AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Jeg hørte en gang at de fleste finner partneren sin via arbeidsplassen, men jeg leser stadig at folk har en regel på at de ikke dater folk de jobber med. Er det det som er blitt det vanlige? Ikke date folk på jobben selv om man kanskje har tidenes tiltrekning? Anonymkode: b8d15...800 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Dont shit where you eat sies det. Anonymkode: d040a...5a2 8 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Det spørs vel på arbeidsplassen, spesielt størrelse. I små team er det virkelig ikke lurt. Hvis det blir slutt blir det kleint og hvis det går bra er det ikke topp med et par i team. I en stor organisasjon hvor det ikke er rett samarbeid blir det noe annet Anonymkode: b973c...d86 3
Dolce Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dont shit where you eat sies det. Anonymkode: d040a...5a2 And: Do not dip your pen in the company ink 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Mulig, kanskje det er en uskreven regel. Men for meg er regler til for å brytes (innen lovens rammer seff) Anonymkode: 6f144...60f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Tja, på min forrige arbeidsplass var det haugevis med folk som hadde funnet partneren sin på jobb, inkludert meg selv. Noen par gikk det også skeis med. Noen møttes på jobb, ble gift og skilt, men hadde samme arbeidsplass uten problem til ene gikk av med pensjon uansett. Hørte aldri om noen problemer hos de parene det gikk skeis med, men de slapp som regel å jobbe i team da. På den arbeidsplassen var det ofte to og to som jobbet sammen, så det er jo forståelig at det ikke er så ønskelig å sette sammen to ekser. Jeg og samboeren min hadde tidenes tiltrekning og valgte å gå for det, og vi har bare gode erfaringer med det i hvert fall 😊 Anonymkode: 3e60a...528 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Ikke kolleger og ikke venner er vel konsensusen på KG. Ikke lov å snakke med fremmede heller. Så da blir det jo vanskelig til slutt 🙂 Anonymkode: f5258...244 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 Vet om mange som har funnet kjæreste på arbeidsplassen. Anonymkode: e5999...5a2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Mange finner kjærligheten på arbeidsplassen. Tror nok det er helt greit i større organisasjoner, men kanskje ikke helt i mindre? På min arbeidsplass er vi kun 7 ansatte og hvis noen her finner hverandre, må en av de bytte arbeidsplass. Anonymkode: beed1...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg hørte en gang at de fleste finner partneren sin via arbeidsplassen, men jeg leser stadig at folk har en regel på at de ikke dater folk de jobber med. Er det det som er blitt det vanlige? Ikke date folk på jobben selv om man kanskje har tidenes tiltrekning? Anonymkode: b8d15...800 Det kommer jo an på. Altså: folk flest har jo mange jobber gjennom livet. Å finne en ny jobb er ofte både ønskelig og planlagt. Om du finner en kjæreste eller venn på din første jobb som ekstrahjelp i matbutikk eller barnehage så er det mildt sagt ikke krise å måtte bytte jobb. Det samme gjelder de fleste andre jobber - de kan byttes ut. Men man bør nok velge hvem man velger å date med noe omhu. Og det burde gjelde uansett om man arbeider med dem eller ei. Folk burde ha noe krav til en person de dater. Jeg har sett folk som dater på jobb der en av partene synes det er sosialt akseptabelt å snakke om datingen og problemer de to har på den enes kontor. Og folk som åpenbart har grått i slike samtaler. Altså på kontoret og i arbeidstiden! Man bør for egen psykiske helse selvsagt aldri velge å date slike høy-drama personer. Men når man velger å date slike kollegaer vil det går utover ikke bare ens psykiske helse men også ens karriere. Og man må uansett avslutte forholdet, så hele fallet i anseelse og påfølgende latterliggjøring har vært uten verdi. Anonymkode: dee27...9dd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Tenker det spørs veldig på arbeidsplassen. samt aldersgruppe det er i de ansatte. Det er jo ikke smart at to 18 åringer blir sammen på jobb, for risikoen for drama blir stor. Men det er nok mer vanlig enn hva folk tror, siden man bruker mye av tiden sammen. Anonymkode: a9cf2...82e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dont shit where you eat sies det. Anonymkode: d040a...5a2 Dolce skrev (40 minutter siden): And: Do not dip your pen in the company ink AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja Anonymkode: 88642...b8f Men hva gjør dere hvis dere får følelser for en kollega? Holder de tilbake, later som det ikke skjer? Anonymkode: b8d15...800
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 Nei, vi har flere gifte par på jobben. Anonymkode: 048b8...63f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Men hva gjør dere hvis dere får følelser for en kollega? Holder de tilbake, later som det ikke skjer? Anonymkode: b8d15...800 Ja, holder tilbake, ihvertfall så lenge jeg jobber der. Anonymkode: d040a...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 Jeg gikk på den blemma der. Gikk forsåvidt greit så lenge ting var ok. Ikke så greit for ham da jeg avsluttet og han var lei seg, men fortsatt måtte møte meg på jobb. Anonymkode: e33f0...be9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, holder tilbake, ihvertfall så lenge jeg jobber der. Anonymkode: d040a...5a2 Og da er vi i kjernen av problemet mitt. Jeg har fått følelser for en god kollega. Jeg tror han liker meg tilbake, men jeg holder igjen alt jeg kan for å ikke rutsje utfor. Jeg har vært alene lenge og han her kunne vært the one, men siden vi jobber sammen er jeg usikker. Det er bare det som holder meg tilbake akkurat nå. Ingen av oss har mulighet til å bytte jobb, dette er en jobb med spisskompetanse og lang utdannelse, det er ikke bare bare å stikke. Anonymkode: b8d15...800
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): det er ikke bare bare å stikke. Husk at dette også gjelder hvis dere begynner å holde på og det går skeis. Anonymkode: d040a...5a2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Husk at dette også gjelder hvis dere begynner å holde på og det går skeis. Anonymkode: d040a...5a2 Flaks vi jobber turnus da 😉 Anonymkode: b8d15...800
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 På min jobb var det faktisk en offisiell regel, men folk forelsker seg selvfølgelig, og det hadde ikke jobben noe imot. Da måtte imidlertid ene parten forflyttes til annen del av konsernet. Det var stor forståelse for dette. I løpet av mine år der var det to par som fant hverandre på min arbeidsplass, og i begge tilfeller flyttet da ene parten frivillig til annen arbeidsplass i konsernet. På kryss og tvers i konsernet oppsto det flere par, men disse fikk ingen pålegg om at ene byttet jobb innen konsernet, bortsett fra ett tilfeller der ene parten var i avdelingen som skulle kontrollere og godkjenne prosjekter utført av alle i avdelingen til den andre. Det ble selvfølgelig feil, så da ble vedkommende i stillingen som kontrollerte prosjekter også kjæresten (senere kona) leverte inn til kontroll flyttet til annen stilling. Anonymkode: e567c...6fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå