Gå til innhold

Oppskrift på en langpanne pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal prøve å lage pizza i langpanne. Vi er 2 personer så holder med kun 1 pizza. Men fnner ikke oppskrift på én pizzadeig.

Noen som har oppskrift på pizzadeig?

Anonymkode: 64ad6...357

Skrevet

7 dl mel

1 pk gjær

Litt salt

3 ss olje

3 dl lunka vann

Anonymkode: 1bb97...c0f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

7 dl mel

1 pk gjær

Litt salt

3 ss olje

3 dl lunka vann

Bruker samme - fra heimkunnskap på 90-tallet 👍

Anonymkode: 53f3a...afb

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

7 dl mel

1 pk gjær

Litt salt

3 ss olje

3 dl lunka vann

Blir dette tykk bunn? 7dl virker mye mel

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er ikke tykk bunn hele vitsen med langpannepizza? 

7 dl hvetemel er ca 400 gram, så nei, det er ikke så mye. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, den blir ganske tykk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pizzadeigen på matprat er også på 700g, og det er til en langpannepizza. De har halvert gjærmengden, men ellers lik den oppskriften du allerede har fått https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/langpannepizza/?google=amp

Klassisk langpannepizza har tykk bunn. Om du ønsker tynn italiensk pizza, ville jeg kanskje ikke gått for langpanne. Men du kan jo prøve denne oppskriften https://frutimian.no/2016/09/02/familiepizza-i-langpanne-med-tomatsaus-og-chorizo/ Den har 200g mindre mel, så den vil bli tynnere.

Anonymkode: 32035...a47

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pizzadeigen på matprat er også på 700g, og det er til en langpannepizza. De har halvert gjærmengden, men ellers lik den oppskriften du allerede har fått https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/langpannepizza/?google=amp

Klassisk langpannepizza har tykk bunn. Om du ønsker tynn italiensk pizza, ville jeg kanskje ikke gått for langpanne. Men du kan jo prøve denne oppskriften https://frutimian.no/2016/09/02/familiepizza-i-langpanne-med-tomatsaus-og-chorizo/ Den har 200g mindre mel, så den vil bli tynnere.

Eller glem det, trøtt og blandet litt dl og gram😂 Men du kan jo halvere oppskriften.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 16.31):

7 dl mel

1 pk gjær

Litt salt

3 ss olje

3 dl lunka vann

Altfor mye gjær og altfor mye mel. Halver gjærmengden (minst) og mel til passe deig. Trykk den ut på platen/langpanna så blir den ikke tørr pga kjevling som krever større mengde mel.

Anonymkode: dc3ab...71c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Altfor mye gjær og altfor mye mel. Halver gjærmengden (minst) og mel til passe deig. Trykk den ut på platen/langpanna så blir den ikke tørr pga kjevling som krever større mengde mel.

Anonymkode: dc3ab...71c

Jeg har jo ikke sagt at dette er eneste måte å lage deig på, men det er sånn jeg gjør det. Dersom TS hadde en fasit hadde hun vel ikke trengt å spørre.

• Liker 1
Skrevet

Husk bare riktig rekkefølgen på toppingen: Saus, ost......så kjøtt og grønnsaker. Ost skal under fyllet.

Er altfor mange som legger på ost til sist, som da blir et lokk over alt, slik at osten blir tørr og resten kokes under.

Anonymkode: 43d2c...724

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Husk bare riktig rekkefølgen på toppingen: Saus, ost......så kjøtt og grønnsaker. Ost skal under fyllet.

Er altfor mange som legger på ost til sist, som da blir et lokk over alt, slik at osten blir tørr og resten kokes under.

Halleluja!!! Godt å se at det finnes minst en til ute der som har forstått det!!

Anonymkode: 761de...f30

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stort sett enig med deg, men en klassisk langpannepizza fra 80-tallet (gjerne med Toro-pose fyll) skal ha ost øverst🤤 Ellers skal osten rett på sausen i alle andre tilfeller😃

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Stort sett enig med deg, men en klassisk langpannepizza fra 80-tallet (gjerne med Toro-pose fyll) skal ha ost øverst🤤 Ellers skal osten rett på sausen i alle andre tilfeller😃

Helt enig! Og det MÅ være Toro-pose med tomat og løk, jeg liker ingen av de andre. Nå bruker jeg dette til pizzaboller og ikke langpannepizza, men det er jo egentlig bare størrelsen som er forskjellig. :)

Når jeg lager pizza er det tynn bunn, saus, ost og topping (som forøvrig aldri er kjøttdeig) før pizzaen går i ovnen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kjøttdeig/kjøttsaus SKAL UNDER , andre ting kan du ta på toppen! Osten blir saftig, eller så steker du den feil!

Anonymkode: e9c49...b0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...