Gå til innhold

Naboen røyker hasj på terrassen - ringe politiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun hvis det stinker og trekker inn i deres leilighet kan du be henne om å flytte seg litt vekk. Hvis ikke får hun gjøre som hun vil, det er tross alt bedre enn om vedkommende gikk med en ølflaske. 

Anonymkode: 9b831...5f9

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du ringe politiet? Hun er på sin egen eiendom. La folk få leve livene sine i fred. Er det bråk etter kl 23 og du ikke får fred fra naboen så er det grunn å ringe politet, så bråker hun og du ikke får fred? Hvis ikke så la hun få fred. Folk skal ikke blande seg opp i hva andre røyker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 12.43):

Det er ikke ulovlig å røyke hasj.

Dessuten så sa Goethe det så fint: "Leve og la leve."

Anonymkode: 52e20...5cc

Jo, det er ulovlig å røyke hasj i Norge. Det er brudd Legemiddelloven og kan medføre bøter og fengsel inntil 6 mndr. 

Anonymkode: abf9b...6f9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 12.41):

Vi har nettopp kjøpt vår første leilighet i en ombygd generasjonsbolig.

Ene naboen røyker hasj åpenlyst på terrassen, sin del av fellesarealer og har gjerne en joint i hånden når hun går i bosskuret for å hente/levere bosspannet.

Ville dere ringt politiet? Er ikke noe annet som skulle tilsi at det bor en narkoman der, hun ser helt vanlig ut og har det fint utenfor. Redd hun skal skjønne det er oss som har varslet, siden det er få boenheter her og de andre virker å kjenne hverandre godt.

Anonymkode: 5bc52...1a4

Narkoman😂😂😂

Og nei, du skal ikke ringe noen som helst

Anonymkode: 71524...633

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 8/30/2023 at 12:46 PM, AnonymBruker said:

Nei, hadde ikke ringt politiet, for alt du vet så er det lovlig medisinsk

Anonymkode: 76b2c...2a8

On 8/30/2023 at 12:50 PM, AnonymBruker said:

Du har din fulle rett til å ringe politiet. 

Men jeg synes du er vel litt trangsynt om du gjør det. 

For alt du vet, så er den lovlig. For alt du vet, er damen syk, og det er det eneste som funker. For alt du vet.... 

Anonymkode: 724ac...0a3

On 8/30/2023 at 12:50 PM, Majer said:

Du må først høre om vedkommende har rusmiddelet på resept. Hvis ikke anmelder du.

Får man røykbar canabis på resept? Eller er det noen som lever i Florida (eller hvor de begynte med det)?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det er ulovlig å røyke hasj i Norge. Det er brudd Legemiddelloven og kan medføre bøter og fengsel inntil 6 mndr. 

Anonymkode: abf9b...6f9

Teoretisk sett er det 3 måneder for bruk.

Men per i dag sitter nøyaktig 0 mennesker i norske fengsler for narkotikabruk. (Fakta.) Når var sist noen ble satt inn der for hasjrøyking? En gang på 70-tallet, kanskje? (Synsing.)

Anonymkode: 90857...852

• Liker 3
Skrevet
On 8/30/2023 at 12:41 PM, AnonymBruker said:

Vi har nettopp kjøpt vår første leilighet i en ombygd generasjonsbolig.

Ene naboen røyker hasj åpenlyst på terrassen, sin del av fellesarealer og har gjerne en joint i hånden når hun går i bosskuret for å hente/levere bosspannet.

Ville dere ringt politiet? Er ikke noe annet som skulle tilsi at det bor en narkoman der, hun ser helt vanlig ut og har det fint utenfor. Redd hun skal skjønne det er oss som har varslet, siden det er få boenheter her og de andre virker å kjenne hverandre godt.

Anonymkode: 5bc52...1a4

Om man må ha i seg canabis for å tømme søppelet er man enten konstant stein eller må tømme bosset oftere.... Håper ikke dama er kirurg eller kjører bil. 

Skrevet

Bor man i blokk følger ALT med. Selvsagt melder du ikke til politiet. Du melder vel ikke til politiet hvis noen røyker i et busskur, du ser en glemme blinklys eller "glemmer" betale for posr i butikken?

Anonymkode: b4079...05b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har naboer over gaten som røyker hasj hele tiden, pluss litt til. Så lenge de holder seg til seg selv, bryr jeg meg ikke. 

Dessverre har naboene noen perioder hvor de slåss. Da kommer både politi og noen ganger ambulanse. Når dette er sagt, bråk er en sjeldenhet. Politiet kommer, stille. Ambulansen kommer, stille. Der er bare biler som kjører i gaten. 

Jeg opplever ikke bråk i gaten. Selv om naboene driver med stoff, det har ikke noe med meg å gjøre, og det preger ikke hverdagen min. Der er ingen barn inni bildet. Opplever at politiet har full kontroll. 

Skrevet

Jeg har jobbet med rusavhengige i flere tiår. Jeg vil derfor gjerne prøve å slå ihjel myten om at hasj er begynnelsen på et liv med hardere rus. Det er det ikke. Det er en seig myte. Vanlige sigaretter derimot, er en annen historie. Svært få av mine narkomane brukere bruker har noen gang røykt hasj. ALLE røyker. I mine flere tiår har jeg aldri møtt en eneste rusmisbruker som ikke røyker vanlige sigaretter.

Anonymkode: bebcc...6c4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså, hvorfor vil du melde henne? Hva vil du oppnå? Hvorfor føler du at det er din sak å blande deg i? 

Anonymkode: 04908...06d

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet med rusavhengige i flere tiår. Jeg vil derfor gjerne prøve å slå ihjel myten om at hasj er begynnelsen på et liv med hardere rus. Det er det ikke. Det er en seig myte. Vanlige sigaretter derimot, er en annen historie. Svært få av mine narkomane brukere bruker har noen gang røykt hasj. ALLE røyker. I mine flere tiår har jeg aldri møtt en eneste rusmisbruker som ikke røyker vanlige sigaretter.

Sier du at brorparten av de tunge narkomane debuterte på sterkere stoffer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kan underskrive på dette. Jeg er ikke for legalisering av hasj, men jeg røyket selv fra jeg var 15-22. Null problem å slutte med det da jeg fikk litt dårlige erfaringer, men sigaretter har jeg ikke klart å slutte med enda. Og jeg er nå i 50-åra. Så det er betydelig mer vanedannende! Når det er sagt så kjenner jeg ikke til en eneste heroinist som ikke begynte med hasj eller piller før de gikk videre til sterkere stoffer, så der er min erfaring litt annerledes enn din. Og mange av de jeg kjente den gang er døde idag. 

Men hvis man ser på andelen som går videre til hardere stoffer så tipper jeg at den er ganske mye mindre enn de som bare slutter eller ikke går videre.

Anonymkode: 8cef1...a46

Skrevet
11 minutter siden, Tiuren said:

Sier du at brorparten av de tunge narkomane debuterte på sterkere stoffer? 

Ja. Ungdommen starter med kokain eller molly/mdma. Mange tunge rusbrukere unngår hasj, da dette av en eller annen grunn utløser angst eller psykotiske symptomer hos flere. Mest sannsynlig på grunn av av at hjernen sine signalstoffer er ødelagt etter mange års rusbruk. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av og oppfordring til brudd på norsk lov, nedsettende ytringer, avsporinger, tulleinnlegg, misbruk av AnonymBruker-funksjon, latterliggjøring og svar til slettede innlegg. Spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger i forbindelse med moderering besvares i her.

Rhodiola, adm.

Annonse
Skrevet

Politiet gir faen i det, men vær så god og ring

Anonymkode: c41ef...696

Skrevet

Folk er sauer. Nå er det «inn» å røyke hasj. Vel hvis alle begynner med det sløves hele befolkningen ned og dere kan bare glemme bort den velferden vi har fordi folk ikke ruser seg. Samboer måtte nylig la en ansatt i sitt firma gå pga han hadde gjort masse feil og jobbet tregere og tregere for hver dag. Så kom innrømmelsen, han røyka joint hver kveld. Trist, en som var superflink i starten og ble en sløv dass pga hasjen. Bestekompisen til min eks ble også sløv av hasjen, sluttet å vaske seg, rydde etter seg, luktet vondt, sluttet å barbere seg, falt ut av medisinstudie og måtte flytte hjem til gutterommet. Røyk i vei dere, sauer. 

Anonymkode: 06c7a...b77

• Liker 1
Skrevet
Tiuren skrev (På 31.8.2023 den 17.31):

Får man røykbar canabis på resept?

Det er enkelte i Norge som får Bedrocan på resept og da er det hentet ut fra apotek i 5 grams boks med blomst som kan røykes.

Anonymkode: f1c32...ae4

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk er sauer. Nå er det «inn» å røyke hasj. Vel hvis alle begynner med det sløves hele befolkningen ned og dere kan bare glemme bort den velferden vi har fordi folk ikke ruser seg. Samboer måtte nylig la en ansatt i sitt firma gå pga han hadde gjort masse feil og jobbet tregere og tregere for hver dag. Så kom innrømmelsen, han røyka joint hver kveld. Trist, en som var superflink i starten og ble en sløv dass pga hasjen. Bestekompisen til min eks ble også sløv av hasjen, sluttet å vaske seg, rydde etter seg, luktet vondt, sluttet å barbere seg, falt ut av medisinstudie og måtte flytte hjem til gutterommet. Røyk i vei dere, sauer. 

Anonymkode: 06c7a...b77

Kjenner flere suksessfulle som røyker. Som har skapt hundretalls av arbeidsplasser i Norge. Jobber beinhardt hver eneste dag. Bidrar med millioner til skattekassen årlig. Tar seg en blås for å slappe av og nyte øyeblikkene etter harde dager / uker.

Ta propagandaen din et annet sted. De som er tapere, vil alltid være tapere, de trenger bare en unnskyldning. De som vil, de får det til og tar seg en blås i skjult. Lenge leve sauer som deg, sier jeg.

Anonymkode: f5bc6...0e1

• Liker 3
Skrevet
On 8/31/2023 at 6:32 PM, Arth88 said:

Ja. Ungdommen starter med kokain eller molly/mdma. Mange tunge rusbrukere unngår hasj, da dette av en eller annen grunn utløser angst eller psykotiske symptomer hos flere. Mest sannsynlig på grunn av av at hjernen sine signalstoffer er ødelagt etter mange års rusbruk. 

Ja, nå er det nok mange som starter med party dop som kokain eller syntetgreier. Men tidligere var det mye canabis som var døråpner. Diskusjonen med tobakk er for dum, da kan man og snakke om melk eller øl.... 

Det er på tide det strammes alvorlig inn på "liberaliseringen", frem med narkohundene på russetreff og skoler. Og la bruk/oppbevaring av stoff få innvirkning på førerkort, da man ikke er "edruelig". At man ikke skal forfølge etablerte misbrukere er ikke det samme som å hindre nye å begynne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...