Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Anonym35
Angrer publisering
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med barnet til legen og få det sjekket. Diskusjon avsluttet.

Anonymkode: 850aa...0f2

• Liker 7
Skrevet

Først og fremst må det jo gjøre fysiske undersøkelser. På hvilken bakgrunn sier fastlegen at barnet må ta det med ro? Da må det jo ha vært påvist noe, ellers høres det veldig rart ut. Det kan jo være voksesmerter? 
Her er det jo ikke helsesykepleier  som er riktig person å oppsøke, men fastlege. 

Anonymkode: e6eba...a20

• Liker 3
Skrevet

Dere må jo gå til legen, hvorfor er helsesøster involvere - hen kan ikke vurdere dette? Kan være alt fra ingenting, til voksesmerter, til noe som trenger behandling. Man er ikke nødt til å gå begge foreldre sammen til legen. 

Anonymkode: 1d348...bee

• Liker 5
Skrevet

Kutt ut helsesøsteren, dette krever jo medisinsk utredning. Fastlegen er rette instansen.

Anonymkode: 1124b...5ed

• Liker 3
Skrevet

Fastlege, eventuelt fysioterapi. Helsesøster er jo på ingen måte rett instans, om ikke målet var at mor ønsket at helsesøster skulle si til far at han må ta barnet på alvor, noe hun valgte å ikke blande seg inn i. Medisinske problem behandles hos lege. 

• Liker 2
Skrevet

Et barn som klager på sterke smerter men i lek observeres som normalt aktiv…? I tillegg fortelles det om vanskelig samarbeid mellom far og mor, barn forteller ulike historier til mor og helsesykepleier, uttrykker utrygghet for å åpne seg mot far og generelt virker litt unnvikende i hva hun forteller til hvem. Her kan man ikke utelukke angst, tenker jeg.

Ville forøvrig tatt med barnet til fastlegen. 

Anonymkode: 4cbbc...64e

• Liker 5
Skrevet

Synes man kan droppe helsesøster og heller ta dette videre hos lege, blir helt tullete opplegg med en helsesøster som hører mer på de voksne enn barnet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg antar her at trådstater er mor. 

Kan det tenkes at din datter klager over smerter fordi hun føler det er den måten du gir omsorg på? Dette er en greie dere to har sammen - og du er så opptatt av dette at du henne en følelse av samhold når hun også er opptatt av dette? 

Jeg har arbeidet i tilknytning til barnevernet i mange år, og ser mange mødre og barn som har et veldig usunt tilknytningsmønster, der sykdom, vondter og smerte er mors "kjærlighetsspråk". Mødrene føler de er de eneste som ser barna sine, og barna liker  å føle seg sett - men viser ingen smerte eller ubehag på andre arenaer. Vi hadde en gang en sak hvor barnet satt i rullestol hos mor, men når hun ble flyttet til far så hadde hun ingen fysiske begrensninger. Har også opplevd dette med allergier - at barnet omtrent ikke kan spise noe hjemme hos mor, men ingen andre har sett barnet reagere, og barnet får normal kost hos far/fosterfamilie. 

Jeg sier ABSOLUTT ikke at dette være tilfelle her - men oppfordrer deg til å reflektere litt rundt dette. 

Anonymkode: 90250...eab

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg antar her at trådstater er mor. 

Kan det tenkes at din datter klager over smerter fordi hun føler det er den måten du gir omsorg på? Dette er en greie dere to har sammen - og du er så opptatt av dette at du henne en følelse av samhold når hun også er opptatt av dette? 

Jeg har arbeidet i tilknytning til barnevernet i mange år, og ser mange mødre og barn som har et veldig usunt tilknytningsmønster, der sykdom, vondter og smerte er mors "kjærlighetsspråk". Mødrene føler de er de eneste som ser barna sine, og barna liker  å føle seg sett - men viser ingen smerte eller ubehag på andre arenaer. Vi hadde en gang en sak hvor barnet satt i rullestol hos mor, men når hun ble flyttet til far så hadde hun ingen fysiske begrensninger. Har også opplevd dette med allergier - at barnet omtrent ikke kan spise noe hjemme hos mor, men ingen andre har sett barnet reagere, og barnet får normal kost hos far/fosterfamilie. 

Jeg sier ABSOLUTT ikke at dette være tilfelle her - men oppfordrer deg til å reflektere litt rundt dette. 

Anonymkode: 90250...eab

Jeg hadde heller oppfordret til å få barnet ordentlig vurdert av lege og/eller fysioterapeut, dette innlegget synes jeg er litt på kanten. 

Anonymkode: 615e9...532

• Liker 1
Skrevet

Fastlegen må henvise til ortoped (høres ut som min datter dom hadde tilsvarende smerter i beina, det var hulfot, og ble rettet ved bruk av spesialsåler). Legen bør også skrive en erklæring ang aktivitet, lek og gym som gis til kontaktlærer/inspektør. Helsesøster har ingen rolle der.
Hvis barnet ikke har noe nytte av å snakke med helsesøster (ang problemer med faren, eller konflikt mellom far og deg), er det ingen vits at barnet går dit.

Anonymkode: d950e...666

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...