Gå til innhold

Null effekt av Ritalin - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått på ritalin i tre måneder og de siste ukene på 80 mg. Jeg merker seriøst ingenting. Ingen effekt, ingen bivirkninger. Etter råd fra legen har jeg testet medisinfrie dager, for å merke forskjell på om jeg ikke tok det, men heller ikke da merket jeg noe. Dermed skal jeg over på Aduvanz. Nå er jeg litt småstressa for om heller ikke det skal ha noen effekt. 

Er det noen andre som har samme erfaring med ritalin som kan dele sine erfaringer? 
Hadde dere effekt av Aduvanz eller andre typer? 

Anonymkode: 0aa90...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme!

Skulle gjerne lest bok om de ulike medisintypene, virkning, bivirkninger, hvor stor hjelp man kan regne med det er å medisineres, erfaringer og råd. Men finner ikke noe.

Prøvde ikke ritalin i mer enn ca tre uker (ingen virkning) før jeg var over på aduvanz.

Aduvanz gjorde meg litt roligere, mer "våken", muligens litt lettere å komme igang med gjøremål, fikk også dårligere matlyst (det er en bra ting, for jeg har vært overvektig de siste årene) tok lenger tid før jeg sovna om kvelden, kanskje litt hjertebank også. Men synes virkningen var umerkbar en stund. Prøver å være tålmodig, sove nok, spise greit, trene litt og håper det blir mer tydelig virkning snart.

Jeg jobber ikke så mye for tiden, kan hende konsentrasjon og oppmerksomhet er bedret mer enn jeg føler. Går litt bedre å lese bøker enn før, og å henge med i samtaler f.eks. (Men dagsformen varierer, jeg var jo mer våken og fikk ting gjort i perioder før jeg starta på medisin. Ikke lett å vite om medisinen virker litt, eller om man naturlig føler seg mer symptomfri i perioder).

Men den wow-følelsen av at det blir stille i hodet, man fokuserer bra og alt blir mye bedre, som mange nevner etter oppstart, har jeg ikke merket.

Om aduvanz ikke virker så veldig, er strattera neste på lista for meg. Har lest mye dårlig om den, masse bivirkninger osv. Og man må bruke den i et par mnd før man merker virkning.

Vil helst ha sentralstimulerende for å dempe matlyst faktisk. Har gått ned litt i vekt siden jeg starta, går gjerne ned mer. Men må såklart passe på å spise nok. Det må vel være beste virkning med aduvanz, den fikk meg til å slutte med overspising.

Hvor vanlig er det å måtte gå på maksdose av noe? De få jeg har snakket med har god effekt av laveste dose. Litt redd jeg er av de 30% med adhd som faktisk ikke har effekt av medsin.

Anonymkode: 5cd2b...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...