AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Del Skrevet 30. august 2023 Har du noen tips til hvordan overleve jobbintervju (på teams)? Jeg er så nervøs at jeg føler jeg skal dø Anonymkode: 4e810...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 30. august 2023 #2 Del Skrevet 30. august 2023 Hva slags jobb er det? I mange bransjer er det såpass mangel på folk, at et jobbintervju er minst like krevende for en arbeidsgiver, som faktisk skal fremstå som attraktiv for deg som arbeidstaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Del Skrevet 30. august 2023 Ti T Usen skrev (1 minutt siden): Hva slags jobb er det? I mange bransjer er det såpass mangel på folk, at et jobbintervju er minst like krevende for en arbeidsgiver, som faktisk skal fremstå som attraktiv for deg som arbeidstaker. Ja, du sier noe der altså!☺️ Oljeindustrien Anonymkode: 4e810...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 30. august 2023 #4 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du sier noe der altså!☺️ Oljeindustrien Anonymkode: 4e810...23c Tenk på det som om en date. Der du må bli sjarmert av dem før du legger hele godsida til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Del Skrevet 30. august 2023 Det aller viktigste du gjør, er å puste. Ta dype pust. Smil, og det er lov til til å si "jeg er litt nervøs, så jeg har tatt med meg ett glass vann" Anonymkode: 5e201...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 30. august 2023 #6 Del Skrevet 30. august 2023 Oljen skriker etter folk for tiden. Senk skuldrene, vær deg selv og prøv å få frem at du er rett mann/dame for jobben uten å overselge. Du er allerede kalt inn til intervju, så de vet at du høyst sannsynlig er kvalifisert for jobben. Og som ab over her sier, det er helt lov å si at man er litt nervøs, det har de forståelse for Slik bransjen er nå er det nok stor sannsynlighet for at den potensielle arbeidsgiveren kommer til å anstrenge seg for å fremstå minst like attraktiv for deg som arbeidstaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 30. august 2023 #7 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det aller viktigste du gjør, er å puste. Ta dype pust. Smil, og det er lov til til å si "jeg er litt nervøs, så jeg har tatt med meg ett glass vann" Anonymkode: 5e201...10d Enig i dette. Det er HELT ok å si at du er litt nervøs. Da viser du bare at dette betyr noe for deg. Det er positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Del Skrevet 30. august 2023 Ti T Usen skrev (2 timer siden): Tenk på det som om en date. Der du må bli sjarmert av dem før du legger hele godsida til:) Tusen takk! 💕☺️ Og takk til dere andre og for bra svar🙏 Alle tips er verdifulle, gi gjerne flere om du tilfeldigvis kommer over denne tråden Anonymkode: 4e810...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Del Skrevet 30. august 2023 Vær deg selv, lær litt om bedriften og tenk igjennom noen gode spørsmål du kan stille i retur. "Beklager men jeg er ganske nervøs da denne jobben er viktig for meg" er bare positivt å komme med. Anonymkode: dabe3...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Del Skrevet 30. august 2023 Vær åpen, lyttende, smil og hvis din personlighet. Det er nok flinke folk som skal intervjue, og de vil gjerne at du skal være komfortabel. Sol deg litt i oppmerksomheten, vær ærlig, og vis at du gjerne vil ha jobben! (hvis du vil ha den da) Jeg har jobbet i oljebransjen i mange år. Anonymkode: a9138...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Del Skrevet 30. august 2023 -vis- og ikke hvis Anonymkode: a9138...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Del Skrevet 30. august 2023 Jeg forbereder meg alltid veldig godt og det hjelper på nervøsiteten. Her er noen ting jeg gjør for å forberede meg: - leser over stillingsbeskrivelsen, søknad og cv på nytt - Leser meg opp på bedriften. Historie og årsrapport. - forbereder svar på spørsmål jeg vet kommer (skriver ned stikkord), typ fortell om deg selv, hvorfor er du motivert for denne jobben osv. Og som flere andre har sagt, vær deg selv 😊 Anonymkode: dece6...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Del Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg forbereder meg alltid veldig godt og det hjelper på nervøsiteten. Her er noen ting jeg gjør for å forberede meg: - leser over stillingsbeskrivelsen, søknad og cv på nytt - Leser meg opp på bedriften. Historie og årsrapport. - forbereder svar på spørsmål jeg vet kommer (skriver ned stikkord), typ fortell om deg selv, hvorfor er du motivert for denne jobben osv. Og som flere andre har sagt, vær deg selv 😊 Anonymkode: dece6...7cf Tusen takk💕💗til alle! Keep em coming! Anonymkode: 4e810...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #14 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 12.51): Det aller viktigste du gjør, er å puste. Ta dype pust. Smil, og det er lov til til å si "jeg er litt nervøs, så jeg har tatt med meg ett glass vann" Anonymkode: 5e201...10d Jeg leste dette som «så jeg har tatt meg et glass vin»😂 det hadde vært’no om det var lov å si det, isåfall skulle jeg begynt å gå mer på jobbintervju🤌🏼 Anonymkode: bf994...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #15 Del Skrevet 1. september 2023 Overlevde du? Anonymkode: 627ca...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #16 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 14.00): Overlevde du? Anonymkode: 627ca...411 Hei😊 Ja! Jeg overlevde! Men ja, vet ikke om jeg har gruet meg så mye på 10-20 år liksom. Har nesten tenkt/sagt at hadde de visst hvor nervøs jeg var så hadde de gitt meg fritak haha😅Jeg hadde det IKKE bra i de 2 ukene før. Heldigvis øvde jeg med samboer. Enda det var nærmest like flaut, eller ja, jeg syns det var fælt bare å svare foran han og brukte bare sånne delsetninger og pauset masse og det ble helt teit. Men det lønner seg virkelig å øve. Var ikke helt forberedt på spørsmålet om hvordan vil dine venner beskrive deg, for jeg var mest fokusert på jobb-jobb-spørsmål. Og også spørsmål om hvor mye jeg ville ha jobben på en skala fra 1-10😅Jeg har ikke hørt noe, men vet ikke om jeg vil ha jobben heller. Eller sånn, det er et par andre stillinger jeg har sett for meg foran denne på en måte. Det har gått 1 dager over tiden de sa.. Anyways, jeg fikset meg skikkelig før intervjuet, hadde på den fineste skjorten. Passet på at jeg hadde noe godt å drikke/spise før intervjuet og gikk ut på en restaurant og spiste herlig burger og tok en drink etterpå med samboer 💕🌸💕 Og.. jeg må innrømme at jeg hadde en kopp og et glass foran meg på intervjuet. Og noe å notere på da. Og en lapp med svarene på de mest vanlige jobbintervju-spørsmålene. Og i glasset var der vann og i koppen var det øl/vin/musserende vin. Bare i tilfelle der skulle bli for mye for meg. Altså jeg var ekstremt nervøs før. Og jeg tok vel 2 slurker litt før intervjuet. Men altså ja. Jeg syns det var helt ekstremt å skulle igjennom et intervju. Og på teams liksom. Som jeg kun hadde brukt 1 gang før. Men nok Blabla, nå i ettertid tenker jeg jeg kan gjøre det en gang til 💕 Selv om jeg vil være litt nervøs vil det nok kun bli 1-5 % av hvor nervøs jeg var forrige gang hehe… Huuuff! Det var rett før jeg ringte nav og bare: nei dette tør jeg ikke😅tenkte også på om det ikke kunne vært litt convenient å blitt litt påkjørt på tåa slik at jeg kunne utsette hehe😅 Men ja, vet ikke helt hvordan det gikk, er jo litt rart å svare på hvordan man takler stress, om man har opplevd konflikter på jobben og sånn ja.. Men målet var å overleve og nå skal jeg jammen vise de neste gang🦸Og de var snille med meg altså!💕 Jeg sa ikke at jeg var nervøs da. Men det er bare fordi jeg syns det kanskje ødelegger litt når folk sier sånn i bryllupstaler og sånn haha😅at de ikke er vandt m å holde tale, eller lignende. Enda jeg SKJØNNER de altså!😄🙃🙂👌 Anonymkode: 4e810...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 16. september 2023 #17 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg sa ikke at jeg var nervøs da. Men det er bare fordi jeg syns det kanskje ødelegger litt når folk sier sånn i bryllupstaler og sånn haha😅at de ikke er vandt m å holde tale, eller lignende. Enda jeg SKJØNNER de altså!😄🙃🙂👌 Anonymkode: 4e810...23c Et tips. Når intervjuerne spør om du er nervøs så bør du alltid svare ja på spørsmålet. For intervjuerne vet at 95% av alle de intervjuer er nervøs, men likevel svarer 92% at de ikke er nervøs... At du ikke er nervøs er egentlig bare rart. Særlig om du absolutt ønsker jobben. For et intervju føles pressende, stressende og ukomfortabelt for nesten alle. Som om om at du skal opp i en svært betydningsfull muntlig eksamen. Å da være nervøs er naturlig og sunt. Å si at du er nervøs viser at intervjuet faktisk betyr noe for deg. Og sier du at du er nervøs unnskylder du stamming, hjernesperre og flakkerende svar. Dette kommer deg tilgode auotmatisk. Og skulle du til formodning føle at du ga et dårlig svar på et spørsmål så kan du bruke nervøsiteten som unnskyldning for det dårlig svaret. Jeg er klar over at mange svarer nei som refleks på spørsmålet om man er nervøs. Men neste gang bør du svare ja. For det er en god ting, og du taper ingenting på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #18 Del Skrevet 18. september 2023 Bombasi skrev (På 16.9.2023 den 10.00): Et tips. Når intervjuerne spør om du er nervøs så bør du alltid svare ja på spørsmålet. For intervjuerne vet at 95% av alle de intervjuer er nervøs, men likevel svarer 92% at de ikke er nervøs... At du ikke er nervøs er egentlig bare rart. Særlig om du absolutt ønsker jobben. For et intervju føles pressende, stressende og ukomfortabelt for nesten alle. Som om om at du skal opp i en svært betydningsfull muntlig eksamen. Å da være nervøs er naturlig og sunt. Å si at du er nervøs viser at intervjuet faktisk betyr noe for deg. Og sier du at du er nervøs unnskylder du stamming, hjernesperre og flakkerende svar. Dette kommer deg tilgode auotmatisk. Og skulle du til formodning føle at du ga et dårlig svar på et spørsmål så kan du bruke nervøsiteten som unnskyldning for det dårlig svaret. Jeg er klar over at mange svarer nei som refleks på spørsmålet om man er nervøs. Men neste gang bør du svare ja. For det er en god ting, og du taper ingenting på det. Hei😊Ja det er jo et bra tips. Jeg ble ikke spurt om jeg var nervøs, derfor tok jeg det heller ikke opp selv (sånn som var tipset om langt oppi tråden her). Men ja, det var en gang der jeg fikk hjerneteppe ja😛 Anonymkode: 4e810...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå