Gå til innhold

Ta med pus til moren min som har to andre katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å ta med sønnen min og pus på overnatting til moren min noen få dager, siden samboeren min skal ut og reise. Pus takler helt fint å være i bur i bilen, går frivillig inn og gjør ingen nummer ut av det. Bilturen er på ca. 45 minutter. Han er en veldig trygg og rolig katt, så akkurat det er jeg ikke bekymret for. Han er 7 mnd, men er større enn min mors voksne katter. Er redd de ikke skal ta hensyn til at han er kattunge siden han er såpass stor 😅

Den ene katten hos moren min er veldig territoriell og kjefter høyt på enhver katt som måtte våge seg inn i hagen hans, men det er fordi han har noen dårlige erfaringer og er redd inntrengere. Den andre katten holder ikke på sånn, og går heller inn og gjemmer seg når han holder på sånn. Derfor er jeg litt bekymret for hvordan det blir om jeg kommer der med min katt. Det er gode muligheter for å adskille de, så egentlig trenger de ikke å møtes. Min katt kan være i stua når mammas katter er ute, og ofte ligger mammas katter andre steder i huset og sover i timesvis, så katten min kan godt være i stua med oss store deler av dagen.

Katten min er innekatt foreløpig pga. alderen, så det er ikke aktuelt å slippe ham ut, og jeg ville jo uansett ikke sluppet ham ut så raskt på nytt sted. Han går fint i bånd, så eventuelt kan vi jo gjøre det. Tenker det kan være gøy for ham med nye inntrykk.

Hva tenker dere om dette? Høres det greit ut eller er det no go? Har veldig lyst på det overnattingsbesøket, men det er selvsagt ikke aktuelt at pus skal være hjemme alene de dagene.

Anonymkode: af253...30c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde det, og det gikk skikkelig dårlig. 

Tok med meg ungkatten hjem til svigermor og katten som bodde der, der pusen min fikk vite hvor skapet skulle stå ja.

Sjefskatta hjemme hos moren din kommer ikke til å ligge å sove noe annet sted, den kommer antagelig til å jage din så lenge dere er der.

Anonymkode: f4b3e...9be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg prøvde det, og det gikk skikkelig dårlig. 

Tok med meg ungkatten hjem til svigermor og katten som bodde der, der pusen min fikk vite hvor skapet skulle stå ja.

Sjefskatta hjemme hos moren din kommer ikke til å ligge å sove noe annet sted, den kommer antagelig til å jage din så lenge dere er der.

Anonymkode: f4b3e...9be

Som sagt er det gode muligheter for å adskille de, så de trenger ikke møtes :) Skjønner at det fort kan bli som du beskriver, ja, så sannsynligvis hadde de ikke fått møtt hverandre. Til nøds kunne vi prøvd å la katten min møte den ene av mammas katter som ikke er "sjef".

Skrevet

Det går sikkert bra for din katt, men av hensyn til de kattene som allerede bor der ville jeg ikke gjort det. Selv om dere kan skille de inne i huset, vil de jo merke at det er en inntrenger på deres territorie, noe som mest sannsynlig vil være veldig stressende for dem. 

Anonymkode: a731d...b95

• Liker 2
Skrevet

Har gått fint når jeg har tatt med kattunge til foreldre som har katt og hund. De skjønner at katten er min. Skader ikke å prøve. Blir det problem kan bare katten din være på et rom alene 

Anonymkode: 825fa...473

Skrevet

Er det bare 45 minutter hadde jeg heller kjørt tre retur hver dag enn å utsette pus for det stresset.

Anonymkode: 38b68...d0b

Skrevet

Og jeg synes du bare skal prøve 🤷‍♀️😄

Anonymkode: d7362...08b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det bare 45 minutter hadde jeg heller kjørt tre retur hver dag enn å utsette pus for det stresset.

Anonymkode: 38b68...d0b

Kan nok ikke kjøre 90 minutter tur/retur tre ganger per dag. Det er fryktelig dyrt og jeg vil ikke lempe ansvaret for sønnen min over på mamma i så stor grad. Pus er heller ikke så veldig glad i å være alene, så det hadde føltes feil å etterlate han, selv med tre turer innom per dag.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. De kattene som bor der vil bli stresset av det, du beskriver allerede en katt som strever med stress i hverdagen når andre katter kommer inn på hennes område. Jeg synes det ville være dårlig gjort mot denne katten, den må betale en ganske høy pris for at din pus skal ha det "gøy med nye inntrykk". :(

Anonymkode: fdf7a...47f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...