Gå til innhold

Dere som er på Tinder og alle disse andre sjekkeappene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere ikke selv at dere gjøre dere litt … billige? Som på utstilling? Kjøttmarked? 
Jeg er så glad jeg fant meg kjæreste for mange år siden før disse appene kom. 

Anonymkode: d2b28...f38

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler dere ikke selv at dere gjøre dere litt … billige? Som på utstilling? Kjøttmarked? 

Fordi verden går fremover?

Alle sjekkeapper er bare en digital versjon av de tidligere kontaktannonsene som sto i alskens aviser og ukeblader.

Anonymkode: 36336...dc7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle sjekkeapper er bare en digital versjon av de tidligere kontaktannonsene som sto i alskens aviser og ukeblader.

Næh, gjør den egentlig det?

Kontaktannonser i «gamle dager» var forbehold de desperate, de ingen ville ha. Alle lo av dem, brukte dem som underholdning i pausen, gjorde narr. Og dette er majoriteten nå frivillig med på? Jeg fatter det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Så dyrt som alt har blitt nu til dags så erre bra med litt billig kjøtt 

, sabrura

(kvinne48, møtt mange som jeg skriver med om alt mulig på Tinder, veldig kjekt!) 

Anonymkode: 31064...fde

Skrevet

Halve norge er da ikke billig🙄 du vet ikke hva dette handler om.

Anonymkode: 5178b...144

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Halve norge er da ikke billig🙄 du vet ikke hva dette handler om.

Anonymkode: 5178b...144

Jeg syns det er rart likevel. Lage profil med bilder, skryt og reklame for seg selv. Det virker oppmerksomhetssøkende og desperat. Det kan godt hende at halve Norge ikke er desperate, men å by seg fram på en sånn direkte måte, reklamere for hva man kan tilby både mentalt og kroppslig, virker billig.

Jeg skjønner det ikke. Se på meg! Jeg er deilig, sant? Sporty og smart er jeg og. Pick me, pick me! 🙈 Flaut.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan fant du din kjæreste? 

Anonymkode: 9ba1b...f95

Skrevet

Hvor mener du folk skal finne hverandre da? Hvis man ikke drar på byen hver helg så er det jo ikke akkurat så lett og selv på byen møter man ikke nødvendigvis de beste folkene...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Søsteren min fant samboeren sin på Tinder og ei venninne skal snart ha barn med mannen hun traff på tinder for flere år siden. Kjenner til en handfull flere folk som har funnet kjærligheten på Tinder. Så ja, ikke alle er drittsekker, men at de finnes i hopetall og ødelegger inntrykket er sikkert og visst.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får håpe du beholder den kjæresten din da, siden du syns dagens dating er så ille. Samlivsbrudd kommer brått og overraskende på mange, så ikke kast stein i glasshus.

Appene er et middel til å finne andre single. Nesten alle single i alle aldere bruker disse nå i dag. De eneste som ser deg der er andre single som også er der, så hvorfor skal man føle seg billig? Som en voksen dame er jeg glad de appene finnes, for det er jammen ikke lett å finne de single mennene på andre måter, de går ikke akkurat rundt med stempel i panna. Jeg syns det vil være mer flaut å henge på byen og prøve å sjekke opp noen der.

Anonymkode: bd3c5...932

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg heller forstår meg ikke helt på Tinder.

Jeg mener dog IKKE at folk er «pick me» eller «billige» fordi man er på Tinder.

Selv dater jeg og koser meg. Aldri opplevd noe problem med å møte og bli kjent med kvinner her i den virkelige verden. Er nok derfor jeg ikke helt Skjønner hvorfor så mange er på Tinder.

Det kryr jo av single og sosiale mennesker her ute 😅

Anonymkode: 3a1c3...69b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv dater jeg og koser meg. Aldri opplevd noe problem med å møte og bli kjent med kvinner her i den virkelige verden. Er nok derfor jeg ikke helt Skjønner hvorfor så mange er på Tinder.

Akkurat det er veldig avhengig av både alder og bosted da. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor unge studenter feks bruker datingapper, da er man jo omgitt av single, sosiale og likesinnede mennesker hele tiden.

Anonymkode: bd3c5...932

• Nyttig 1
Skrevet
Morten1 skrev (31 minutter siden):

Hvor mener du folk skal finne hverandre da? Hvis man ikke drar på byen hver helg så er det jo ikke akkurat så lett og selv på byen møter man ikke nødvendigvis de beste folkene...

I sosial omgang i den virkelige verden. Jobben, frivillighetsarbeid, blant venner og bekjente, naboer, på butikken for den saks skyld. Hvor som helst bare man kommer seg ut. Å sveipe på en app er så lite tiltrekkende som mulig, mener jeg. 

• Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det virker, så virker det - men jeg er også enig i at det oppleves "billigere" og alt i alt en dårlig byttehandel av din tid vs hva du får. Hvis en match leder til en date, som leder til en kjæreste, som leder til et lykkelig giftemål med hus, barn og bil med i bildet - så har man vunnet førstepremien i skrapelodd - og man må gå gjennom mange lodd for å nå den. 

Skrevet

Brukte ikke tinder da jeg tilbragte en lang periode i (spesielt) USA og Frankrike fordi jeg bedt ut til enhver tid og kom i kontakt med menn regelmessig. Nå tilbake i Oslo har jeg latt tinder ligge i 6 måneder og ikke vært i kontakt med en eneste mann foruten om et par snaps. Så slik jeg ser det er man nødt å bruke den appen for å møte noen med mindre man har et enormt nettverk og er hypersosial. 

Har forøvrig droppet bio og skrytebilder fordi jeg syns det blir litt flaut, ja.

Anonymkode: d842e...227

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker disse appene. Trur aldri jeg hadde endt opp med min kone om det ikke var for dating-apper. Jeg er for sjenert til å gå for damer av et slik kaliber i "virkeligheten".

Anonymkode: fbd6c...153

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tror at før sjekkeapper, så fikk vi tak i kjærester gjennom kontaktannonser i avisa?

Anonymkode: 443cd...f32

Skrevet

Hvordan var det du traff kjæresten din?

Så du ut som en dass og var uflidd, eller prøvde du å fremstå som den beste utgaven av deg selv, solgte du deg litt? 

Om han går ifra deg eller forvinner på annen måte,  hvordan skal du treffe en annen?

Anonymkode: 2e6fb...720

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvor da og hvordan går du fram?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan var det du traff kjæresten din?

Så du ut som en dass og var uflidd, eller prøvde du å fremstå som den beste utgaven av deg selv, solgte du deg litt? 

Om han går ifra deg eller forvinner på annen måte,  hvordan skal du treffe en annen?

Anonymkode: 2e6fb...720

Jeg møtte kjæresten min på fjelltur med kollegaer, så ja, jeg så nok ganske dass ut. Takk for at du spør.

Hvis det skulle ryke mellom oss, vil jeg klare meg fint på egenhånd, og skulle det dukke opp en ny, tar jeg det med meg.

Jeg kommer aldri til å lage en profil på Tinder, da forblir jeg heller alene resten av livet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...