AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Samboeren min har smittet meg med ett eller annet, trolig covid da dette går veldig rundt i området her nå. Jeg er ikke syk ennå, men jeg kjenner den typiske forkjølelsesklumpen i halsen som kommer til å bryte ut i morgen Jeg er 28 uker på vei med første barnet og derfor sikkert litt ekstra redd for ting. Er det noen gravide her som har hatt covid eller lignende virussykdommer som kan komme med noen oppløftende ord? Anonymkode: 22efa...89d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Ønsker nå oppløftende ord fra andre som ikke er gravide også Anonymkode: 22efa...89d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Jeg hadde covid da jeg var gravid i fjor. Var rundt 12 uker på vei. Gikk helt fint 😊 Anonymkode: 38208...f60 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Husker ikke om jeg var i første trimester eller tidlig andre da jeg hadde korona, men babyen ligger her skrikende og perfekt på meg. Så dette går bra! Anonymkode: eb35b...56a 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Det går helt fint. Anonymkode: 9ee2e...16d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Det går helt fint, altså 😊 Hvis ikke hadde de ikke latt viruset spre seg fritt. Mange blir jo ikke spesielt syke heller. Anonymkode: 03a1f...a0a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Jeg fikk covid da jeg var 8 uker på vei. Var null stress Anonymkode: d3156...1c6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboeren min har smittet meg med ett eller annet, trolig covid da dette går veldig rundt i området her nå. Jeg er ikke syk ennå, men jeg kjenner den typiske forkjølelsesklumpen i halsen som kommer til å bryte ut i morgen Jeg er 28 uker på vei med første barnet og derfor sikkert litt ekstra redd for ting. Er det noen gravide her som har hatt covid eller lignende virussykdommer som kan komme med noen oppløftende ord? Anonymkode: 22efa...89d Kontakt heller fastlegen din for sånn info, evt FHI - det er ny type covid på vei nå og oppdaterte råd , spesielt i forhold til gravid, eldre og langtidssyke bør oppdateres - etter min mening! Anonymkode: d517e...677 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kontakt heller fastlegen din for sånn info, evt FHI - det er ny type covid på vei nå og oppdaterte råd , spesielt i forhold til gravid, eldre og langtidssyke bør oppdateres - etter min mening! Anonymkode: d517e...677 Takk for din mening Anonymkode: 22efa...89d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Jeg fikk Covid i fjor da jeg var 36 uker på vei. Covid var som en dag med influensa og feber, og deretter én dag hvor jeg var litt dårlig og hjemme fra jobb. Jeg småhanglet en uke til, og hostet mye i til sammen to uker. Jeg slet ikke med å puste selv om jeg var høygravid. Jeg var vaksinert, og det gjorde nok at sykdomsforløpet gikk fint. Det gikk veldig fint med babyen. Mye aktivitet i magen da jeg hadde feber, antakelig fordi hen ble stresset av feberen/varmen. Litt mindre aktivitet enn normalt neste dag. Barnet var frisk og fin da hen ble født, og jeg er egentlig glad hen hadde covid inni magen og ikke utenfor. Anonymkode: 0cfbc...304 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Det finnes noe nyere forskning som tyder på at uvaksinerte gravide har høyere risiko for komplikasjoner. Husker ikke helt hva, sikkert ikke så lurt om du stuper nedi det google-hullet. Men de fleste her til lands er vel vaksinerte Anonymkode: d6c29...d97
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 Ikke for å bekymre deg, men det gikk ikke så fint med meg. Fikk Covid i uke 13, og ble sengeliggende nesten hele graviditeten med ekstrem utmattelse. Sov 19 timer pr dag. Var ikke meg selv igjen før barnet var 1,5 år. Så jeg er vel skrekkeksempelet. De fleste får det jo ikke sånn. Anonymkode: 1c45b...ec4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 Jeg hadde covid når jeg var nærmere 30 uker på vei. Ikke vaksinert. Ingen problem - som en vanlig forkjølelse 😊 Anonymkode: 7249e...27c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes noe nyere forskning som tyder på at uvaksinerte gravide har høyere risiko for komplikasjoner. Husker ikke helt hva, sikkert ikke så lurt om du stuper nedi det google-hullet. Men de fleste her til lands er vel vaksinerte Anonymkode: d6c29...d97 Jeg har tatt to doser og hatt covid to ganger tidligere, så håper det går bra. Men jeg vet jo ikke om det er covid han har hatt, han er ikke testet. Kan være en helt vanlig forkjølelse også Anonymkode: 22efa...89d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 Samboer fikk hjertebetennelse av vaksinen, så jeg var uvaksinert da jeg var gravid og fikk Covid i fjor. Gikk helt fint det også Anonymkode: c1124...183
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg fikk Covid i fjor da jeg var 36 uker på vei. Covid var som en dag med influensa og feber, og deretter én dag hvor jeg var litt dårlig og hjemme fra jobb. Jeg småhanglet en uke til, og hostet mye i til sammen to uker. Jeg slet ikke med å puste selv om jeg var høygravid. Jeg var vaksinert, og det gjorde nok at sykdomsforløpet gikk fint. Det gikk veldig fint med babyen. Mye aktivitet i magen da jeg hadde feber, antakelig fordi hen ble stresset av feberen/varmen. Litt mindre aktivitet enn normalt neste dag. Barnet var frisk og fin da hen ble født, og jeg er egentlig glad hen hadde covid inni magen og ikke utenfor. Anonymkode: 0cfbc...304 Jeg også, vaksinert, ble kjempedårlig. Ikke ment som skremsel, men slike ting burde tas med lege Jeg var gravid i 2020. Da var det ikke med måte på hvor lite farlig covid var for gravide. De skulle hvertfall ikke vaksineres.. Året etter var anbefalingene noe helt annet - vaksine for gravide var prioritert Anonymkode: d517e...677 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for din mening Anonymkode: 22efa...89d Hvorfor spørre når man bare ønsker ett type svar?:) Anonymkode: d517e...677
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor spørre når man bare ønsker ett type svar?:) Anonymkode: d517e...677 Jeg skrev ganske tydelig i HI at jeg ønsket oppmuntrende ord trives når folk holder seg til det som blir spurt om Anonymkode: 22efa...89d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 Hadde covid når jeg var gravid i uke 20-og noe i fjor. Er og i risikogruppa. Hadde mye feber i noen dager og slet med pusten en god stund etter, men det gikk over. Fødte et helt friskt barn. Var trippelvaksinert når jeg hadde det. Tok dose 4 mens jeg fortsatt var gravid. Dette går mest sannsynlig helt fint! Kjenner mange som har hatt covid mens de var gravide. Alle har født friske barn. Anonymkode: d2a2b...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå