AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Hun går fryktelig tungt. Det er så slitsomt. Trasker rundt hverdag. Hun er pensjonist og er alltid hjemme. Det er jeg også fordi jeg er syk. Anonymkode: a335b...035 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Hadde flyttet. Vært i samme situasjon holdt på å bli sprø. Anonymkode: cd2ac...f82 1 3
Duraton Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Over. Anonymkode: a335b...035 Du kan lydisolere taket. Lekt ned en bit ifra taket og legg inn støykansellerende materiall. Eller så har du noe slikt som dette https://www.acousticalsurfaces.com/white_noise/white_noise.htm 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Av erfaring så må jeg bare si: flytt. Jeg kan aldri lære meg å takle det, noen tramper hardt uten at de forstår det eller vet hvordan de skal endre det. Jeg har flyttet flere ganger pga dette, og kommer aldri til å bo der noen bor over meg igjen. Kan høre folk trampe i etasjen under også såklart, men det er likevel lettere å orke. Anonymkode: d1d7f...192 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Skjønner ikke hvorfor folk bare ikke flytter 😄 Anonymkode: 2208a...1ed
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Duraton skrev (8 minutter siden): Du kan lydisolere taket. Lekt ned en bit ifra taket og legg inn støykansellerende materiall. Eller så har du noe slikt som dette https://www.acousticalsurfaces.com/white_noise/white_noise.htm Her kommer det vel an på om man har takhøye vinduer, og om man eier eller leier boligen. Skal man lydisolere tak i flere rom, så blir det også veldig dyrt. Sånne støymaskiner er tortur for noen som er syk og trenger ro. Jeg leverte min tilbake veldig fort, helt grusomt. Bedre med formstøpte ørepropper fra audiograf, det blokkerer ut veldig mye lyd. Anonymkode: d1d7f...192
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 Jeg har selv hatt problemer med dette, og løsningen min er enkel: Spill inn ulydene, og sett dette på repeat hele natten igjennom slik at vedkommende får det med seg. Og fortsett neste natt. Og natten deretter. Til slutt tar selv en trampende flodhest hintet om at hvis vedkommende ikke klarer å bevege seg stille, får dette konsekvenser. Anonymkode: a5ac0...d87 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har selv hatt problemer med dette, og løsningen min er enkel: Spill inn ulydene, og sett dette på repeat hele natten igjennom slik at vedkommende får det med seg. Og fortsett neste natt. Og natten deretter. Til slutt tar selv en trampende flodhest hintet om at hvis vedkommende ikke klarer å bevege seg stille, får dette konsekvenser. Anonymkode: a5ac0...d87 Man kan også finne flotte lydopptak på YouTube hvis man søker på "noisy neighbour revenge": https://www.youtube.com/results?search_query=noisy+neighbour+revenge Øye for øye, tann for tann; det er en langt mer effektiv måte å løse naboproblemer på enn stadige klager. Anonymkode: a5ac0...d87
Blåjojo Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 Om du ikke kan flytte eller støyisolere taket, så anbefaler jeg øreplugger som demper alle lyder, samt at du har på radio/tv/musikk. Om du ikke takler å ha lyder på hos deg selv, så kjøp deg headset med støykanselering.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Du blir vant til det. Høy musikk er verre. Hun må jo få lov til å gå over sitt eget gulv. Anonymkode: ee33e...276 4 3
Duraton Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Her kommer det vel an på om man har takhøye vinduer, og om man eier eller leier boligen. Skal man lydisolere tak i flere rom, så blir det også veldig dyrt. Sånne støymaskiner er tortur for noen som er syk og trenger ro. Jeg leverte min tilbake veldig fort, helt grusomt. Bedre med formstøpte ørepropper fra audiograf, det blokkerer ut veldig mye lyd. Anonymkode: d1d7f...192 Nå oppgir Ts at det har vedvart over flere år, så en investering ved å lydisolere taket er permanent og velfungerende. Ørepropper og støykansellerende hodetelefoner er jo også ett alternativ, men for min del, så hadde jeg lydisolert taket, så var det gjort og ferdig med det. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 Flytt til nyere bygg. Anonymkode: 8ab92...f6b 1 2
Hannah80 Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du blir vant til det. Høy musikk er verre. Hun må jo få lov til å gå over sitt eget gulv. Anonymkode: ee33e...276 Nei, en sånn type tramping blir man ikke vant til. Det blir bare verre og verre. Måtte selv flytte pga tramping over meg. Ei syltynn dame som bodde der. Men hun trampet så jævlig, da hun tydeligvis tråkket ned med hælen først. Skulle tro det var en elefant som bodde over meg. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 Man kan ikke endre folks gåmåte. Det vil si at ber du henne gå anderledes vil hun leve med redsel for å bevege seg. Har bodd over noen som klaget på tramping, og jeg går normalt. Gikk på tå i 1 år før vi flyttet. Barn må faktisk få lov å løpe på do eller ut i stuen når de er ivrige. Var forferdelig å stoppe mitt barns iver fordi han måtte gå på tå. Men det hjalp lite, fikk klager bare jeg lest på meg. Anonymkode: 87d70...d25 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du blir vant til det. Høy musikk er verre. Hun må jo få lov til å gå over sitt eget gulv. Anonymkode: ee33e...276 "År etter år" ga deg ikke et hint? Anonymkode: d1d7f...192 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 Hannah80 skrev (1 time siden): Nei, en sånn type tramping blir man ikke vant til. Det blir bare verre og verre. Måtte selv flytte pga tramping over meg. Ei syltynn dame som bodde der. Men hun trampet så jævlig, da hun tydeligvis tråkket ned med hælen først. Skulle tro det var en elefant som bodde over meg. Enig. Visse lyder, særlig mekaniske lyder, er umulig å bli vant med. Er det bare litt tramping, ok. Men når det er konstant gåing så er helt utmattende. Anonymkode: d1d7f...192 3
Natta1980 Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun går fryktelig tungt. Det er så slitsomt. Trasker rundt hverdag. Hun er pensjonist og er alltid hjemme. Det er jeg også fordi jeg er syk. Anonymkode: a335b...035 Har opplevd det samme, og det er plagsomt. Men hvis du ikke har økonomi til å flytte så bare aksepter det. For meg er det mye psykisk. Altså, å vite at en ensom kvinne er i hjemmet sitt vil ikke irritere meg så mye som å vite at det er festing der med musikk ol titt og ofte. Normale lyder, kan man akseptere. Prøv å tenk deg at du er venn med denne damen. At du syns hun er hyggelig å møte. Vil det plage deg like mye da? Så lenge det ikke er om natta, er det jo ikke så vanvittig. Mot nabostøy generelt kan jeg anbefale sånne white noise maskiner. Bruker det hver natt for å ikke høre nabo eller trafikk. Har brukt det i ti år. Endret 30. august 2023 av Natta1980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå