Gå til innhold

Trisekvens og eggløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊

jeg skal i gang med gonal f grunnet hypogonadotropisme (for lite østrogen?), og tendens til pco grunnet dette. Lange og uregelmessige sykluser. Skal ikke ha ivf (enda🙈), kun hjelp til å stimulere.  Jeg kunne ikke begynne med gonal f denne syklusen pga reise. Jeg har derfor fått Trisekvens som jeg skal bruke denne syklusen for at ikke den blir evigvarende lang, og vi kan komme i gang med gonal f så snart som mulig…. Jeg er nå på pilledag 15, men syklusdag 17. 

det jeg lurer på er: 

1. er jeg «reellt» på dag 15 eller 17? 
2. dersom jeg skulle få eggløsning, burde jeg da slutte med trisekvens? Da ville jo mensen kommet etter ca 14 dager? Er redd for å fremtvinge en falsk menstruasjon dersom det er et håp om graviditet, men aner ikke om det faktisk funker sånn 😄

på forhånd tusen takk for svar, og om det er andre som er i eller har erfaringer fra lignende situasjoner så tas de hjertelig imot! 🥰

hilsen Omeletthjernen 😄🤯

Anonymkode: 63710...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 11.18):

Hei 😊

jeg skal i gang med gonal f grunnet hypogonadotropisme (for lite østrogen?), og tendens til pco grunnet dette. Lange og uregelmessige sykluser. Skal ikke ha ivf (enda🙈), kun hjelp til å stimulere.  Jeg kunne ikke begynne med gonal f denne syklusen pga reise. Jeg har derfor fått Trisekvens som jeg skal bruke denne syklusen for at ikke den blir evigvarende lang, og vi kan komme i gang med gonal f så snart som mulig…. Jeg er nå på pilledag 15, men syklusdag 17. 

det jeg lurer på er: 

1. er jeg «reellt» på dag 15 eller 17? 
2. dersom jeg skulle få eggløsning, burde jeg da slutte med trisekvens? Da ville jo mensen kommet etter ca 14 dager? Er redd for å fremtvinge en falsk menstruasjon dersom det er et håp om graviditet, men aner ikke om det faktisk funker sånn 😄

på forhånd tusen takk for svar, og om det er andre som er i eller har erfaringer fra lignende situasjoner så tas de hjertelig imot! 🥰

hilsen Omeletthjernen 😄🤯

Anonymkode: 63710...d98

Jeg har ingen erfaring med Trisekvens. 

Men du følger syklusdager når du teller 👍  så i dag da 18.. 

Ville ikke sluttet på medisiner uten samråd fra legen uavhengig av hva andre gjerne har fått beskjed om - da det kan være individuelt hva beskjeder man får 😊

Anonymkode: e6b8d...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...