Gå til innhold

Hvilken side skal jeg velge? Mor eller Datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en standardfamilie med to barn, hus og bil. Vanlig pakke. Vi har derfor en tenåring i huset, og mor og datter krangler mye. Begge har mye temperemang og det ender noen ganger med høy skriking, stygg banning og trusler fra moren. Datter prøver å stå i mot men ender som regel med å gråte og stenge seg ute. Jeg havner som regel i midten fordi jeg prøver se begge sidene og roe ned situasjonen. Problemet for meg er at dattera over lengre tid opplever mamma som sint og krevende, og jeg mener hun påvirkes negativt. Samtidig er mange av de tingene moren tar opp «riktig» så det er ikke temaeene som er feil kanskje, men det er skriking, sinna og trusler jeg mener er feil

Jeg havner i midten her og vil beskytte barna mot morens sinne. Forslag, hva gjør jeg? Hvordan går jeg fram? Erfaringer? Har andre opplevd dette? 

Takk hilsen far i huset

Anonymkode: feaeb...9dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger hjelp!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må beskytte datteren. Hun blir utsatt for psykisk vold. 

Kona di må søke hjelp. En temperamentsfull ungdom trenger hjelp til å regulere seg, ikke blir skreket til. 

Anonymkode: 8972e...785

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

En trygg voksen ansvars person, har tapt, når hun viser sinne på den måten moren gjør her. 

• Liker 2
Skrevet

Kona di må til behandling, sinnemestring.

Hvorfor godtar du slik mot ungene dine? 

Hadde du godtatt at en annen mann oppførte seg slik mot datteren din? 

Anonymkode: e33d0...f95

• Liker 1
Skrevet

Slik snakkar du med tenåringen | Bufdir

Bufdir/familievernkontoret kan hjelpe dere. Dra dit sammen som foreldre først, så kan det hende de vil snakke med mor/datter sammen også, evt kun med datter. Det finnes også flere som kjører nettjurs rundt dette temaet, prøv å google.

Tenåringer kan være ufordragelige, men de trenger forståelse og støtte. Hjernen er i full ombygging og følelsene er kaos, de er ikke i stand til å styre seg selv. Voksne derimot bør klare å beherske seg.

Anonymkode: 8c2da...728

• Liker 2
Skrevet

Skrikingen, sinnet og truslene er det som må tas tak i.

Om selve temaet og det mor prøver å formidle er 'rett', så kan du si det på en ordentlig måte til datter samtidig som du møter hennes følelser. Men det skal jo da ikke formidles via skriking, sinne og trusler.

Anonymkode: 05b0f...a13

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...