. Den har hjulpet meg masse i å få alle jobbene jeg har nå da, og er en verdifull erfaring.
ArielSofie Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Hvilken utdannelse har du og hva kan du tenke deg å jobbe med? Jeg vet om flere med god utdannelse og gode jobber, som i perioder har jobbet med mer sosialfaglig eller i helsevesenet og fått stor glede og utbytte av det. Noen har tatt permisjon fra den faste jobben og jobbet med mennesker, andre har hatt en bi stilling på psykiatrisk avdeling eller i hjemmesykepleien, og noen har drevet med frivillig arbeid på fritiden.
Gjest Albbas Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 3 minutter siden, AprilLudgate said: Mjo, i visse departementer og organisasjoner kan man ha en prestisjejobb med den lønna. Enig, en del prestisjejobber i det offentlige er veldig dårlig betalt. De er såpass ettertraktet at de trenger ikke konkurrere på lønn.
ettspørsmål Skrevet 30. august 2023 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2023 Albbas skrev (Akkurat nå): Enig, en del prestisjejobber i det offentlige er veldig dårlig betalt. De er såpass ettertraktet at de trenger ikke konkurrere på lønn. Er en av de jobbene jeg har😅 Så enig i at 6-700 000 ikke er all verdens til lønnsnivå, men er andre faktorer som drar opp. 1
Gjest Albbas Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 Just now, ettspørsmål said: Er en av de jobbene jeg har😅 Så enig i at 6-700 000 ikke er all verdens til lønnsnivå, men er andre faktorer som drar opp. Men hvorfor vurderer du å bytte jobb, og hva hindrer deg? Erfaringen gjør deg jo sikkert veldig attraktiv for mange arbeidsgivere, og du kan få enda mer spennende utfordringer. 😃 Prestisje betyr jo ingenting.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Skift jobb? Jeg har hatt prestisjejobb, men i perioden med små barn var det bedre med en annen jobb. Viktig å trives på jobb Anonymkode: ff052...6cf
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 6 minutter siden, AprilLudgate said: Mjo, i visse departementer og organisasjoner kan man ha en prestisjejobb med den lønna. Enig. I tillegg er det typisk Kvinneguiden å komme med "ikke tro du er noe innlegg". Det er meningsløst å henge seg opp i at trådstarter bruker ordet "prestisje". Det som teller er at hun synes det er en prestisjejobb, ikke hva vi andre tenker. Folk har veldig ulik oppfatning av hva som er prestisje. Sikkert noen her på Kvinneguiden som ville skrevet: "Høyesterettsjustitiarius er ikke prestisje, vedkommende er jo offentlig ansatt!". Anonymkode: 62d59...264 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Enig. I tillegg er det typisk Kvinneguiden å komme med "ikke tro du er noe innlegg". Det er meningsløst å henge seg opp i at trådstarter bruker ordet "prestisje". Det som teller er at hun synes det er en prestisjejobb, ikke hva vi andre tenker. Folk har veldig ulik oppfatning av hva som er prestisje. Sikkert noen her på Kvinneguiden som ville skrevet: "Høyesterettsjustitiarius er ikke prestisje, vedkommende er jo offentlig ansatt!". Anonymkode: 62d59...264 Poenget mitt var at det er enkelt å bytte jobb når det ikke medfører stor lønnsnedgang. Og at det fimnes MANGE jobber med ca samme lønn som TS har. Så det burde være uproblematisk å bytte. Anonymkode: ca860...bb0
AprilLudgate Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 (endret) ettspørsmål skrev (11 minutter siden): Er en av de jobbene jeg har😅 Så enig i at 6-700 000 ikke er all verdens til lønnsnivå, men er andre faktorer som drar opp. Jeg har hatt endel interessante jobber i de sektorene - og når alt kommer til alt: Jobb er jobb. Man er styrt av de samme tingene over alt, forskjellene ligger stort sett i om man trives eller har et rævva arbeidsmiljø. Jeg har jobbet litt i begge deler (dvs; ikke kjipe kollegaer - men ledelseskultur), og det er virkelig drepen. Er jo ikke verre enn å søke nye jobber og kjenne på stemninga på intervju 🤷♀️ Men ofte er jo oppgavene litt hipp som happ og den «freshe» følelsen gir seg raskt. Har faktisk dårligst erfaring med stillingsutlysninger som virker love veldig spennende oppgaver. Endret 30. august 2023 av AprilLudgate 1
ettspørsmål Skrevet 30. august 2023 Forfatter #14 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. I tillegg er det typisk Kvinneguiden å komme med "ikke tro du er noe innlegg". Det er meningsløst å henge seg opp i at trådstarter bruker ordet "prestisje". Det som teller er at hun synes det er en prestisjejobb, ikke hva vi andre tenker. Folk har veldig ulik oppfatning av hva som er prestisje. Sikkert noen her på Kvinneguiden som ville skrevet: "Høyesterettsjustitiarius er ikke prestisje, vedkommende er jo offentlig ansatt!". Anonymkode: 62d59...264 Prestisje er et teit ord. Fant ikke noe bedre måte å beskrive det på. Kunne brukt samfunnsviktig/ettertraktet eventuelt 😜 Uansett, det er en jobb som veldig mange søker seg til, og som jeg føler meg dust for å ville vekk fra. Vet hva du har men ikke hva du går til osv. Oppretta innlegg for å tenke litt høyt og høre andres synspunkter. Kan liksom ikke diskutere det på jobb🙂 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 1 minutt siden, ettspørsmål said: Prestisje er et teit ord. Fant ikke noe bedre måte å beskrive det på. Kunne brukt samfunnsviktig/ettertraktet eventuelt 😜 Uansett, det er en jobb som veldig mange søker seg til, og som jeg føler meg dust for å ville vekk fra. Vet hva du har men ikke hva du går til osv. Oppretta innlegg for å tenke litt høyt og høre andres synspunkter. Kan liksom ikke diskutere det på jobb🙂 Meg du sitert. Skjønner hva du mener og var også derfor jeg ikke synes man bør henge seg opp i at du brukte "prestisje". Det er en avsporing av tråden å henge seg opp i slikt. Og nå bidrar jeg jo også til denne avsporingen så jeg skal stoppe. Anonymkode: 62d59...264
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 Jeg tipper du har en jobb i et departement eller liknende? Har du vurdert å bytte til privat sektor eller eventuelt en annen bransje? Du har vært lenge på samme sted, det hjelper kanskje å prøve noe nytt nesten uansett hvor det er, så lenge det er relevant for din bakgrunn og virker spennende. Anonymkode: fe1ab...f8f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 Etter ti år er det helt greit søke seg videre. Men vær realistisk! Det er ikke mange steder man får trene i arbeidstiden, fleksitid og bra miljø. Anonymkode: 9e4ea...45a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 Albbas skrev (1 time siden): Bytt jobb da vel? Prøv noe nytt? Etter 10 år hadde jeg kjedet meg uansett hva jeg gjorde tror jeg. 😅 Jeg har også hatt en jobb med mer prestisje (i visse miljøer, de som ikke forstod jobben ga jo faen) hvor lønna ikke var allverdens, lønn og prestisje henger ikke nødvendigvis sammen. Har nå en jobb i nesten motsatt ende av skalaen, kommunalt ansatt, ingen som respekterer oss. 😂 Men jeg trives mye bedre med arbeidsoppgavene og har en helt annen driv enn i den prestisjebaserte sektoren... Prestisje er ikke alt. Jeg kjeder meg relativt kjapt og har lært meg at når "drivet" mitt forsvinner i en jobb er det bare å søke seg videre. Savner ikke prestisjejobben en plass. Den har hjulpet meg masse i å få alle jobbene jeg har nå da, og er en verdifull erfaring. Ja!! Jeg også… Må kjenne ‘’driv’’.. Kjenner jeg ikke det, så betyr lønn lite for min del🤪 Anonymkode: 5daef...a71
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 Jeg sa opp min jobb der folk står i kø for å overta. Jeg er redd jeg vil angre, men livet må leves bredt. Livet er å høste erfaring, lære og sitte igjen med mange minner. Å huske tilbake på 10 år som en grå og utrivelig tid i livet, det vil i alle fall ikke jeg. Det utgjør nok tid av livet Anonymkode: d477f...a83
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 Vet ikke om jeg har en prestisje jobb, men en høyt lønnet (1,2mill +), men vurderer å si opp og gjøre noe helt annet. Hadde vært deilig med en jobb der du med god samvittighet tenkte på andre ting med en gang man gikk ut av døra, og ikke lå våken på nettene og tenkte på alt jeg må få gjort.. det beste hadde nok vært å kunne jobbet deltid, typ 40% jobb. Men nesten umulig å få til. Anonymkode: 2ed36...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå