Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren gjør ting han vet jeg ikke vil hele tiden, og jeg blir så veldig sliten av det! 

Jeg ble misbrukt som barn, og det er en del ting jeg ikke vil at min samboer skal gjøre med meg. Sikkert små ting for mange, men for meg blir det så uendelig stort. Han tar tak i brystene mine og i skrittet mitt sånn helt plutselig, i helt dagligdagse settinger. Som når jeg ser på tv, eller lager middag, setter inn i oppvaskmaskinen osv. Han vet om min barndom og jeg har vært klar på mine "regler" fra begynnelsen av. Likevel gjør han dette, ofte! Og han som misbrukte meg som liten pleide å sleike meg i ansiktet, dette vet samboer men han kommer stadig med tunga si nær ansiktet mitt likevel. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så sliten. Hvordan komme meg unna dette?? 

Anonymkode: 6f5fe...58e

• Hjerte 25
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg TS. :(  Let å høre om det du har gått igjennom og at samboeren din er så lite omtenksom.  

Kansje du skulle hatt en annen mann?

Anonymkode: 36349...567

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Du må forlate han. Du er verdt såååå mye mer ❤️❤️❤️

En mann som går over grensene dine sånn gjør det bevisst. Selv jeg som ikke har den bakgrunnen ville vært ukomfortabel med slik oppførsel.

Anonymkode: ed769...7e2

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er vel bare å gå? Hvis du ikke liker han tar på deg, og han ikke klarer å lytte til det, så er det lite håp, med mindre du ønsker en kjæreste som ikke respekterer deg da 

Anonymkode: f9999...b7b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva faen. 

Jeg tror jeg hadde sagt at nå skal vi snakke sammen skikkelig, laget noen te-kopper og plassert samboeren ved spisebordet. 

Deretter sagt at dersom han ikke klarer å respektere hva du ønsker og ikke ønsker, så er ikke dette et forhold du har interesse av å være i. Det spiller ingen rolle om hvorfor du ønsker å ikke bli antastet i hytt å pine, du har rett til å bestemme over deg selv, og hva som er greit. 

Han respekterer ikke deg, og dine grenser. Om han ikke endrer seg brått, med en gang så kan jeg ikke se at dette kommer til å bli noe bedre. Nå tester han grenser som bryter deg ned, og hvem vet om han tenker å fortsette i en nedoverbakke her. 

Enten så stopper han nå, eller så drar du fra han. Om ikke han ønsker å respektere deg, så må du faktisk respektere deg selv nok til at du setter en stopper for det. 

Anonymkode: e54d9...808

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Mannen din misbruker deg på lik linje som du ble når du var liten.

Mannen din VET at dette er traumer for deg, likevel gjennomfører det.

Han påfører deg smerte. Psykisk smerte for hver eneste gang. Og likevel, så gjør han det.

Hvorfor er du sammen med en mann som vil deg vondt?

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva faen. 

Jeg tror jeg hadde sagt at nå skal vi snakke sammen skikkelig, laget noen te-kopper og plassert samboeren ved spisebordet. 

Dette er fascit. I hvert fall som en start. Mange vil du bare skal flytte, men du må jo høre hans versjon av dette. Det kan jo være at han ikke har tatt det du har sagt alvorlig nok. At han forsøker å spøke, men totalt bommer på forsøket.

Hvis han gjør dette med fullt overlegg og med en hensikt i å ramme deg så er det totalt uholdbart. Men om han har misforstått hele greia og bare forsøker å være morsom så er det noe ganske annet.

Anonymkode: cdd8e...f94

• Liker 2
Skrevet

Hva? Han med vilje gjør ting som din overgriper gjorde? Er din mann mentalt tilbakestående? Ja ellers er han bare ond. 

Anonymkode: db84c...7da

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel bare å gå? Hvis du ikke liker han tar på deg, og han ikke klarer å lytte til det, så er det lite håp, med mindre du ønsker en kjæreste som ikke respekterer deg da 

Anonymkode: f9999...b7b

Jeg kan godt like at han tar på meg, men ikke på den måten! Vanskelig å forklare, og jeg kan forstå at dette ville være bagateller for mange, men for meg er det totalt ødeleggende! Jeg har prøvd mange ganger å gå, men han snakker meg rundt og får meg til å bli…

TS

• Hjerte 7
Skrevet
anon01 skrev (12 minutter siden):

Mannen din misbruker deg på lik linje som du ble når du var liten.

Mannen din VET at dette er traumer for deg, likevel gjennomfører det.

Han påfører deg smerte. Psykisk smerte for hver eneste gang. Og likevel, så gjør han det.

Hvorfor er du sammen med en mann som vil deg vondt?

Jeg har ikke et godt svar på spørsmålet ditt.. jeg har prøvd å gå, men klarer ikke

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Ta ansvar for ditt eget liv og avslutt forholdet. 

Anonymkode: 10635...64b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke et godt svar på spørsmålet ditt.. jeg har prøvd å gå, men klarer ikke

Ånei, sånn her orker jeg ikke. 

"mannen min mishandler meg men jeg klarer ikke dra". det er så meningsløst for oss å prøve å skrive noe, og jeg har ikke mentalt overskudd til å sitte å holde noen i hånda som ikke klarer å hjelpe seg selv.

Det er SÅ fortvilende å skulle sitte i et forum, lese et rop om hjelp, med mennesker som bare vil seg selv vondt. Det er INGEN som kan endre han, og det er INGEN som kan redde deg annet en deg selv. 

Det er ingen problem å bare dra, du dør ikke av å være alene. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Når du har formidlet at du ikke liker det - har du forklart samtidig at det trigger traumer fra overgrep?

Hvis ja tenker jeg at han her ikke egner seg i forhold i det hele tatt. Enhver oppegående person klarer forstå det. 

Og så er jeg enig med det den over her sier:

Om du vet du ikke kommer til å forlate - ikke velt traumene dine over på andre som igjen kan trigges. 
Det har ingen hensikt å be om råd man ikke har tenkt å ta i betraktning. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Jeg tror du ikke greier å gå fordi du hver eneste gang din samboer gjør dette blir retraumatisert, og dermed også går tilbake til de gamle følelsene av å ikke ha mulighet til å komme deg unna overgriper.

Du satte grenser for deg selv før/da dere ble sammen, og du har sagt fra til ham mange ganger i ettertid - og likevel fortsetter han helt bevisst å gjøre det han vet retraumatiserer deg. Da er dessverre din samboer også en overgriper!

Kjære deg, kontakt nærmeste Krisesenter! https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Siden din samboer gjør dette bevisst og har gjort det over lang tid, og fortsetter med det selv om du har sagt fra så mange ganger, så er det ikke det at han ikke forstår at han ikke kan gjøre dette. Han ønsker tydelig å gjøre dette mot deg!

Du lever faktisk i et voldelig forhold, slik han holder på. For han gjør med vilje det han vet er traumatisk for deg. Han vil sikkert bortforklare det med at det han gjør er "normalt" i et sunt forhold - men det er ikke det. Det som er normalt i et sunt forhold, det er at man ikke overskrider sin partners grenser. Det er på ingen måte normalt eller sunt - eller friskt! - at en partner så bevisst over så lang tid fortsetter å gjøre det han vet traumatiserer deg. Når han likevel gjør det er det fordi han ønsker å gjør det, som jeg skrev, og det igjen er bevisst nedpsyking av deg, og det er vold!

Han vet - men noe i ham tenner på å traumatisere deg. Det er en voldelig side av ham.

Du bør ikke konfrontere ham med dette noe mer, for da vil han bare psyke deg ned mer og si at det er du som har problem og lignende. Det stemmer ikke ! Men han vil si det og verre, for å psyke deg ned enda mer enn han allerede har gjort, for han nyter tydeligvis den kontrollen han føler han har over deg, og han tenner tydeligvis på at partneren føler frykt. Det er ikke sunt, det er på ingen måte normalt av ham, og det gjør ham til en farlig partner for deg!

Så vær så snill, kjære deg - kontakt nærmeste Krisesenter! Ikke utsett det, for det han gjør mot deg er vold, og når han bevisst retraumatiserer deg, da er det faktisk alvorlig vold!

Du trenger støtte og hjelp for å komme deg ut av dette, og Krisesenteret kan hjelpe deg. Ring i dag eller i morgen, ikke utsett det! ❤️

Anonymkode: 286f8...936

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kan godt like at han tar på meg, men ikke på den måten! Vanskelig å forklare, og jeg kan forstå at dette ville være bagateller for mange, men for meg er det totalt ødeleggende! Jeg har prøvd mange ganger å gå, men han snakker meg rundt og får meg til å bli…

TS

Hvilkne råd ville du gitt andre i samme situasjon?

Anonymkode: 4b71c...886

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ta ansvar for ditt eget liv og avslutt forholdet. 

Anonymkode: 10635...64b

Dette! 

• Liker 1
Skrevet

Mannen utnytter dine traumer og synes det er gøy å retraumatisere deg. Det finnes kun en løsning for slike forhold, forlat han. Søk hjelp om du trenger til det, har du en god fastlege kan gen sikkert fortelle deg hvem du kan kontakte.

Om ikke blir du bare stuck med dette resten av livet. 

Anonymkode: 18d0b...5c1

• Liker 8
Skrevet

???? Enten sier du "nei" eller så går du fra han. 

Anonymkode: 15525...52e

• Nyttig 1
Skrevet

Kom deg vekk, ts. Jeg har samme bakgrunn som deg, og hadde en samboer som ble DRITSUR for at jeg ikke likte at han plutselig grafset meg på puppene etc helt ut av det blå. Denne voksne og ellers intelligente mannen mente nemlig at han hadde RETT til å gjøre det fordi vi var sammen. Prøvde å gaslighte meg som faen på ganske mye, egentlig.

Han er for lengst en eks.

Anonymkode: 56d4f...5dc

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...