AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Her har bestemor et stort ønske om å passe barnet vårt ( snart 1 år) en hel helg. Kommer med eksempler på at vi bør dra en langhelg/helg til utlandet uten barnet. Barnet har btw ikke vært på overnatting før, verken til min eller hans familie da vi ikke har hatt behov eller jeg har følt meg helt klar. Tanker og erfaringer? Hva jeg evt kan si til det? Hun er ganske innpåsliten og spør hver gang vi treffes, ca en gang i uken. Til min mor sier jeg enkelt og greit nei, hehe. Men vanskelig å skulle være så dirkete med andre Anonymkode: bded0...804 1
LillaGorilla<3 Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Du sier det samme som til din egen mor. 27 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her har bestemor et stort ønske om å passe barnet vårt ( snart 1 år) en hel helg. Kommer med eksempler på at vi bør dra en langhelg/helg til utlandet uten barnet. Barnet har btw ikke vært på overnatting før, verken til min eller hans familie da vi ikke har hatt behov eller jeg har følt meg helt klar. Tanker og erfaringer? Hva jeg evt kan si til det? Hun er ganske innpåsliten og spør hver gang vi treffes, ca en gang i uken. Til min mor sier jeg enkelt og greit nei, hehe. Men vanskelig å skulle være så dirkete med andre Anonymkode: bded0...804 «Nei vi føler oss ikke helt klar for det men takk for tilbudet. Kanskje vi kan snakkes igjen om et halvt år om det» Anonymkode: 4336c...3c1 25 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Veldig rart. Jeg hadde tenkt OVERGREP med en gang. Anonymkode: caca0...edd 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 En natt er vel lurt som første overnatting. Og kanskje til og med hos dere? Mens dere er ute på restaurant eller liknende Anonymkode: 6f2d8...a8d 8 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig rart. Jeg hadde tenkt OVERGREP med en gang. Anonymkode: caca0...edd Veldig rart umiddelbar tanke? Anonymkode: 2a854...f75 57 20
snurk Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Det er helt innafor å si nei til overnatting på et så lite barn og det er helt normalt å ikke føle seg klar for det. Eldstejenta her var på overnatting for første gang når hun var nesten 3 år, og det var i forbindelse med fødsel 😅 10 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En natt er vel lurt som første overnatting. Og kanskje til og med hos dere? Mens dere er ute på restaurant eller liknende Anonymkode: 6f2d8...a8d Tenker det samme, bedre å starte litt roligere enn en hel helg. Hvis barnet ikke har blitt passet stort i det hele tatt så er kanskje bare noen timer eller en halvdag fintnå begynne med? Anonymkode: e90f8...278 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig rart. Jeg hadde tenkt OVERGREP med en gang. Anonymkode: caca0...edd Hjelpes… Anonymkode: 629e6...46b 26 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig rart. Jeg hadde tenkt OVERGREP med en gang. Anonymkode: caca0...edd Skjerp deg. Anonymkode: a921a...ca9 12
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 Så koselig at bestemor vil hjelpe til, det er nok mange som misunner dere dette 😊 hun vet nok at babytiden kan være slitsom - og vil at dere skal få muligheten til å slappe av og kose dere som et par ❤️ om det er for tidlig eller ikke må du vurdere, ingen fasitsvar på det. Men kan dere ikke evt prøve 1 natt først, type ettermiddag til midt på dagen neste dag? Det gjorde vi, ikke en hel helg første gang. Anonymkode: f6ca8...c01 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Barn 18 mnd her og har ikke sovet over hos noen andre! Jeg har vært borte 2 usammenhengende netter, men da har han vært sammen med far. Hadde aldri sendt barnet til svigers for ei helg alene nå nei! Hadde ikke klart å slappe av om jeg hadde reist bort heller 😅 det får bli når vi (oss og barnet) er klare for det ☺️ Anonymkode: fac38...154 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 Tenk at du sier nei for barnet sin skyld. Det gjør det hvertfall enklere for min egen del. -Nei, du får ikke gi peanøtter fordi det er farlig. -Nei, du får ikke ha barnet på overnatting fordi det er for tidlig for barnet. Det er vi, foreldrene, som bestemmer når det er tid for det. -Nei, du kan ikke gå fra barnet når det bader. Jeg tenker alle eksemplene her er like selvfølgelige. Anonymkode: 09db5...71a 8
FrøkenHP Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 Her ble minstemann sendt på overnatting tel besteforeldrene sin en hel helg når han var 4 mnd. Og tro det, både ungen og foreldrene lever enda 😂 syns det er flott at bestemor vil skape en relasjon til sitt barnebarn, har noen venner med barn som mener at ungen er låst til dem til ungen er 18år(altså ingen overnatting). Må si at dette høres ekstremt slitsomt ut, men alle er forskjellig. 6 1 4
kraftwerk Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Veldig rart. Jeg hadde tenkt OVERGREP med en gang. Anonymkode: caca0...edd 1 1
Anki- Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Veldig rart. Jeg hadde tenkt OVERGREP med en gang. Anonymkode: caca0...edd What?! Hvorfor i alle dager den tanken? Hun er bestemor og ønsker sikkert tid sammen med sitt barnebarn - det er da ikke noe ille ved det? 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 Her blir ikke helgeovernatting aktuelt før barnet har hatt noen overnattinger mens vi er hjemme (vi er nabo med svigers) sånn at alle parter er trygge. Tenker at det er sånne ting man ikke pusher. Å det er dere som foreldre sommbestemmer. Man må nesten bare klare å sette grenser vedrørende sitt eget barn, uansett hvor ubehagelig det kan føles. Anonymkode: 629e6...46b 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 Det beste er kanskje at samboeren din sier nei til egen mor, så slipper du å være den «slemme» (i hennes øyne). Jeg skjønner deg godt, det blir bare vanskelig når det blir sånn mas om det. Det er også deres førstefødte (går jeg ut i fra), og da blir man også ekstra påpasselig. Jeg ville heller aldri dratt bort på helgetur de første gangene barnet skulle ha sovet borte. Tullete forslag. Ville heller aldri latt det gå to overnattinger første gangen. Anonymkode: cf01a...b66 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 Fra ettårs-alderen syns jeg det er helt ok med overnatting. Men jeg syns det holder med en natt de første gangene. TS, når ser du for deg at du er klar for det, og hva syns du er vanskelig med å være borte fra barnet en natt? Det kan være verdifullt for deg og mannen din om du kan klare en natt nå og da. Anonymkode: fe7ba...d14 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 2 hours ago, FrøkenHP said: Her ble minstemann sendt på overnatting tel besteforeldrene sin en hel helg når han var 4 mnd. Og tro det, både ungen og foreldrene lever enda 😂 syns det er flott at bestemor vil skape en relasjon til sitt barnebarn, har noen venner med barn som mener at ungen er låst til dem til ungen er 18år(altså ingen overnatting). Må si at dette høres ekstremt slitsomt ut, men alle er forskjellig. Det er veldig stor forskjell på 4 mnd og 18 år da 🙄 Å sende bort en på 4 mnd en hel helg er jo ikke anbefalt. At barn overlever noe betyr jo ikke at det er bra. TS du sier nei. Si at dere følger anbefalinger om antall netter borte = antall år så det er ikke vits å spørre igjen før barnet er 2 eller 3 år. Si at dere kan snakke om 1 overnatting når barnet er fylt 1 år (om dere selv ønsker det da) Be mannen si til sin mor at hun skal slutte å mase og at dere er enige om dette. Barn er ikke en ting som skal lånes ut. Anonymkode: f3028...652 13 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå