Gå til innhold

Spørsmål til dere som har ptsd/traumer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg endelig har forstått hva jeg opplever. Jeg har ikke fortalt til helsevesenet at jeg har et traume fordi jeg ikke har forstått hva som skjer. De har sagt at jeg har generell angst. Men etter å ha etterforsket meg selv en tid ser jeg at det er flascbacks fra traumet jeg gjennopplever og som aktiverer meg, det er ikke ting jeg opplever til daglig. Derimot får jeg oftere mareritt når jeg har det travelt i hverdagen. Er det sånn for dere også? Vil jeg kunne få mer adekvat behandling nå som jeg vet årsaken til hva som skjer med meg og ikke at det bare er generell angst?

Anonymkode: c646b...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emdr for traumer. Høres suspekt ut, se på et lys skal være terapi. Men det fungerte fjell for meg. Aldri blitt så overrasket noen gang.

Anonymkode: 09b08...280

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror jeg endelig har forstått hva jeg opplever. Jeg har ikke fortalt til helsevesenet at jeg har et traume fordi jeg ikke har forstått hva som skjer. De har sagt at jeg har generell angst. Men etter å ha etterforsket meg selv en tid ser jeg at det er flascbacks fra traumet jeg gjennopplever og som aktiverer meg, det er ikke ting jeg opplever til daglig. Derimot får jeg oftere mareritt når jeg har det travelt i hverdagen. Er det sånn for dere også? Vil jeg kunne få mer adekvat behandling nå som jeg vet årsaken til hva som skjer med meg og ikke at det bare er generell angst?

Anonymkode: c646b...e53

Det å forstå noe gjør at man kan løse problemet bedre i voksen alder. Ville ha jobbet med meg selv utifra det jeg selv forsto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...