Gå til innhold

Hvilken undertone er huden min? *bilde*

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ☺️ Sliter sånn med å finne riktig foundation shade. Pleier ofte å få råd fra ansatte på feks Kicks om at jeg har cool undertone, men det tror jeg er helt feil. Blir alltid grå i ansiktet av det de anbefaler. Har kastet bort SÅ mye penger på feil shades.

Mener selv at jeg har nøytral eller varm undertone. Hva synes dere? Hvis du er makeupartist eller evt. har liknende hudtone som meg, hva ville du gått for? 

*bildet er tatt i dagslys

Anonymkode: ee87c...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også den fremstår som mer varm enn kald. Bittelitt tint av gul, og noe rødme i kinn. 

Anonymkode: 4f7bc...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kler gull, så jeg ville sagt at du har litt varm undertone.

Anonymkode: 974de...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tommelfingerregelen hjalp meg mye:

Gul eller rosa undertone?

Ta en titt på blodårene på innsiden av håndleddet. Ser dine blodårer grønn-blå ut, har du en gul og varm undertone og kler varme farger, men hvis du derimot har blodårer i toner av blå-lilla, har du en rosa og kald undertone.

Anonymkode: 7f1d5...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes også den fremstår som mer varm enn kald. Bittelitt tint av gul, og noe rødme i kinn. 

For å underbygge min egen påstand. Jeg tok et utsnitt av bildet, kjørte average filter i photoshop (filter som gjør om variasjoner i i farger til et gjennomsnitt), og på fargepaletten er det betydelig høyere verdier på rødt og gult enn på blått. 

Kanskje ikke den mest vitenskapelige metoden, akkurat :D Men det er uansett ikke mulig å bli nøyaktig her da det kommer an på hva slags lys du har tatt bildet i og mange andre faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - gøy at mange engasjerer seg. 

Jeg kler både guln og søv, men liker best gull.

Blodårene mine er for det meste turkise på håndleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk - gøy at mange engasjerer seg. 

Jeg kler både guln og søv, men liker best gull.

Blodårene mine er for det meste turkise på håndleddet.

Jeg tenker du har litt som meg: nøytral, kan lene litt varmt eller kaldt avhengig av sesong.

Litt rosa overtone. 

Er du helt usminket på bildet? 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (19 timer siden):

Jeg tenker du har litt som meg: nøytral, kan lene litt varmt eller kaldt avhengig av sesong.

Litt rosa overtone. 

Er du helt usminket på bildet? 

Ja, usminket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du ser kald til nøytral ut. Om du kler sølv og gull like godt er du gjerne nøytral. Endrer hva du kler seg etter årstidene?

Anonymkode: 6981f...0da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper nøytral, og at du kan komme unna med at den tipper mot det varme. Noe mange "nøytrale" foundations gjør uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert kun på det vi se på bildet ville jeg sagt kald. Jeg ser en litt kald rosa undertone, tipper at du er sommertype og at du kler best sølv. 
Det lureste er å bruke farger. Ta på deg farger som er typisk varme kontra kalde, og se og erfar hva du trives best i og ev får mest komplementer i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøytral til varm. Kan forstå at kalde toner blir feil på din hud. 

Anonymkode: 52b73...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt de som sier kald hudtone, for meg er det en nøytral hudtone som lener mot det varme. 

Anonymkode: 7c85e...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nøytral, men heller over til kald på vinteren og varm om sommeren. Er du veldig tan nå i forhold til hva du vanligvis er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...