AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Å virkelig vise alle farger og varianter en har tilgjengelig i sine skuffer og skap? Har du èn stil som du holder deg til i fargespekteret, eller går du med hele paletten for å lys opp omgivelsene? Legger du mye tanke bak sammensetningen, eller blir det noe raskt i farten som lå på stolen eller som var tørt på stativet? For meg er det ikke viktig å vise meg frem og min stil er nokså konstant slik jeg liker den. Fargene går i div. grønt, blått og sort. Varierer bag`ene litt i farge, men stort sett er jeg en konstant person som ikke er moteriktig eller går i flashy farger. Jeg har fått litt negative kommentarer på det av noen få, men jeg liker det slik og står på mitt. Hvordan har du det med klærne dine etc? Anonymkode: b53dd...e29
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Null viktig. Jeg går stort sett i sort, grått, beige/creme, hvitt, olivengrønt eller marineblått. Klassiske plagg og farger som aldri går av moten. Mange synes muligens det er kjedelig, men jeg liker det slik. De få gangene jeg har kjøpt fargesprakende plagg/tilbehør har det endt med å ikke bli brukt. Anonymkode: 13b1a...68a 1 1
Ullvott Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Jeg varierer mest på sko og minst på vesker. Klærne mine er ikke i alle regnbuens farger, så de kan stort sett harmoniseres. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Er veldig viktig for meg å variere i klær. Har min stil og bruker det fleste farger utenom rødt, lilla, grønn og pastell. Men viktigst er det å ikke igjenbruke bestemte plagg for ofte. Hver overdel bruker jeg maks en gang i måneden, men aller helst kun en gang i kvartalet. Vesker og sko bytter jeg ikke like ofte. Rullerer på en 8 - 10 forskjellig sko, mens av vesker så er det to som er gjenngangere. Anonymkode: c9902...64f 1 1
skreppamedleppa Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Sånn "et antrekk to dager på rad" er ikke meg, jeg trives med mer variasjon enn som så. Jeg har også min stil og holder meg til den selv om andre kanskje måtte mene så som så om den. Men innenfor min stil er det en hel del variasjon og forskjellige fargesammensetninger og jeg liker å sette sammen antrekk slik jeg liker det og slik jeg synes det passer. Jeg har en del vesker, forskjellige sko, ulike typer jakker og liker godt å bruke av hele klesskapet og det er stort sett alltid en tanke bak antrekkene jeg bruker og jeg er veldig fargeglad 2 1 1
Sententia Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Har ikke så mye sko og vesker at det går å skifte hele tiden 😂 5 1
Beloved Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Jeg skifter sko etter årstid, veske når de er slitt (annethvert år kanskje?) Og klær når de er skitne. 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Hva med skjerf/hals/lue/hatt/votter, vanter, hansker? Det hender at jeg bruker en falsk pelshatt og sist jeg gjorde det strakk postdamen seg over disken for kjenne. Hun syns visst at det var litt sprekt å våge det når jeg ikke var ei gammel dame. Jeg liker å variere med hjemmelagde strikkeluer og skjerf. Anonymkode: b53dd...e29
Tingelling Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 Jeg har ikke antrekk på meg på samme uke, og hvis jeg har en genser på meg denne uke, bruker jeg den til noe annet neste uke. Er ikke så nøye på tilbehør, der er det mer etter hva som passer resten. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Helt irrelevant. Jeg har brukt samme vinterjakke i 7 år, og har ikke kjøpt nye sko på mange år heller. Bruker opp det jeg har Jeg kler meg for meg selv, ikke for å vise meg for andre. Jeg elsker farger, og passer på å bruke det spesielt når det er grått og trist ute. For min egen del det meste jeg har passer sammen, bruker lite tid på å sette sammen antrekk, går mer etter farge og komfort. Anonymkode: f6dd9...f22 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 For meg er det viktig å kunne ha på meg noe som føles bra akkurat i forhold til den dagen, og som fungerer i forhold til det jeg praktisk skal gjøre. Så har f eks en del vesker, ikke fordi jeg har veldig behov for variasjon, men fordi det føles veldig bra for meg å kunne velge riktig veske til formålet. Anonymkode: b693d...49d 2
absinthia Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Jeg er glad i å skifte antrekk og dessuten jobber jeg i barnehage, så jeg må stort sett skifte overdeler hver dag og bukser flere dager i uka uansett. Jeg er veldig glad i farger og å uttrykke meg gjennom klærne mine, samtidig som jeg også liker å gå kledd i ting som slett ikke egner seg på jobb. Jeg bruker de fleste farger, men det er utrolig sjeldent jeg er å finne i et antrekk der det bare er nøytrale farger, - da føler jeg at jeg visner. Jeg har ingen plagg som blir hengende ubrukte. Jeg blir glad av å kle på meg og tenker ofte på sammensetningen og å mixe forskjellige ting. Jeg liker farger og kontraster, i tillegg til at jeg ofte liker å «peke nese» til folk som har et litt vel snevert syn på hvordan spesielt damer på min alder, bør kle seg i forhold til deres veldig trange rammer. Jeg har alltid kledd meg som jeg vil, men de siste årene ( jeg er rundt 50) har jeg oppdaget at rammene liksom har blitt snevrere. Det siste er muligens også en følge av at jeg tidligere bodde i et bemerkelsesverdig åpent samfunn og så flyttet til et litt trangere samfunn, der jeg bor nå. Når det gjelder vesker ( bortsett fra en del handlevesker) , har jeg to brune skinnvesker som jeg bruker til vanlig, - en liten og en som er stor nok til å få en a4 blokk mm inn, den ene kjøpte jeg på brukthandel for 18 år siden, den andre kjøpte jeg for ti år siden, de resterende 2-3 veskene mine, bruker jeg for det meste til penbruk. 4
flusa Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Ikke viktig i det hele tatt! Jeg bruker stort sett den samme vesken,hver dag hele tiden. Sjelden jeg bytter veske. Sko bytter jeg ofte. For å matche til kjole, linbukse,dongeribukse.. Jeg er langt ifra noen moteløve,og bruker de klærne jeg føler meg vel i og syns er fine. Så for andre,ser jeg ofte sikkert ut som en mismatch🤣 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #14 Skrevet 31. august 2023 absinthia skrev (10 timer siden): Jeg blir glad av å kle på meg og tenker ofte på sammensetningen og å mixe forskjellige ting. Jeg liker farger og kontraster, i tillegg til at jeg ofte liker å «peke nese» til folk som har et litt vel snevert syn på hvordan spesielt damer på min alder, bør kle seg i forhold til deres veldig trange rammer. Jeg har alltid kledd meg som jeg vil, men de siste årene ( jeg er rundt 50) har jeg oppdaget at rammene liksom har blitt snevrere. Det siste er muligens også en følge av at jeg tidligere bodde i et bemerkelsesverdig åpent samfunn og så flyttet til et litt trangere samfunn, der jeg bor nå. Dette likte jeg og jeg kjenner på fordømmende blikk og baksnakking når jeg gjør ting for annerledes. Den store konforme gjengen av spesielt eldre damer, er nådeløs. Det blir litt slitsomt å bli uglesett hver gang en passerer, men greit, det er prisen å betale for å gå sin egen vei. Jeg fortsetter med min stil og later som at jeg ikke ser damene som snur seg etter meg når jeg passerer. Godt å høre at flere gjør som de vil her. Anonymkode: b53dd...e29 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #15 Skrevet 31. august 2023 Jeg har tusen viktigere ting å tenke på enn klær,sko og vesker. Jeg strekker ut hånden og tar det som er nærmest og kler det på meg. Hva folk syns om det gidder jeg ikke bry meg om. Anonymkode: 78c14...b97 2
Roci Skrevet 1. september 2023 #16 Skrevet 1. september 2023 Jeg er også mest glad i nøytrale farger, og har som mål å nedskalere garderoben min så mye det lar seg gjøre, samtidig som den er funksjonell for meg. Jeg jobber nå med å "fase ut" plagg som ikke helt fungerer og som er av dårligere kvalitet enn hva jeg ønsker, dvs. at jeg gir bort, selger eller evt. bruker til det er for slitt til å være pent lenger. Jeg liker å være pent kledd, men orker ikke å bruke veldig mye tid og energi på det til daglig, så da må det gjøres godt "grunnarbeid". 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #17 Skrevet 23. november 2023 Jeg merker at husmorpolitiet glor på meg hver gang de passerer, men jeg står på retten til å gå med det jeg vil. Anonymkode: b53dd...e29 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 For meg er det viktig å variere. Jeg kan godt bruke samme olabukse to dager på rad, men da med to forskjellige overdeler. Kanskje en fin bluse den ene dagen og en oversized skjorte den neste. Det kan gå lang tid mellom hver gang jeg bruker nøyaktig samme antrekk, og også et enkelt plagg eller veske. Bruker jeg en kjole i september kan det fort gå et år eller to før jeg bruker den igjen, andre ting bruker jeg oftere. Men sjelden innenfor samme uke. Synes det er gøy å variere og finne nye kombinasjoner! For andre entusiaster anbefaler jeg appen Whering. Det er en digital garderobeløsning hvor jeg har bilde av alle klærne mine + sko, vesker osv., så jeg alltid vet hva jeg har. Ting blir ikke glemt bakerst i skapet lenger. Man kan også sette sammen antrekk i appen, samt legge inn bilder av kule antrekk man kan bruke som inspirasjon. Anonymkode: 84eeb...f29 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #19 Skrevet 23. november 2023 Jeg har to stilrene og allsidige vesker - én liten og én stor. Bruker den som dekker mine behov der og da. Har funksjonelle, men relativt fine klær, for det meste i nøytrale farger (svart, hvit, grå og beige) samt en del jeans. Ellers er det en del treningsklær og friluftsklær. Kommer helt an på hva jeg skal. Klærne mine er allsidige og kan kombineres på mange måter. Anonymkode: d7290...569 1
pluton Skrevet 24. november 2023 #20 Skrevet 24. november 2023 Jeg liker å variere klærne jeg bruker daglig. Har en fargerik klesstil og får energi av sterke farger. Vesker, ryggsekker og sko bruker jeg gjerne i litt nøytrale farger som svart, grått, brunt, men har også der noen fargerike varianter jeg bruker av og til. Er ikke opptatt av å vise meg frem eller hva andre tenker om stilen min, men kler meg fargerikt fordi jeg elsker farger. Har fått noen sure kommentarer og blikk når jeg går i sterke farger, men jeg har fått desto mer skryt for min fargesterke stil. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå