Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn på 3 og 1 år, og har tenkt å ta søskenbilde i forblindelse med 1 årsbilde til den minste. De har og ett halvsøsken på 18 år som vi ikke treffer så mye. Hadde du hatt med halvsøskenet på søskenbilde? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde iallfall spurt 18-åringen om han/hun ville. Kan jo bli veldig søte bilder det da. Men kanskje 18-åringen må komme og leke litt med de små først for å sikre god stemning?

Jeg ville i tillegg tatt noen alenebilder av de to små.

Anonymkode: 1695b...4f5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Refreng
Skrevet

Min policy er å alltid inkludere om mulig. Andre mennesker skal føle at de blir sett og verdsatt. Jeg tenker du kan spørre siden det er snakk om noen på 18 år. Ikke alle er så glad i å bli tatt bilder av

Skrevet

Ja, det synes jeg er naturlig. Hvis 18 åringen ikke vil kan hen slippe. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det hadde vært naturlig for meg å spørre om 18-åringen vil være med. Som Refreng synes jeg det er viktig, og aldri feil, å inkludere. 

• Liker 3
Skrevet
Jom skrev (22 minutter siden):

Jeg har to barn på 3 og 1 år, og har tenkt å ta søskenbilde i forblindelse med 1 årsbilde til den minste. De har og ett halvsøsken på 18 år som vi ikke treffer så mye. Hadde du hatt med halvsøskenet på søskenbilde? 

ja om 18 åringen hadde lyst så ja

Skrevet

Hvis du vil,  men tenker det går helt fint uten når aldersforskjellen er så stor.

Anonymkode: 6c688...126

Skrevet

Tenker at det er hyggelig om hen på 18 år blir spurt om hen har lyst å bli med. Ta så bilder av alle tre, av hvert av småsøsken med hen på 18 år og så bilder av de to minste sammen. Problem løst

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er greit å spørre det store barnet i hvert fall. Du kan og ta bilder av alle enkeltvis og de to minste sammen. Det blir og mange muligheter til søskenbilder i barnehagen og på skolen, det var det hos oss når det ble tatt bilder.

Men jeg forstår godt at du ønsker bilder av de to små, det er koselig å forevige den tiden der.

Skrevet

Ja hyggelig med alle søsknene på bildet

• Liker 1
Skrevet

Absolutt! Spør og så gjør du som andre har sagt: tar bilder med ulike kombinasjoner 🙂

• Liker 1
Skrevet
Jom skrev (3 timer siden):

Klart det! Om halvsøskenet selv vil det :) 

Skrevet

Mellom meg og mine yngre søsken er det omtrent samme aldersforskjell, jeg ble aldri inkludert i slike bilder. Isolert sett ikke noe problem, men det var bare en del av alle måter jeg ikke ble inkludert på i den familien. Resultatet er at vi søsknene i dag ikke kjenner hverandre, ikke har noe med hverandre å gjøre, vi er fremmede for hverandre, det finnes ingen bilder av oss sammen fra de var barn, såvidt jeg vet.

Og ja, vi kunne sikkert tatt opp kontakt i dag, men vi er helt fremmede for hverandre, bor et godt stykke fra hverandre i dag (ikke den gang), så det blir liksom ikke noen som tar initiativ. Jeg vet også at de ble fortalt at jeg ikke ønsket kontakt da de var små, noe som ikke stemte.

Så jeg sier inkluder - for dine barns skyld! Gi dem felles minner med sitt søsken, gi dem håndfaste bevis på at de er et fellesskap. Husk også at bilder ikke trenger å være så tradisjonelle - dere kan få mange morsomme bilder av en 18-åring og småbarn sammen.

Spør deg også hvorfor din partner (antar det er han som har barn fra før) ikke har kontakt med sitt eldste barn. Ting er ikke nødvendigvis slik du får høre. Så ta selv initiativ til å inkludere ditt stebarn, det søskenet kan bli viktig for dine barn senere i livet.

Anonymkode: f627c...3ec

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør deg også hvorfor din partner (antar det er han som har barn fra før) ikke har kontakt med sitt eldste barn. Ting er ikke nødvendigvis slik du får høre. Så ta selv initiativ til å inkludere ditt stebarn, det søskenet kan bli viktig for dine barn senere i livet.

Anonymkode: f627c...3ec

Hvor skrev jeg at de ikke har kontakt? Barnet valgte selv å flytte vekk med moren for barnet trivdes best der mtp på videregående skole. De snakker mye i lag, men vi TREFFES lite som jeg skrev.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med 18 åringen til fotograf for å ta bilde med 1 og 3 åringen? Hvorfor skal det være naturlig? 

Skal 18 åringen ta fri fra jobb/skole og evt fly for det ? 

Antar at det blir tatt bilde av barna sammens ellers under samvær og familieselskaper. Bør holde. 

Hadde aldri i livet tatt de større barn fri fra skole for å inkluderes i datters 1 årsbilde. Eller enda værre-fri fra arbeid! Får være måte på. 

Anonymkode: c1caf...e08

Skrevet

Hadde inkludert halvsøsken ja.

En jeg kjenner tok et slikt familiebilde hos fotograf med hel og halvsøsken. Like etter døde halvsøskenet i en ulykke. Disse bildene tatt av søsknene sammen har fått ekstra stor verdi i familien. 

Anonymkode: 2d30f...bfe

• Hjerte 3
Skrevet

Kan fortsatt ha mange fine bilde ellers av søskenflokken. Er ikke nødvendigvis familiebilde fordi det er fler enn én på bilde.

Anonymkode: c1caf...e08

Skrevet

Ja! Som en som har halvsøsken selv så setter jeg pris på de få bildene det finnes av hele søskenflokken. Utnytt denne muligheten og si til 18-åringen at dere ville blitt kjempeglad hvis hen kunne kommet for å ta søskenbilder. Sier 18-åringen ja så prøv å Finn ett tidspunkt som passer alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...