Gå til innhold

Dere med eldre partner: Når merkes alderen ordentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fra tid til annen noen tråder her om forhold med aldersforskjell. Jeg lurer på når dere har merket at den eldste partneren virkelig blir merket/tynget av alderen?

Min partner er 64, og er i veldig god form. Jobber fremdeles 100% i en akademisk stilling og trives med det, er frisk så og si hele tiden utenom en gang i året kanskje hvor han blir forkjølet eller får influensa og ellers ikke noe særlig annet. Vi har et veldig aktivt sexliv uten noe antydning til potensproblemer av noe slag. Selvfølgelig hadde han sikkert masse mer energi da han var f.eks. 30, men jeg kjente han jo ikke da så har ikke noe å sammenligne med sånn sett.

Ca. når (vet at det er individuelt) kan jeg regne med at ting blir vanskelig for han? Jeg selv er 42 og i god form selv, i full jobb etc.

Anonymkode: 47a52...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fra tid til annen noen tråder her om forhold med aldersforskjell. Jeg lurer på når dere har merket at den eldste partneren virkelig blir merket/tynget av alderen?

Min partner er 64, og er i veldig god form. Jobber fremdeles 100% i en akademisk stilling og trives med det, er frisk så og si hele tiden utenom en gang i året kanskje hvor han blir forkjølet eller får influensa og ellers ikke noe særlig annet. Vi har et veldig aktivt sexliv uten noe antydning til potensproblemer av noe slag. Selvfølgelig hadde han sikkert masse mer energi da han var f.eks. 30, men jeg kjente han jo ikke da så har ikke noe å sammenligne med sånn sett.

Ca. når (vet at det er individuelt) kan jeg regne med at ting blir vanskelig for han? Jeg selv er 42 og i god form selv, i full jobb etc.

Så du merker ikke at han velger sofaen etter jobb? Eller han har grått hår og rynker? Eller at han lukter annerledes enn før? 

Anonymkode: a9486...acf

• Nyttig 2
Skrevet

Det vil være individuellt som du sier ofte går det på lesebriller. Så har du det mentale gjerne litt lite humor og samme hva som blir bestemt bare han får bestemme litt grinebiter. Så er det selvfølgelig det nedentil. Fysisk er det jo ting å skifte ut som hofte, knær, ankler og suplerende ting som oksygen.

Ikke noe av dette trenger å skje. Viktig at han trener styrke i tillegg til kondisjon og kegeløvelser og har en meningsfull pensjonisttilværelse i den tiden du er på jobb gjerne med noe som trimmer hjernen også. 

En topptur kamerat har du mest sannsynlig ikke når du blir pensjonist. Men du trenger ikke ha noen gyngestolgubbe heller.

• Nyttig 1
Skrevet

Kjæresten min er 65 og virkelig ingen gubbe. Toppform, interessert i alt rundt seg. Men det er mange i samme alder og yngre også som er gubber, så dette er veldig individuelt.

Anonymkode: e1d8d...60a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du merker ikke at han velger sofaen etter jobb? Eller han har grått hår og rynker? Eller at han lukter annerledes enn før? 

Dette er slett ikke en god beskrivelse av en sprek 64-åring med god utdanning, jobb og som tar vare på egen helse! du tenker mer 74 eller 84 kanskje?

Anonymkode: ec32f...575

• Hjerte 1
Skrevet

Min erfaring er at jeg merka det snikende fra ca 55 - 56 åt og fram til 65. Tempoet i aldringen akselererte selvfølgelig. Mye akk og sukk og vondt her og der, mer fordomsfull og gammeldags enn før, og ikke minst tiltaksløs. Enig at lukta endrer seg, det er et vitenskapelig faktum man ikke kan vaske bort (2-noneal, et fettstoff) utskilles i større grad, samt at huden blir løsere. 

Anonymkode: 5a1e6...83f

• Nyttig 1
Skrevet

Når de tar av seg klærne, usjjj.

Anonymkode: 9651e...e5d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 55

Har fått høre av et par stykker som sier at jeg lukter så godt. Jeg er veldig nøye med hygienen.

Anonymkode: 86af8...da5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er 55

Har fått høre av et par stykker som sier at jeg lukter så godt. Jeg er veldig nøye med hygienen.

Anonymkode: 86af8...da5

Kjæresten min er 57 og han lukter også veldig godt. Utelukkende en ren, mild lukt. 

Tenker dette er veldig individuellt. Kjenner en som er 75 og det er ikke før nå alderen merkes på ham, det kom da litt plutselig men han har vært sprek, gått lange turer og trent sktivt, vært veldig slank.

Anonymkode: 08c64...cca

• Nyttig 1
Skrevet

Det tror jeg kommer mye an på gener og livsstil. Man kan ha masse energi når man er 85 år -  hvis man er frisk og rask, i både hode og kropp. 

Anonymkode: 545cd...c3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjæresten min er 57 og han lukter også veldig godt. Utelukkende en ren, mild lukt. 

Tenker dette er veldig individuellt. Kjenner en som er 75 og det er ikke før nå alderen merkes på ham, det kom da litt plutselig men han har vært sprek, gått lange turer og trent sktivt, vært veldig slank.

Anonymkode: 08c64...cca

Tror ikke akkurat man kan fornekte dette, men den gode nyheten er at man venner seg jo det man lever med. Regner med at fyren har andre gode kvaliteter, for det fysiske, inkl duft, endrer seg jo.

Anonymkode: 5a1e6...83f

• Liker 2
Skrevet

Olav Thon er 100, og han stinker det gryn av. 

Anonymkode: df6f1...395

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Grått hår får vel de fleste fra 50-årene, og litt rynker fra 40-årene. Han er 64, men ser ut som han er i 50-årene. Han lukter alltid godt synes jeg, har ikke merket endring på de 4 årene vi har vært sammen. Har datet jevnaldrende menn som luktet fælt, tror ikke lukt er kun aldersavhengig men veldig individuelt. En fyr på 35 som røyker og drikker alkohol vil jo stinke i forhold til min mann på 64 som nesten er avholds og spiser sunt feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...