Sally Skrevet 4. november 2002 #1 Skrevet 4. november 2002 Vi kastet p-pillene rett etter bryllupsreisa og ble gravid med en gang. Vi var sååå lykkelig, og begge gikk rundt med smil fra øre til øre. Så, da vi var 7+3, kom den forhatte blødninga. I begynnelsen prøvde vi å overbevise oss om at det var ikke sikkert at noe galt hadde skjedd. Men vi skjønte det jo innerst inne. Dette skjedde en lørdagsmorgen, så vi ringte legevakta/sykehuset med en gang. Legen sa bare: "Ja, du kan jo selvfølgelig få komme inn til ultralyd, men vi ser helst at du ikke gjør det siden det er helg!" Så der satt vi, helga sneglet seg sakte avgårde og på mandagen fikk vi konstatert SA av legen. I ettertid, når man har fått samlet seg, så blir jeg forbannet over at en lege kan si noe slik. Greit nok at det er veldig vanlig og at det var tidlig i svangerskapet, men for oss var det helt tragisk å måtte sitte i uvisset hele helgen. Må legge til at jeg har vært på to kontroller i ettertid på sykehuset, og da var de veldig snille, men jeg klarer liksom ikke helt å glemme de ordene. Fikk i allefall mensen tilbake på fredag, så når den er over skal vi gjøre et nytt forsøk. Det eneste er at jeg er litt redd for at vi skal miste på nytt, og jeg klarer ikke helt å riste den tanken bort.
Gjest Zalomine Skrevet 4. november 2002 #2 Skrevet 4. november 2002 Veldig trist at du mistet den, og de ordene skulle ikke legen ha sagt. Men, det er ingen grunn til at du skal miste en gang til av den grunn. Forsøk igjen. Det kan gå helt fint neste gang. Jeg skjønner frykten, men likevel, dere ønsker dere en unge, og gleden blir så stor når dere får den. Dette klarer du Lykke til! :D
Nala Skrevet 4. november 2002 #3 Skrevet 4. november 2002 Utrolig trist å lese. *gir en stooor trøsteklem* Å miste sin lille spire må være utrolig tøft. Jeg håper dere likevel klarer å tenke positivt, og ønsker lykke til med videre prøving (men husk, det er lov å være trist også, lenge). Klem fra Nala - skulle gjerne ha banka han lege-dusten!
Gjest Zalomine Skrevet 4. november 2002 #4 Skrevet 4. november 2002 vi slår oss sammen, og banker lege-duster! Dessverre mange som opplever duste-leger når de mister tidelig! Det er LOV til å være trist, selv om det er tidelig, så har man mange tanker og drømmer likevel. dusteleger skal ha bank! Men, forsøk å komme videre og få flere barn, jeg tolker det som at det er det du vil. *trøsteklemme* det kan du ikke få for mange av
Furstina Skrevet 4. november 2002 #5 Skrevet 4. november 2002 Åh.. så trist. Beklagar. Jag hoppas att ni snart får anledning att glädja er på nytt. *stor klem*
Ann Forup Skrevet 5. november 2002 #6 Skrevet 5. november 2002 nej så trist,beklager dybt håber at det lykkes snart igen for jer. jeg havede problemer i 20 uke og fik næsten samme svar som dig, troede jeg var den eneste som havede oplevede det, beskede var kunne komme til ultralyd men var der noget galt med babyen så kunne de ikke gøre noget, ganske brutalt at få den slaks i ansigtet selvom man godt ved det.... jeg slår mig i klubben med fredagsbarnet, lad os banke op de dustelæger, og jordmødre
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #7 Skrevet 5. november 2002 Hei, så trist for dere...selv om det var tidlig og at det er vanlig, er det naturligvis like "lov" å være lei seg. Men bare en liten ting angående legen. Ja, kanskje var det en litt unødvendig ting å si, eller kanskje var måten han sa det på gal. Men hvis han ut fra din beskrivelse mente seg sikker på at dette var en SA, mente han vel at å bekrefte dette med ultralyd ikke var et akutt behov. Har du vært på Legevakten i helgene ? Det er mildt sagt kaotisk. Legevakten er et sted for pasienter med akutt sykdom, som har behov for øyeblikkelig hjelp. Kanskje måtte du ventet i timesvis; du ville helt sikkert ikke blitt høyt prioritert - nettopp fordi det var andre der med mer akutt behov enn deg. Mener dette overhodet ikke stygt; bare som en informasjon, og et bittelite forsvar for helsearbeidere - som ofte får masse kritikk og sjelden så mye ros. De er jo også underlagt et system som begrenser hva de kan gjøre. Håper dere klarer å bli gravide igjen snart - lykke til !
Sally Skrevet 5. november 2002 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2002 Tusen takk for all støtte alle sammen! Det varmer godt når man får høre slike ord. Og ja, vi skal prøve igjen. Så da får vi bare krysse fingrene. Håper det går like fort som sist gang, men jeg har innsett at det skjer når det skjer. Skal ikke bli fanatisk å ligge med bena i været i 30 minutter etterpå osv.. :D Bare en liten kommentar til gjest. Jeg skjønner hva du mener, men en SA kan faktisk være alvorlig. Jeg har to veninner som har hatt SA, og hun ene fikk enorme blødninger og det stod faktisk om livet. Hun andre har ikke fortalt så mye, men hun mistet den ene eggstokken og hadde hun ikke tvunget legen til å sende henne til sykehuset til kontroll, så kunne det ha endt veldig galt. Begge hadde smerterier nede i bekkenet, noe som jeg forklarte legen at jeg også hadde. Da jeg kom til fastelegen på mandag sendte han meg rett på sykhuset. Jeg ville ha foretrukket å sitte å vente i noen timer på sykehuset slik at jeg i allefall hadde fått bekreftet at ingenting var galt. Mannen min sov ikke på flere dager for han var så urolig for meg.
Gjest *Perser* Skrevet 5. november 2002 #9 Skrevet 5. november 2002 Uff så trist jeg vet hvordan du har hat det :cry: *stor klem fra meg også til deg*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå