Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor når jeg ikke har lappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 03465...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begrenser det barna dine på noen måte? Må du mase på folk rundt for å kjøre dem hit og dit?

Anonymkode: a9540...7c9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begrenser det barna dine på noen måte? Må du mase på folk rundt for å kjøre dem hit og dit?

Anonymkode: a9540...7c9

Mannen min kjører barna når det trengs  eller barna sykler/ går. Eller vi tar buss/ tog. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Her hvor jeg bor, på bygda, hadde jeg blitt en dårlig mor uten lappen. Jeg hadde fått jobbet mindre, og ungene hadde ikke kommet seg på vennebesøk, bursdager og fritidsaktiviteter. Men jeg kjenner jo familier som bor sentralt i Oslo uten bil som klarer seg greit.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er ikke en dårlig mor, derimot kunne det ha gjort ting litt enklere.

Anonymkode: ea161...bfd

• Liker 9
Skrevet

Nei ❤️

Anonymkode: 21ea9...fa0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen min kjører barna når det trengs  eller barna sykler/ går. Eller vi tar buss/ tog. 

Da begrenser det kanskje ikke barna. Men det blir ekstra belastning på mannen?

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Spørs nok på hvor du bor. 

Her ville du ikke vært så populær blant andre foreldre. Med mindre du har en partner som kan bidra med å kjøre barn til kamp etc. 

Anonymkode: c025b...ec8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke noen samvarians mellom antall førerkort og omsorgsevne, nei.

Min mor har aldri hatt førerkort. Verdens beste mamma.

• Liker 7
  • Hjerte 8
Skrevet

Min bestemor kjørte aldri opp, og hun var den beste personen jeg hadde møtt.

Å være en god omsorgsperson, har ingenting med om man har lappen eller ikke å gjøre.

Anonymkode: ea161...bfd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er ikke en dårlig mor, derimot kunne det ha gjort ting litt enklere.

Anonymkode: 

Skrevet

Det er viktig å ikke kjøre hvis man av ulike grunner ikke har anledning til det. 

Du er ikke en dårlig mor❤️

Anonymkode: 21ea9...fa0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er generelt lite utenfor plassen vi bor. Har alt vi trenger i nærområdet. Mannen kjører ved behov, men ikke ofte han trenger å kjøre på meg/ barna. Har aldri spurt andre om å kjøre meg/ barna noe sted. 

Skrevet

Spørs vel hvor man bor. Bor du en mil fra nærmeste sivilisasjon og det går buss en gang om dagen, er det kanskje litt dumt. Men med god kollektivtrafikk og sykkel går det jo helt fint. Jeg besto oppkjøring to dager før ordinær ultralyd. Kjenner jo at det er mer lettvint å kunne kjøre. Men kunne jo fint tatt buss. Da hadde jeg kjøpt en annen barnevogn enn den vi har nå da. Den vi har er så stor. 

Til neste sommer kommer jeg til å sykle til jobb. Vi bor bare noen hundre meter fra nærmeste barnehage, så det gjør det jo veldig enkelt uten bil. 

Anonymkode: 9d06b...073

Skrevet

Men herregud. Ta nå lappen. Voksne dama.

Anonymkode: 46958...9d0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei selvfølgelig er du ikke en dårlig mor av den grunn. Er såklart fordeler ned å ha lappen, men finnes mange som ikke har det av ulike grunner uten st det gjør dem til dårlig forelder 

Anonymkode: 80ab2...bf5

• Liker 1
Skrevet

Om du er en dårlig mor eller ikke kan ingen av oss vite. (Et veldig merkelig spørsmål forresten. Du virker i allefall litt dramatisk anlagt).

Men å ikke ha lappen har selvsagt en del konsekvenser, som du sikkert merker godt, ellers ville du ikke spurt. Det begrenset kraftig dine egne muligheter til å leve selvstendig og stille opp praktisk for barna dine i hverdagen. Du blir avhengig av mannen din. Du må hele tiden si til folk at du ikke kan kjøre fordi du ikke har førerkort. osv osv. Nå forutsetter jeg at det ikke er medisinske grunner, men at dette er noe du har valgt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei du er ikke en dårlig mor, MEN det hadde vært mye lettere å kommet seg rundt. Fritidsaktiviteter  , barnebursdager, vennebesøk, og andre ting! 

Anonymkode: 05e12...045

• Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du er en dårlig mor eller ikke kan ingen av oss vite. (Et veldig merkelig spørsmål forresten. Du virker i allefall litt dramatisk anlagt).

Men å ikke ha lappen har selvsagt en del konsekvenser, som du sikkert merker godt, ellers ville du ikke spurt. Det begrenset kraftig dine egne muligheter til å leve selvstendig og stille opp praktisk for barna dine i hverdagen. Du blir avhengig av mannen din. Du må hele tiden si til folk at du ikke kan kjøre fordi du ikke har førerkort. osv osv. Nå forutsetter jeg at det ikke er medisinske grunner, men at dette er noe du har valgt.

Jeg synes heller det er du som er dramatisk ;) Avhengig av mannen sin? Begrenset mulighet til å leve selvstendig og stille opp for barna sine? Snakk om å være avhengig av bilen sin for å fungere i hverdagen. 

Det kommer selvsagt an på hvor man bor, men bor man i en by eller et annet sted med god kollektivtrafikk, går det helt utmerket uten lappen. Vi bor sentrumsnært, og de aller fleste relevante steder for oss kan vi gå til. Er det for langt, tar vi buss eller bane, eller sykler. 

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...