AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Når begge forlovere måtte til frisør med bruden som hun bestilte time til oss, ikke klipp men oppsett på 1500kr nesten.. Ble litt satt ut! I tilegg betalt og ordnet med utdrikningslag og gave! Når hun vet vi begge hadde dårlig råd.. Hva er normalt ved frisørtime med å sette opp hår? Hvem betaler? Jeg hadde som brud selvfølgelig betalt for forloverene mine! I det minste informert og fått valget selv.. Anonymkode: 850d4...0f0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Jeg betalte selv ja, oppsett hår og sminke -men det var ikke så dyrt som dette.. Jeg husker ikke helt hva vi betalte, men vi i brudefølge var på salongen samtidig og fikk en pakkepris, kanskje rundt 800,-? og valgte selv hvordan det skulle være. Betalte og valgte også kjole selv, eneste kravet var at den ikke skulle være hvit / brudekjoleaktig, men det tok jeg som en selvfølgelig. Anonymkode: eac15...742 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når begge forlovere måtte til frisør med bruden som hun bestilte time til oss, ikke klipp men oppsett på 1500kr nesten.. Ble litt satt ut! I tilegg betalt og ordnet med utdrikningslag og gave! Når hun vet vi begge hadde dårlig råd.. Hva er normalt ved frisørtime med å sette opp hår? Hvem betaler? Jeg hadde som brud selvfølgelig betalt for forloverene mine! I det minste informert og fått valget selv.. Anonymkode: 850d4...0f0 Hadde satt opp mitt eget hår og spart pengene. Anonymkode: 1c7c0...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde satt opp mitt eget hår og spart pengene. Anonymkode: 1c7c0...ac2 Dersom jeg er vanlig gjest gjør jeg også det. Akuratt den gangen jeg var forlover var det verdt pengene å bli sminket / stelt. Vi tok bilder rett etterpå som ble veldig fine, og både hår og sminke «holdt» seg fra kl 10 til langt utpå natt 😅 det er jo en lang dag når man er med på alt.. Anonymkode: eac15...742 2
Rotemor Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Ja, sånt må man betale selv. Du MÅTTE ikke sette opp håret. 2
Søgni Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Jeg synes du stiller feil spørsmål. For svaret er isolert sett åpenbart ja på at man selv skal betale egen frisørtime. Det som derimot er problemet, er at bruden og dere ikke har kommunisert, slik at det er ulike forventninger og forståelser. Jeg tror jeg har normal omgangskrets og forståelse av sosiale normer, men hadde jeg vært brud, så hadde jeg ikke bare bestilt en frisørtime til forloveren min, for så å forvente at hun ønsket denne tjenesten og betalte for den. Hadde det vært viktig for meg som brud men forlover ikke synes det var verdt det(ser ikke helt hvorfor) så hadde jeg tenkt at det var jeg som burde betale. Syns i det hele tatt lite om å pålegge folk som stiller opp på mine greier utgifter som denne uten at agendaen virkelig er at de ønsker det. Det er virkelig dyrt nok å være forlover. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Hvis bruden krever at du går til frisøren for oppsett bør bruden betale. Hvis ikke kan du vel ordne håret selv. Anonymkode: a64ae...353 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Jeg måtte det ja, bruden bare bestilte hår og sminke til meg med forventning om at jeg skulle betale. Betalte 1300 kr hvis jeg husker rett og det var utrolig gøy på arbeidsavklaringspenger.. Anonymkode: 614f8...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå