AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Han er født med et synlig handikap og dette tar knekken på han nå som han er tenåring. Han føler alle glor og dømmer han basert på utseende. Vil ikke gå på skolen. Overgangen fra den trygge ungdomsskolen til vgs har vært tøff. Han har holdt det inne til nå, men fortalte det i går kveld. Jeg er knust, det er så vondt at han har det sånn. Han er jo verdens fineste gutt. Jeg rives i stykker inni meg 😭 har brukt dagen på å prøve å skaffe han hjelp. Andre i samme situasjon som har noen støttende ord? Hilsen fortvilt mamma Anonymkode: dc058...8b1 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Abup så fort som mulig Fastlegen ❤️ Anonymkode: f1eb2...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Mange føler seg avvist og lite tatt på alvor i det offentlige hjelpetilbudet. Ventetiden kan være lang og når man kommer dit skal de utrede isteden for å behandle. Man risikerer å bli møtt av et firkanta skjemavelde administrert av livstrøtte terapauter. Om det skjer med gutten din har jeg ett råd: Tøm sparekontoen og få hjelp privat!! Det er en helt annen verden. Jeg hadde ikke levd i dag om det ikke var for mine private psykologer. De offentlige behandlerne jeg møtte gjorde dessverre ofte ting bare værre. Anonymkode: 000e4...c48 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Så trist å høre❤️ Har han en diagnose? Hva med å ta kontakt med senter for sjeldne diagnoser på Riksen? https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/senter-for-sjeldne-diagnoser Jeg har selv hatt et synlig handikap i ansiktet, så vet hvordan det er. Men jeg valgte å operere meg, fikk dekket operasjonene på Riksen, så ser «normal» ut nå. Anonymkode: 9f0e1...84e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Så trist å høre❤️ Har han en diagnose? Hva med å ta kontakt med senter for sjeldne diagnoser på Riksen? https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/senter-for-sjeldne-diagnoser Jeg har selv hatt et synlig handikap i ansiktet, så vet hvordan det er. Men jeg valgte å operere meg, fikk dekket operasjonene på Riksen, så ser «normal» ut nå. Anonymkode: 9f0e1...84e Han har et svært synlig handicap som ikke lar seg operere. Er medlem i pasientforening og har vært på Senter for sjeldne diagnoser. TS Anonymkode: dc058...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 12.30): Han har et svært synlig handicap som ikke lar seg operere. Er medlem i pasientforening og har vært på Senter for sjeldne diagnoser. TS Anonymkode: dc058...8b1 Jeg tenker at det er positivt oppi alt, at han opplevde ungdomsskolen som trygg. Så håper jeg han lander etterhvert også på VGS. Om han mistrives sterkt i klassen, er det ofte muligheter å bytte etter at de første 14 dagene ikke har løst noe. Anonymkode: dd9ac...8c7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Vi har også et barn med «handikap». Hun har Gastrostomi. Og hun syns det er fryktelig ubehagelig/skamfullt å skulle være tilkoblet pumpen flere ganger daglig i skoletiden. Blir for mye oppmerksomhet rundt henne og pumpen bråker så mye 😕 hun er ofte lei seg etter skoletid og gruer seg til neste dag hva slags handikap har gutten din? Anonymkode: 3cf8a...682 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 10.50): Mange føler seg avvist og lite tatt på alvor i det offentlige hjelpetilbudet. Ventetiden kan være lang og når man kommer dit skal de utrede isteden for å behandle. Man risikerer å bli møtt av et firkanta skjemavelde administrert av livstrøtte terapauter. Om det skjer med gutten din har jeg ett råd: Tøm sparekontoen og få hjelp privat!! Det er en helt annen verden. Jeg hadde ikke levd i dag om det ikke var for mine private psykologer. De offentlige behandlerne jeg møtte gjorde dessverre ofte ting bare værre. Anonymkode: 000e4...c48 Bare så enig. De utreder og utreder, og ungdommen kan veldig godt vite selv hva hen trenger hjelp med, men systemet insisterer på å fortsette endeløse utredninger. Møtt noen ungdommer som har vært gjennom x antall utredninger, men hjelp til det de trenger og på sine egne betingelser, det kommer ikke. Privat et bedre. Anonymkode: 8feb8...406
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 Ungdomsskole og VGS er den absolutt tøffeste perioden i livet for oss som har funksjonsutfordringer. Han må bare komme seg gjennom to år til og så blir livet helt annerledes. Tenåringer er ekstremt harde mot funksjonssvake. Det blir noe helt annet når han er ferdig med skolen. Anonymkode: 97afc...adc 1
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 On 8/30/2023 at 10:38 AM, AnonymBruker said: Han er født med et synlig handikap og dette tar knekken på han nå som han er tenåring. Han føler alle glor og dømmer han basert på utseende. Vil ikke gå på skolen. Overgangen fra den trygge ungdomsskolen til vgs har vært tøff. Han har holdt det inne til nå, men fortalte det i går kveld. Jeg er knust, det er så vondt at han har det sånn. Han er jo verdens fineste gutt. Jeg rives i stykker inni meg 😭 har brukt dagen på å prøve å skaffe han hjelp. Andre i samme situasjon som har noen støttende ord? Hilsen fortvilt mamma Anonymkode: dc058...8b1 Send han på en sommerleir med lignende folk. Det kan være godt å være sammen med andre med lignende problemer.
Chantielle Skrevet 10. februar 2024 #11 Skrevet 10. februar 2024 Ryddet for brukerangrep. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå