AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Føler bare generelt at menn har overtaket på hunder. I alle familier jeg har møtt har det alltid vært mannen, som hunden følger. Har en hund som jeg gjør alt med. Er jeg som har vært der for han siden han var valp. Jeg har lært han triks, leker med han hver dag, går alle turene med han, gir godis og mater han. Mannen min derimot gjør ingenting. Han bryr seg en gang ikke stort om han. Koser med han av og til. Men hunden derimot kunne ikke gjort det mer tydelig at han var favoritten. Kommer han inn i huset, er jeg luft. Skjønner bare ikke hvorfor, jeg gjør jo alt med hunden? Så lurte bare på hvordan hunder velger favorittpersoner, og om menn av naturens side har overtaket på hunder. Anonymkode: 6a9c4...583 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler bare generelt at menn har overtaket på hunder. I alle familier jeg har møtt har det alltid vært mannen, som hunden følger. Har en hund som jeg gjør alt med. Er jeg som har vært der for han siden han var valp. Jeg har lært han triks, leker med han hver dag, går alle turene med han, gir godis og mater han. Mannen min derimot gjør ingenting. Han bryr seg en gang ikke stort om han. Koser med han av og til. Men hunden derimot kunne ikke gjort det mer tydelig at han var favoritten. Kommer han inn i huset, er jeg luft. Skjønner bare ikke hvorfor, jeg gjør jo alt med hunden? Så lurte bare på hvordan hunder velger favorittpersoner, og om menn av naturens side har overtaket på hunder. Anonymkode: 6a9c4...583 Kanskje det er som med små unger. De tar mamma for gitt og finner en yndlingstante. Vi hadde en hund som ble besatt av postmannen, kunne ikke gå langtur før etter at posten hadde vært her, frem til det satt hunden og ventet. Anonymkode: 85fb4...a5f 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Noen mennesker har jo mer dyretekke enn andre. Mange av de jeg kjenner som har det, er menn. De er rolige og trygge, har dype røster, og kaster seg ikke over alle dyr de ser, i motsetning til en god del kvinner (jeg er kvinne selv). Så jeg tror det handler mer om personlighet og handlinger enn kjønn. De kvinnene jeg kjenner med godt dyretekke, har mer eller mindre samme personlighet som mennene. Og så skal man ikke se bort i fra effekten av "du gjør alt med meg, jeg vet hvor jeg har deg. Han der er mindre interessert, jeg må prøve å please han" Anonymkode: 73da7...073 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Hunder velger den de opplever som flokklederen i familien. Anonymkode: 434c2...58d 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Litt er kjemi, og mye er hvem som fyller de fleste/viktigste behovene til hunden. Hos alle jeg kjenner, er det damene som gjør det meste med hundene, og damene hundene er mest knyttet til. Det betyr ikke at de ikke synes andre folk er spennende. Får jeg besøk, så blir jeg sittende alene på sofaen mens det er besøket som får all oppmerksomheten. Det er veldig forståelig. Det er jo spennende med folk de ikke omgås hver dag Hunder/raser som har en naturlig skepsis til mennesker, er som oftest langt mer komfortabel med damer enn menn også. Det er jo heller ikke uvanlig at man hører om hunder som er redd for menn (fordi de er menn), men aldri om hunder som er redd for kvinner. Det er også godt kjent at ulver generelt føler seg tryggere og mer komfortabel med kvinner (det er selvfølgelig unntak, men snakker man med folk som driver med ulver, så er det langt større sjans for at en ulv godtar en kvinne over en mann). Anonymkode: 2f376...cf5 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Begge hundene har ho mor som favoritten. Mannen synes det er dumt siden han er den som mater, men veien til hundens hjerte går gjennom kjekke opplevelser. Jeg er den som trener dem, som går på tur, som leker, koser, tøyser og korrigerer. Han er bare matmannen som er god nok når jeg ikke er tilstede 😅 Anonymkode: ea08c...ef3 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Hunden her liker meg best, og jeg er kvinne. Veldig tydelig at mannen er litt mindre viktig. Anonymkode: 44049...b99 1
Skogstrolle Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Jeg har kjent flere hunder som har hatt meg som en av sine favoritter. Spesielt 2, elghund og en setter, har bjeffa, ula og nesten gått utav sitt eget skinn når dem så meg 🤣🤣 Gjensynsgleden har vært stor, for å si det sånn 🥰
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 Hos oss er det mannen som er favoritten. Det er han som trener med hunden, går på div kurs med hunden. Så de har knyttet bånd der. Jeg går hjemme med hunden hele dagen, så da er det meg hunden fotfølger. Når det kommer til mat, så får hunden mat etter at vi har spist middag, og da er det meg hun sirkler rundt 😅 Anonymkode: fd51d...c99
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Alltid vært meg (kvinne). Er jeg som står for innlæring og trening av hund. Så rimelig naturlig æ jeg da blir den de går til. Anonymkode: 17726...7d0
17.11 Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 Hos oss er hun mer masete på han, siden han bruker minder tid på henne så hun lengter på en måte alltid litt etter han og oppmerksomheten hans. Men om hun er redd eller har vondt, så kommer hun til meg. Det er min dyne hun vil sove under, mine klær hun drar med seg opp i sin egen seng for å kjenne lukta, det er jeg som gir mat, som har med godbiter på tur, som tar henne med ut for å bade i helgene, som vasker henne i dusjen, leker røft med henne uten å bli stressa. Er vi hos veterinæren så er det også meg de henvender seg til, og jeg som holder fast hunden om det trengs. På papiret er det hans hund, så han tar i utgangspunktet alle utgifter 😁
Forvirret23 Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Det er jo en kjent sak at hunder oppsøker litt de som ikke viser enorm hengivenhet, mer ivrige på de som er redde, allergiske osv. Kanskje det er for at de skal vise hei du jeg er faktisk ganske grei? Jeg vet ikke. Her er det jeg som står for de mest lange turene, mannen står kanskje mest for mating, og barna på lufteturer i løpet av dagen. Her er det meg han bruker for å si ifra om ting, selv om det er alltid mannen som lufter på kvelden, så er det meg som blir glodd på, pipe til, hoppet på eller bjeffet til om han ikke reagerer, samme gjelder maten, reagerer ikke mannen får jeg gjennomgå 😛 Det er meg han sover på og kan ligge i ro i fanget til, men det er mannen som er favorittpersonen og den han til slutt hører på om han har et "ulydig" øyeblikk De velger kanskje sånn som oss? Personlighet? 1
Hareena Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 En kollega hadde med rottweilerhvalpen på jobb, den hatet alle bortsett fra meg. Eier sa hunden likte damestemmer og jeg var eneste dame der. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 Her er jeg definitivt favoritten (dame), barna nr 2 (mest førstefødte) og mannen tilslutt. Om noen besøker oss så er det nok vanskelig å se, for det er ikke så tydelig mår vi alle er hjemme og gjør vårt. Men det er ingen tvil om at hunden «savner» meg mest/viser størst gjensynsglede ovenfor meg. Den er også mest lydig ovenfor meg. Det er jeg som har trent hunden, og det er der vi har knyttet bånd. Også jeg som gjør det meste, og det kommer tydelig frem. Har hun vært hjemme alene blir hun jo lykkelig uansett hvem som kommer, men mannen kan være borte i flere dager uten at hun gir noen særlig velkomst. Med meg er det pur glede. Blir hun og jeg alene hjemme fotfølger hun meg og er mer stresset, og viser stor glede over å se igjen barna. Anonymkode: dc9f3...a85
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 Jeg er favoritten hos tre, mannen en. Anonymkode: 45917...d0c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 Det er typisk at menn har en mer bestemt fremtoning, som kan gjøre at hunden på en måte får større respekt ovenfor de, anser de som "lederen". Kvinner er ofte mildere, selv om man er den som trener, går tur og mater. Ikke alltid slik da. Anonymkode: 170c7...3f1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 Hunder er oftere redd menn enn kvinner også. Anonymkode: 170c7...3f1
Mardina Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 Her i huset er det jeg (kvinne) som hunden min liker aller best. Jeg hadde han også i 5-6 år, før jeg traff min samboer. Hunden min liker selvfølgelig også min samboer, men det er først og fremst meg han går til, hvis han vil noe. Når det gjelder det med å ha "hundetekke", så tror jeg at det bare er enkelte som har det i seg. Min far er en sånn person. Hunder flokker seg til han, til tross for at han kun har hatt hund selv 1 gang. Det er veldig spesielt og fint å se hvordan han kommuniserer med hunder, f.eks min egen hund ❤
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 10 hours ago, Forvirret23 said: Det er jo en kjent sak at hunder oppsøker litt de som ikke viser enorm hengivenhet, mer ivrige på de som er redde, allergiske osv. Kanskje det er for at de skal vise hei du jeg er faktisk ganske grei? Jeg vet ikke. Det har jeg aldri hørt om hunder. Jeg har derimot hørt det om katter, selv om jeg ikke har opplevd det selv. Jeg har alltid vært favoritten til alle hunder i familien og er stort sett favorittbesøkende til venners hunder. Jeg er definitivt ikke en streng og bestemt mandig person med dyp røst, slik som noen her har nevnt Jeg er en dame som elsker dyr over alt i verden, koser med dem, leker med dem, lar dem sove ved siden av meg og i fanget mitt. Jeg snakker ikke med babystemme, men jeg merker at jeg automatisk bruker et eget mildere toneleie når jeg snakker med dyr. Anonymkode: 8a69e...be5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #20 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 11.31): men veien til hundens hjerte går gjennom kjekke opplevelser. Jeg er den som trener dem, som går på tur, som leker, koser, tøyser og korrigerer. Han er bare matmannen som er god nok når jeg ikke er tilstede 😅 Anonymkode: ea08c...ef3 Har erfaringer som også viser at det ikke trenger være sånn. Har hatt flere hunder. Noen av de knytter seg klart mest til den som fremstår som den mest dominante. Det har vært den mest tydlige. Ikke den som går mest turer, leker etc. Rett og slett knyttet seg mest til den som i hundens øyne fremstår som «flokklederen». Anonymkode: 5a6e0...d36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå