AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Jeg venter på å få utført en ganske stor operasjon. Og denne ventingen er til å bli gal av. Å ikke vite når det skal skje. Det går ut over planlegging på jobben, fordi vi ikke vet når vikar må ta over. Svigermor, som stiller opp som barnevakt når det står på, vet ikke når hun må være tilgjengelig. Selv har jeg arrangementer og verv som jeg ikke kan forplikte meg noe i, fordi jeg ikke vet om jeg er sykemeldt på aktuelt tidspunkt. På sykehuset sa de at jeg ville bli innkalt like etter sommerferien. Når er det ok å ringe å spørre? Er det noen som vet hvordan planlegging av operasjoner foregår? Hvor lang tid før selve operasjonen får man innkallingen? Det har vært flere innom journalen min i det siste ser jeg, men jeg forstår ikke siste oppføring i tilgangsloggen, som var begrunnet med Etterarbeid. Etterarbeid etter hva? Vi har jo ikke startet enda? Skulle gjerne hatt litt innsikt fra noen som jobber på sykehus. Anonymkode: 638e2...4f0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Ring og spør. Den gangen jeg hadde en større planlagt operasjon så visste jeg i august at jeg skulle opereres i desember. Det å gå sånn å vente blir man jo helt gal av. Anonymkode: 4bd57...839
Lille39 Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg venter på å få utført en ganske stor operasjon. Og denne ventingen er til å bli gal av. Å ikke vite når det skal skje. Det går ut over planlegging på jobben, fordi vi ikke vet når vikar må ta over. Svigermor, som stiller opp som barnevakt når det står på, vet ikke når hun må være tilgjengelig. Selv har jeg arrangementer og verv som jeg ikke kan forplikte meg noe i, fordi jeg ikke vet om jeg er sykemeldt på aktuelt tidspunkt. På sykehuset sa de at jeg ville bli innkalt like etter sommerferien. Når er det ok å ringe å spørre? Er det noen som vet hvordan planlegging av operasjoner foregår? Hvor lang tid før selve operasjonen får man innkallingen? Det har vært flere innom journalen min i det siste ser jeg, men jeg forstår ikke siste oppføring i tilgangsloggen, som var begrunnet med Etterarbeid. Etterarbeid etter hva? Vi har jo ikke startet enda? Skulle gjerne hatt litt innsikt fra noen som jobber på sykehus. Anonymkode: 638e2...4f0 Ring og spør. Kjenner til den evige ventingen. Håper du ikke har falt mellom 2 stoler. Ring så har du iallefall noe å forholde deg til.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Herregud som du overtenker. Når du får operasjonsdato så kan du forholde deg til resten. Og jo, du kan forplikte deg, også tar folk over. Værre er det ikke. De fleste har da vært igjennom en operasjon. Vi slutter ikke å leve i mellomtiden. Anonymkode: 3158e...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Det er veldig vanskelig å svare på når du ikke sier noe om hva du skal operere/årsak til operasjon. Stor forskjell på å vente f.eks på kreftoperasjon eller noe annet som haster for å ikke hindre tap av liv, operasjon f.eks for smerter og problemer med kneet etter å ha røket et korsbånd, eller noe som er greit å får gjort men ikke livsnødvendig som bukplastikk. Veldig ulike planleggingsfaser, ulikt hvor lang tid på forhånd det sendes ut innkalling, og ulik ventetid. Begrepet "stor operasjon" er også upresist, for svært mange vil kalle noe for en stor operasjon uten at helsepersonell tenker på det som stort. Å bli innkalt etter sommerferien betyr akkurat det, du hører noe etter sommerferien, men om det er i august eller oktober vet de ikke. På generell basis sendes det ut innkallelse 4-6 uker før operasjonsdato, men kreftoperasjoner kan ha kortere innkallingstid og operasjoner som krever mer planlegging lengre innkallingstid, vanskelig å svare på når du ikke har spesifisert. Men jobben rekker fint å få inn vikar når du gir beskjed om datoen (de kunne jo risikert at du ble påkjørt og vekke i fire mnd fra i kveld), svigermor rekker å passe det inn i sine planer, og noen andre kan ta over vervet ditt i god tid før du skal opereres. Og så kan det være greit å huske på at selv om man er sykemeldt etter en operasjon, så er man ikke av den grunn lenket til sengen. Avhengig av operasjon kan det godt være mulig å bidra med ting i sykemeldingsperioden, spesielt om det er verv av typen som kan orges via pc og tlf. Etterarbeid i journalen betyr nettopp det, det kan være en sekretær som skriver ferdig et notat, en som skal sjekke at du er meldt opp i rette systemer til operasjon eller administrativt personell som sjekker at kodingen er rett så sykehuset får den betalingen de skal ha av det offentlige. Anonymkode: c5dca...4d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå