Gå til innhold

vaske genser med kun 2 % ull med milo eller vanlig vaskepulver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg såg på en genser jeg har arvet at det er kun 2 % ull i, og lurer på om den skal vaskes med ull vaskemiddel eller vaske den med vanlig vaskepulver? Jeg tenker å vaske den med vanlig vaskepulver siden det er så lite ull i den. Men blir litt usikker, hva hadde dere gjort som har litt peiling?

Anonymkode: 7517d...661

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg er i tvil bruker jeg milo.

• Liker 4
Skrevet

Vaskepulver for ull. Milo skader ikke tøyet men det kan vanlig vaskepulver gjøre, jeg hadde ikke tatt sjangsen på vanlig vaskemiddel.

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Vaskepulver for ull. Milo skader ikke tøyet men det kan vanlig vaskepulver gjøre, jeg hadde ikke tatt sjangsen på vanlig vaskemiddel.

Ja men siden det er bare bittelitt ull så råder dere meg til det altså? Ok jeg får gjøre det da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men siden det er bare bittelitt ull så råder dere meg til det altså? Ok jeg får gjøre det da.

Ja, for bittelitt ull er jo fortsatt ull...

• Liker 1
Skrevet

Er det ull bruker jeg ullprogram og milo. Skal lite til for å skade fibrene, og da er genseren ødelagt.

Anonymkode: b2266...796

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ull bruker jeg ullprogram og milo. Skal lite til for å skade fibrene, og da er genseren ødelagt.

Anonymkode: b2266...796

Ja greit da får jeg vaske den med milo. Tusen takk for gode råd.

• Liker 1
Skrevet

Har dere enda ikke fått med dere at det ikke gjør noen forskjell på om man vasker ullklærne med milo eller vanlig vaskemiddel? 

Anonymkode: f7649...943

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke sett Milo-reklamen med Kari Traa og sauene? 😄

(ifølge reklamen er iallefall svaret Milo/ullvaskemiddel..) 

Anonymkode: f7faf...81b

• Nyttig 1
Skrevet

Det er sannsynligvis ikke vaskeMIDDELET som er avgjørende, men vaskeMETODEN. Ull kan bli ødelagt av maskinvask dersom den ikke er skånskom nok - selv om du bruker Milo. Så vaskeprogram er viktigere enn vaskemiddel.

Plagg med litt ull bør vaskes som ull. Eller for å si det på en annen måte; den mest ømfindtlige av materialen i et produkt bør bestemme vaskemetoden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har dere enda ikke fått med dere at det ikke gjør noen forskjell på om man vasker ullklærne med milo eller vanlig vaskemiddel? 

Anonymkode: f7649...943

Hvorfor ikke? Jeg har alltid lært at enzymer skader ullfibre?

Anonymkode: 43d72...dd4

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet med å bruke ullvaskemiddel?

Anonymkode: 54d6e...ddc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...