Gå til innhold

Quetiapin på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar quetiapin på kvelden for å sove og roe meg/tankekjør . Tar 2-3 tablett da. Legen har sagt j kan ta en på morgenen også.

spørsmålet mitt er om d vil roe tankekjøret uten at man blir så trøtt og groggy?

Anonymkode: bb7fd...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken dosering bruker du? Er det 25mg tbl? Du må regne med å bli trøtt på dagtid også, men ikke fullt så trøtt

Skrevet
Topsi skrev (7 minutter siden):

Hvilken dosering bruker du? Er det 25mg tbl? Du må regne med å bli trøtt på dagtid også, men ikke fullt så trøtt

Ja, 25 mg 2-3 på kvelden. Har måttet øke for å sove godt.

vil det likevel funke mot tankekjøret uten at man blir helt zombie? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg brukte det på dagen tidligere, men da i en større dose, måtte sove da. Jeg tenker du må hare prøve, gjerne prøv en dag der du ikke skal noe spesielt likevel

Skrevet

Jeg ble aldri zombie av de. 

Men når legen gir klarsignal så prøver man hvis man føler man trenger ro i hode.

Jeg ble desverre veldig syk av de når de økte dosen pga psykisk sykdom, så får ikke brukt de for søvn heller, noe de virket utmerket på.

Anonymkode: 2491b...8ab

Skrevet
Topsi skrev (4 minutter siden):

Jeg brukte det på dagen tidligere, men da i en større dose, måtte sove da. Jeg tenker du må hare prøve, gjerne prøv en dag der du ikke skal noe spesielt likevel

Jeg er sykmeldt og ute av meg, så skal ikke noe. Men redd for å fucke opp døgnrytme med å måtte sove på dagen 

Skrevet

Du kan spørre om å få Seroquel depot. Da får du en jevn dose gjennom døgnet og blir ikke trøtt.

Anonymkode: 42251...48b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan spørre om å få Seroquel depot. Da får du en jevn dose gjennom døgnet og blir ikke trøtt.

Men trenger den fortsatt for å få sove 🙃🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men trenger den fortsatt for å få sove 🙃🙈

Spør legen om du kan ta vanlig quetiapine på kvelden like vel. Dessuten sover de fleste bedre uten tankekjør...

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Spør legen om du kan ta vanlig quetiapine på kvelden like vel. Dessuten sover de fleste bedre uten tankekjør...

Ok så depot vil funke på dagen for tankekjør? Bare tenker om det er sånn at den funker for tankekjør og uro pga den sedative effekten, eller om det er to ulike virkninger på en måte..

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok så depot vil funke på dagen for tankekjør? Bare tenker om det er sånn at den funker for tankekjør og uro pga den sedative effekten, eller om det er to ulike virkninger på en måte..

På meg virket det mot tankekjør og uro hele døgnet. Jeg sluttet med quetiapine på kveld for søvn, for jeg fikk sove uansett. Men slapp hangover og å være trøtt på dagen. Men hør med legen din, for dette er ikke en medisin du har lyst til å bli avhengig av, dersom det ikke er absolutt nødvendig!

Skrevet

Men hvor lang tid tar det før dere blir trøtte? Hvor lenge før du skal sove tar du den?

Jeg hadde definitivt vært stuptrøtt på dagen med vanlige tabletter 😴😴😴

Anonymkode: 8185e...425

Skrevet

Jeg kan fint ta 25-50 mg på dagtid uten å bli stuptrøtt. Anbefaler deg å prøve 25 mg først og se.  Jeg har god effekt av det. 

Anonymkode: e2de5...46a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 18.31):

Det er vel nettopp det at man blir litt zombie som gjør at man ikke klarer å ha det samme tankekjøret😕 Man vil likevel utvikle toleranse for medisinen etterhvert som man tar det fast hver dag. Så du vil bli mindre trøtt etterhvert. Samme gjelder dor dem som får krafog hangover etter å ha tatt Quetiapin om kvelden for å sove. Denne hangover forsvinner i de aller fleste tilfellene etter noen ukers fast bruk.

Anonymkode: 45742...247

Skrevet

Tar folk denne forferdelige medisinen ennå? 

Jeg la på meg 18 kg og fikk kul bak i nakken av den. Den har fått enormt mye kritikk av leger og professorer innen farmasi. 

Anonymkode: ec3cb...dde

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er vel nettopp det at man blir litt zombie som gjør at man ikke klarer å ha det samme tankekjøret😕 Man vil likevel utvikle toleranse for medisinen etterhvert som man tar det fast hver dag. Så du vil bli mindre trøtt etterhvert. Samme gjelder dor dem som får krafog hangover etter å ha tatt Quetiapin om kvelden for å sove. Denne hangover forsvinner i de aller fleste tilfellene etter noen ukers fast bruk.

Anonymkode: 45742...247

Fått den medisin på rødliste min, rett og slett det at jeg ikke fikk hangover, men følte meg enormt fyllesyk med oppkast døgnet rundt når de prøvde å øke medisinen pga psykisk sykdom. Holdt på i 14 dager. Verste 14 dagene i livet mitt.

Anonymkode: 2491b...8ab

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...