AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Jeg får dårlig samvittighet av å tenke på anskaffelse av nytt dyr, at jeg på en måte "erstatter" den jeg allerede har i hus. Jeg ønsker selvfølgelig ikke det Har dere som har skaffet flere dyr noen tips om hvordan jeg kan takle følelsene? Anonymkode: 23582...fd8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Er det hund eller katt det er snakk om? Anonymkode: 7d49c...81a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det hund eller katt det er snakk om? Anonymkode: 7d49c...81a Spiller det noen rolle? Anonymkode: 53588...bc1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spiller det noen rolle? Anonymkode: 53588...bc1 Hvis det er katt ja. De er jo ikke flokkdyr og vil ha større sjanse for å trives som eneste dyr Anonymkode: 7d49c...81a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er katt ja. De er jo ikke flokkdyr og vil ha større sjanse for å trives som eneste dyr Anonymkode: 7d49c...81a Feil. Katter liker veldig godt å ha en kamerat. De er ikke som leoparder. Nå blir det ofte anbefalt at skal man ha katt, så er det lurt å skaffe seg to stykker. Men jeg er enig i at det er relevant om dette handler om katt eller hund. Katter er mer selvstendige. Med hunder, så må man ta de med på tur tre ganger om dagen og bruke tid til mental aktivitet. Får man en valp nr. 2, vil man måtte bruke mer tid på valpen enn hunden man har, ofte. Man må ta de med på kurs, passe på at de får gått tur alene kun med deg uten den eldre hunden osv. Med en katt nr 2 trenger man ikke det. Anonymkode: 368ad...6f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er katt ja. De er jo ikke flokkdyr og vil ha større sjanse for å trives som eneste dyr Anonymkode: 7d49c...81a Tull. De fleste katter setter faktisk pris på å være to eller flere, så snart de har vent seg til den nye. Anonymkode: ed6e0...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvis det er katt ja. De er jo ikke flokkdyr og vil ha større sjanse for å trives som eneste dyr Anonymkode: 7d49c...81a De er ikke flokkdyr nei, men trives godt med kattevenner fordiom. Det er en grunn til at kattekolonier finnes. Anonymkode: 5f288...4ba
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Må du ha et kjæledyr til da?? Anonymkode: ee5ad...2c1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 Vi har to katter i hus og skal i vei å hente en valp om ikke alt for lenge. Tenker at det skal gå bra og har ikke noe spesiell skyldfølelse i forhold til kattene. Den største kommer nok ikke til å bli glad, da han er en gammel gretten katt. Men regner med den minste katten kommer til å elske å få en kamerat som vil leke og kose med han. Det kommer nok til å ta noen dager før den minste og litt lenger tid for den største før han blir helt akseptert, men i bunn og grunn tror jeg nok det kommer til å gå helt fint. Alle sammen skal få lik mye kjærlighet og oppmerksomhet som før. Gled deg over ditt nye familiemedlem og ditt gamle. Det kommer til p gå helt fint skal du se. Anonymkode: c93ef...3c5
Anonymbruker*** Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 Hva er det å ha dårlig samvittighet for? Skal man ha dårlig samvittighet for å ønske flere barn eller flere venner? Jeg har ønsket meg en hund nr 2 omtrent siden jeg fikk den jeg har nå. Dårlig samvittighet burde jeg hatt om jeg skaffet meg fler dyr enn jeg har tid/råd til å ta vare på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå