Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På våren og sommeren bruker jeg en hudkrem som er kombinert hudkrem/ solkrem, men har hittil ikke gjort det på vinteren. Men bør man gjøre det?

Jeg har tenkt at vi bor i Norge, og det er jo så lite sol her uansett. Men noe er det jo selv på vinteren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
RosaSokk skrev (2 minutter siden):

På våren og sommeren bruker jeg en hudkrem som er kombinert hudkrem/ solkrem, men har hittil ikke gjort det på vinteren. Men bør man gjøre det?

Jeg har tenkt at vi bor i Norge, og det er jo så lite sol her uansett. Men noe er det jo selv på vinteren.

Jeg gjør det for sikkerthets skyld fordi jeg går på pillen og er redd for å få pigmentflekker i ansiktet. Men ellers hadde jeg ikke giddet å bruke det om vinteren når sola er så svak.

Anonymkode: d40e0...11c

Skrevet

Hele året🥰 Har blitt en rutine, og funnet de som funker optimalt under sminke☺️

• Liker 4
Skrevet

Nei

Anonymkode: 1f498...971

• Liker 3
Skrevet

Ja. Brukar den som dagkrem då den er fuktgivande av type

• Hjerte 1
Skrevet

Nei. Heller ikke på sommeren når jeg kun går til og fra bilen. 

Anonymkode: 0dbd2...698

• Liker 2
Skrevet

Ja, for å forebygge rynker og pigmentflekker. Viktig å huske på halsen slik at man ikke får ungt ansikt og gammel hals☺️

Anonymkode: 50374...bbc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vel i nord ser vi ikke sola så mye i desember måned så blir lite solkrem da 😆😆

Anonymkode: 38b56...a79

• Liker 2
Skrevet

Nå: ja.

Før fylte 39: nei. 

Men jeg har alltid søkt etter skygge, ligger aldri i sola, hatt innendørs jobb og generelt vært mer inne enn ute 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, for å forebygge rynker og pigmentflekker. Viktig å huske på halsen slik at man ikke får ungt ansikt og gammel hals☺️

Anonymkode: 50374...bbc

Herrefred. Jeg er da et menneske, ikke en pyntegjenstand. Skulle tatt seg ut om normalt oppegående voksne folk gikk rundt og urette seg for å «se gamle»ut. :ler: 

Ts: nei. Etter september er solen noe du kan ignorere i Norge. Men du bør ta d-vitamin. Det er viktig for faktisk helse.

Anonymkode: f305b...295

• Liker 3
Skrevet

Det varierer en hel del. På dager da jeg ikke er utendørs mer enn til og fra bilen mens det er dagslys holder en dagkrem med solfaktor i lange baner på vinterstid. Hvis jeg derimot skal gå tur eller gjøre noe ute tar jeg gjerne på meg solkrem i ansiktet og på halsen.

Skrevet

Ja, for snøen er så hvit. 

Skrevet

Ja i utgangspunktet gjør jeg det !

Men, siste tiden nå har jeg slurvet når det har vært mye grått ruskevær og lite sol..

Skrevet

Og det for å beskytte huden mot hudkreft,men også mine vakre pigmentflekker som dukker opp dersom jeg ikke bruker solfaktor.

(Dersom jeg kunne velge,haddr jeg droppet solfaktor,siden ingen kremer med spf er ideell til min hudtype.)

• Liker 1
Skrevet

Ja, hver dag, året rundt

Anonymkode: 8a281...fdf

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker samme ansiktskrem hele året, og den har solfaktor i seg, så ja det gjør jeg.

Skrevet
RosaSokk skrev (15 timer siden):

Jeg bruker en cc cream med solfaktor

Anonymkode: 28bac...dd5

Skrevet

Bruker solkrem i ansiktet året rundt. Selv om det ikke er sol er det UVA-stråler som skader huden - også på vinteren. UVA-strålene går gjennom vinduer også. 

Anonymkode: 747dc...694

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker SPF 50 i ansiktet og på halsen året rundt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja:klappe:

Anonymkode: c3835...710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...