AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Han har et litt annerledes syn på smerte og opplevelse av det, han mener at smerter som feks tannverk, all form for hodepine, betennelse osv, ikke er som feks smerte fra et brudd eller skade, sår påført av noe. Dvs han synes jeg gjorde en stor greie av å få betennelse i roten på en jeksel, han sa han hadde det mye verre da han datt på grusen og skrubba kneet. Jeg er ikke helt sikker på at han er helt rett.. Anonymkode: a56db...c50
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Jeg ville heller falt på grusen og fått skrubbsår enn å hatt tannverk. Merkelig ting av han å si uansett.. Anonymkode: d7136...772
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har et litt annerledes syn på smerte og opplevelse av det, han mener at smerter som feks tannverk, all form for hodepine, betennelse osv, ikke er som feks smerte fra et brudd eller skade, sår påført av noe. Dvs han synes jeg gjorde en stor greie av å få betennelse i roten på en jeksel, han sa han hadde det mye verre da han datt på grusen og skrubba kneet. Jeg er ikke helt sikker på at han er helt rett.. Anonymkode: a56db...c50 Dette var rare greier ... Anonymkode: 8b953...bf9 1
Loonsta Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Tannverk er noe av den verste smerten jeg har hatt, og jeg har migrene. Så det syns jeg var en veldig merkelig ting å si. Tror han heller er mer ute etter sympati for sitt skrubbsår, og snakke ned dine opplevelser av smerte og tannverk enn å gi deg sympati/trøst og støtte.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Hm... tror jeg hadde skygget banen hvis han er opptatt av smerte. Anonymkode: 27efd...ab3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Han har et litt annerledes syn på smerte og opplevelse av det, han mener at smerter som feks tannverk, all form for hodepine, betennelse osv, ikke er som feks smerte fra et brudd eller skade, sår påført av noe. Dvs han synes jeg gjorde en stor greie av å få betennelse i roten på en jeksel, han sa han hadde det mye verre da han datt på grusen og skrubba kneet. Jeg er ikke helt sikker på at han er helt rett.. Anonymkode: a56db...c50 Å fy har betennelse i roten på en jeksel nå. Har før jeg startet på pencelin vært hovent og vondt opp til øyet og ned i halsen vondt i øret. Tar heller 10 skrubbsår altså, det er mye billigere også. Anonymkode: 85bab...fed
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Folk kan ha ulik oppfattelse av smerte, men det at han ikke vil annerkjenne at feks tannverk kan være vondt vitner vel egentlig om lite empati. Syns absolutt du har grunn til å være litt skeptisk. Virker ikke som en fyr du kan regne med stiller opp for deg om du blir syk i alle fall. Med mindre du brekker beinet... Anonymkode: d324e...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Høres ut som en litt lite empatisk fyr, som fort vil avfeie opplevelsen din om du har hodepine, f.eks. Som en dame som har vært gjennom litt av hvert, tar jeg heller et brekt bein enn alvorlig tannpine any day... Anonymkode: 4c9e0...ec8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har et litt annerledes syn på smerte og opplevelse av det, han mener at smerter som feks tannverk, all form for hodepine, betennelse osv, ikke er som feks smerte fra et brudd eller skade, sår påført av noe. Dvs han synes jeg gjorde en stor greie av å få betennelse i roten på en jeksel, han sa han hadde det mye verre da han datt på grusen og skrubba kneet. Jeg er ikke helt sikker på at han er helt rett.. Anonymkode: a56db...c50 Det kan jo være hans opplevelse. Folk har veldig lov til å ha ulike meninger om smerte. Nettopp fordi det ofte er veldig supjektivt hvordan smerte oppleves. Man har jo testene der menn får påført «menssmerter» og hyler opp for et nivå som de fleste kvinne anser som for lavt til å bry seg med smertestillende og trolig vil kategoriseres som «murring» hos de fleste i tråden. Men deres opplevelse av at de har det vondt er ikke dermed usann, selvsgat. Smerte sitter i hodet. Så han, personlig, kan oppleve smerte som han beskriver. Men dersom en voksen person oppriktig tror at hans eller hennes opplevelse (av noe som helst) er universell? Da skygger en banen. Vedkommede har mye og langtekkelig mental modning fremfor seg før hen er et fullvoksent menneske. Og å være partneren til noen mens de bygger seg opp til et helt menneske er ikke bra for ens psykiske helse. Og så har vi risikoen: hva om han ikke gidder ta seg bryet med å bli et fullvoksent menneske? Mange bare driter i den prosessen. Anonymkode: 60790...403
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Høres ut som en drittunge uten empati eller sosiale antenner. 😂 Seriøst. At du gidder. Til info. Jeg har erfaring med mange typer smerter. Dette er sånn jeg objektivt vil rangere mine på smerteskalaen: 1) rotfylling uten bedøvelse 2) knekke armen 3) ryggskade 4) tupp i balla 5) tannverk . . . 89) skrubbsår på kneet. Jeg tror fødsel uten bedøvelse burde være nr 1. Men jeg er mann... Anonymkode: 5d37e...4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå