Gjest Inverto Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Jeg visste ikke om jeg skulle putte dette her i Dating eller Samliv seksjonen, men forhåpentligvis så klarer folk å svare passende til tråden og moderatorene kan flytte tråden om de føler for det. La oss begynne.... Jeg er 30 år gammel. Har aldri datet og har tenkt lenge på det å begynne. Men jeg har lenge vært klar over en forskjell på yngre/jevnaldrede, og de som er sånn 50+ år gamle. Sistnevnte virker så mye mer chill, vennligere og jordnær. De bryr seg ikke om å være sexy, posere, snakke, oppføre seg sexy. De er heller vennlige og varme, selv mennene. Dette er oppførsel som yngre ville kalt pinglete eller lite mannlig. Dette er bare mine personlige erfaringer og observasjoner. Og jeg beundrer dem. Jeg vil være som dem.... Jeg vil ikke si at jeg er veldig pen i utseendet, jeg kan bare si at jeg har de strukturelle trekkene som internett sier er nice. Men sexy på andre måter enn det er jeg ikke, og jeg orker det ikke. Jeg vil ikke konstant være på vakt og moderere (fake) mitt verbale og kroppslige språk for å bli mer attraktiv. Jeg vil være meg selv. Dette innebærer faktisk å snakke på en litt "myk" og gammeldags måte som desse eldre gjør. En oppførsel som jeg gjentar, er sett på som pinglete eller lite mannlig. La meg gi et eksempel: selv om jeg bare er 30 år så kan jeg si til en irrasjonell jevnaldret person "kom igjen, vi er for gamle for dette" XD Jeg høres ut som en bestefar. Det der var selvsagt bare et superenkelt og overfladisk eksempel på noe mye dypere hos meg. Ungdommens verden gir ingen rom for vennlighet, mykhet og varme. Alt er sex, sexy, konkurranse, sarkasme, ghosting og listen går videre. Denne følelsen av å skille seg ut og være "eldre" enn de andre, er et problem jeg har hatt helt siden vidergående. Jeg foretrakk også derfor å snakke med lærerne eller de rare kidsa. de som var harmløse. Det var alt. Jeg ville ventilere litt. Og jeg avslutter så med 2 spørsmål: hvorfor er verden slik og er det mulig for slike som meg å finne en jevnaldret partner?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Fordi samfunnet er konstruert rundt lystene til mannfolk. Anonymkode: ae55c...c0c 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Det er selvsagt mulig å finne en partner som ikke bryr seg om å være såkalt sexy. Bare se på folk rundt deg, er det en overvekt av sexy mennesker, tenker du? Ungdommen holder jo gjerne på sånn, men når man er rundt 30 år har de fleste lagt av seg sånn dumskap. Anonymkode: 5bb95...788 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 tøys, sexy er øyet som ser og ikke et ytre image, noen oppfattes som sensuelle basert på utseende, bevegelse og mimikk men å være sexy i et annet menneskes øyne kommer som regel innenfra. Noen finner roen sexy, andre er overfladiske og ser etter det ytre, du må finne ut hvem du er og ha du ønsker i en partner og være deg selv. Anonymkode: 47947...14b 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Bor du i by? Flytt på bygda, du finner nok de som spiller på det å være sexy der også. Men kanskje fler av de som ikke er det. Anonymkode: 9102d...953
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Inverto skrev (34 minutter siden): Jeg visste ikke om jeg skulle putte dette her i Dating eller Samliv seksjonen, men forhåpentligvis så klarer folk å svare passende til tråden og moderatorene kan flytte tråden om de føler for det. La oss begynne.... Jeg er 30 år gammel. Har aldri datet og har tenkt lenge på det å begynne. Men jeg har lenge vært klar over en forskjell på yngre/jevnaldrede, og de som er sånn 50+ år gamle. Sistnevnte virker så mye mer chill, vennligere og jordnær. De bryr seg ikke om å være sexy, posere, snakke, oppføre seg sexy. De er heller vennlige og varme, selv mennene. Dette er oppførsel som yngre ville kalt pinglete eller lite mannlig. Dette er bare mine personlige erfaringer og observasjoner. Og jeg beundrer dem. Jeg vil være som dem.... Jeg vil ikke si at jeg er veldig pen i utseendet, jeg kan bare si at jeg har de strukturelle trekkene som internett sier er nice. Men sexy på andre måter enn det er jeg ikke, og jeg orker det ikke. Jeg vil ikke konstant være på vakt og moderere (fake) mitt verbale og kroppslige språk for å bli mer attraktiv. Jeg vil være meg selv. Dette innebærer faktisk å snakke på en litt "myk" og gammeldags måte som desse eldre gjør. En oppførsel som jeg gjentar, er sett på som pinglete eller lite mannlig. La meg gi et eksempel: selv om jeg bare er 30 år så kan jeg si til en irrasjonell jevnaldret person "kom igjen, vi er for gamle for dette" XD Jeg høres ut som en bestefar. Det der var selvsagt bare et superenkelt og overfladisk eksempel på noe mye dypere hos meg. Ungdommens verden gir ingen rom for vennlighet, mykhet og varme. Alt er sex, sexy, konkurranse, sarkasme, ghosting og listen går videre. Denne følelsen av å skille seg ut og være "eldre" enn de andre, er et problem jeg har hatt helt siden vidergående. Jeg foretrakk også derfor å snakke med lærerne eller de rare kidsa. de som var harmløse. Det var alt. Jeg ville ventilere litt. Og jeg avslutter så med 2 spørsmål: hvorfor er verden slik og er det mulig for slike som meg å finne en jevnaldret partner? Du spør deg hvorfor mange folk flørter. Det er fordi dette er en type kommunikasjon som gir mening for en del folk. Jeg er nærmere 50 enn 30 og kommersielle ikke til å slutte å være på måter andre kan oppfatte som flørtete eller sexy - for det er naturlig for meg å bruke mye kroppsspråk på den måten, særlig i romantisk sammenheng. Hvorvidt det finnes mye vennlighet, varme og mykhet kommer helt an på personene og miljøet. Hvilke miljø er du i da? Har du selv hjertevarm adferd som kan tiltrekke tilsvarende folk? Ps. Du er 30 år og ingen ungdom lenger, og de fleste single på 30 har etablerte liv, ikke et evig party. Virker litt som livet ditt har stått stille de siste 10 år, at du møter overflatiske folk eller at omgås mest folk som er mye yngre enn deg selv. Anonymkode: 6fc63...b2c 2
MariaIsabel Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Det er absolutt mulig å finne noen som ikke er så opptatt av at man skal være sexy hele tiden. For de fleste som leter etter noe seriøst, så er utstråling og personlighet viktigere, og du beskriver at du ikke er stygg, du bare liker ikke å gjøre så mye med utseende? Så lenge du ikke kler deg slaskete, så skulle det ikke være noe stort problem? Stusser litt over at du sier du er 30, men beskriver starten av 20-årene? Hvis du bor i byen, flytt på landet. Det høres generelt ut som du ville trivdes bedre der. 2 1
Gjest Inverto Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 MariaIsabel skrev (16 minutter siden): Det er absolutt mulig å finne noen som ikke er så opptatt av at man skal være sexy hele tiden. For de fleste som leter etter noe seriøst, så er utstråling og personlighet viktigere, og du beskriver at du ikke er stygg, du bare liker ikke å gjøre så mye med utseende? Så lenge du ikke kler deg slaskete, så skulle det ikke være noe stort problem? Stusser litt over at du sier du er 30, men beskriver starten av 20-årene? Hvis du bor i byen, flytt på landet. Det høres generelt ut som du ville trivdes bedre der. Fin kommentar, takker. Joda, jeg kler meg omtenksomt og tar godt vare på hygiene osv. Men jeg har overhodet ikke noe modell utseendet eller ser ekstraordinær ut haha
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi samfunnet er konstruert rundt lystene til mannfolk. Anonymkode: ae55c...c0c TS er en MANN. Anonymkode: c4ba5...f95 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Inverto skrev (15 minutter siden): Fin kommentar, takker. Joda, jeg kler meg omtenksomt og tar godt vare på hygiene osv. Men jeg har overhodet ikke noe modell utseendet eller ser ekstraordinær ut haha Du trenger ikke å se ut som en modell eller ekstraordiner ut. Du er mer enn god nok @Inverto. Virker som du har selvtillit og du har forutsetninger for å gå inn i et fast kjæresteforhold . Du virker fin og god. Anonymkode: 0e4c0...0d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 Kvinner må ikke være sexy. De er sexy, dersom de er seg selv, og er kvinne. Null stress. Ikke noe å tenke på. Anonymkode: c8b50...30c 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Inverto skrev (1 time siden): Jeg visste ikke om jeg skulle putte dette her i Dating eller Samliv seksjonen, men forhåpentligvis så klarer folk å svare passende til tråden og moderatorene kan flytte tråden om de føler for det. La oss begynne.... Jeg er 30 år gammel. Har aldri datet og har tenkt lenge på det å begynne. Men jeg har lenge vært klar over en forskjell på yngre/jevnaldrede, og de som er sånn 50+ år gamle. Sistnevnte virker så mye mer chill, vennligere og jordnær. De bryr seg ikke om å være sexy, posere, snakke, oppføre seg sexy. De er heller vennlige og varme, selv mennene. Dette er oppførsel som yngre ville kalt pinglete eller lite mannlig. Dette er bare mine personlige erfaringer og observasjoner. Og jeg beundrer dem. Jeg vil være som dem.... Jeg vil ikke si at jeg er veldig pen i utseendet, jeg kan bare si at jeg har de strukturelle trekkene som internett sier er nice. Men sexy på andre måter enn det er jeg ikke, og jeg orker det ikke. Jeg vil ikke konstant være på vakt og moderere (fake) mitt verbale og kroppslige språk for å bli mer attraktiv. Jeg vil være meg selv. Dette innebærer faktisk å snakke på en litt "myk" og gammeldags måte som desse eldre gjør. En oppførsel som jeg gjentar, er sett på som pinglete eller lite mannlig. La meg gi et eksempel: selv om jeg bare er 30 år så kan jeg si til en irrasjonell jevnaldret person "kom igjen, vi er for gamle for dette" XD Jeg høres ut som en bestefar. Det der var selvsagt bare et superenkelt og overfladisk eksempel på noe mye dypere hos meg. Ungdommens verden gir ingen rom for vennlighet, mykhet og varme. Alt er sex, sexy, konkurranse, sarkasme, ghosting og listen går videre. Denne følelsen av å skille seg ut og være "eldre" enn de andre, er et problem jeg har hatt helt siden vidergående. Jeg foretrakk også derfor å snakke med lærerne eller de rare kidsa. de som var harmløse. Det var alt. Jeg ville ventilere litt. Og jeg avslutter så med 2 spørsmål: hvorfor er verden slik og er det mulig for slike som meg å finne en jevnaldret partner? Det som hadde vært et stort rødt flagg for meg, er at du aldri har datet i en alder av 30 år. Du har altså ikke erfaring med forhold, kanskje svært lite eller ingen erfaring med sex? Det blir med andre ord en god del opplæring fra dama når dere først blir sammen. Du sier du liker best folk på 50+. Har du vurdert å lete etter en dame i denne alderskategorien? Anonymkode: c4ba5...f95
Gjest Inverto Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som hadde vært et stort rødt flagg for meg, er at du aldri har datet i en alder av 30 år. Du har altså ikke erfaring med forhold, kanskje svært lite eller ingen erfaring med sex? Det blir med andre ord en god del opplæring fra dama når dere først blir sammen. Du sier du liker best folk på 50+. Har du vurdert å lete etter en dame i denne alderskategorien? Anonymkode: c4ba5...f95 Nei nei nei 😅jeg vil ha en partner som er jevnaldret selvsagt. Men grunnen til at jeg ikke har vist interesse for dating og romanse før nå, er fordi jeg har vært en kald robot hele livet (autisme). Plutselig i Mai så var det noe som klikket på plass. Jeg skrev mye om det her på KG den tiden. Nå er jeg ikke redd for nærhet lenger, jeg er redd for å aldri erfare det.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 Inverto skrev (1 minutt siden): Nei nei nei 😅jeg vil ha en partner som er jevnaldret selvsagt. Men grunnen til at jeg ikke har vist interesse for dating og romanse før nå, er fordi jeg har vært en kald robot hele livet (autisme). Plutselig i Mai så var det noe som klikket på plass. Jeg skrev mye om det her på KG den tiden. Nå er jeg ikke redd for nærhet lenger, jeg er redd for å aldri erfare det. Men hvorfor skriver du "ungdommen" og "ungdommens verden" når du er 30 og vil ha en jevnaldrende partner? Forslaget er da å velge en dame som har like lite erfaring med dating og nærhet som deg. Jeg håper du lykkes Anonymkode: c4ba5...f95 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 Inverto skrev (1 time siden): hvorfor er verden slik og er det mulig for slike som meg å finne en jevnaldret partner? Verden er ikke slik som en helhet, men deler av verden kan oppfattes slik. Og ja, du kan finne en jevnaldret partner om du ønsker det. Inverto skrev (1 time siden): selv om jeg bare er 30 år så kan jeg si til en irrasjonell jevnaldret person "kom igjen, vi er for gamle for dette" Hva er du for gammel for? Jeg synes det høres ut som du legger begrensinger på deg selv. Det er faktisk helt lov til å tenke og gjøre ting utenfor boksen. Du virker til å ha en verden som er sort-hvit. Inverto skrev (1 time siden): Ungdommens verden gir ingen rom for vennlighet, mykhet og varme. Alt er sex, sexy, konkurranse, sarkasme, ghosting og listen går videre. Denne følelsen av å skille seg ut og være "eldre" enn de andre, er et problem jeg har hatt helt siden vidergående. Jeg foretrakk også derfor å snakke med lærerne eller de rare kidsa. de som var harmløse. Du skiller deg nok ikke ut så mye som du selv tror. Nei, alt er ikke sex, sexy, konkurranse osv. Det handler mer om hvor du har ditt fokus og hva som er din omgangskrets i rl og på nett (mest her vil jeg tro). Jeg kjenner ikke igjen dette du beskriver, det har jeg aldri gjort i mine over 40 år på denne jorden. Og jeg er kvinne, ikke mann. Anonymkode: 176f8...f2f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Forslaget er da å velge en dame som har like lite erfaring med dating og nærhet som deg. Du forstår jo ikke mye om markedet om du tror menn kan velge på den måten Anonymkode: 4b442...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du forstår jo ikke mye om markedet om du tror menn kan velge på den måten Anonymkode: 4b442...0c6 Alle kan velge. Og så er det en ide å ikke bli en del av et "marked". Anonymkode: c4ba5...f95
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle kan velge. Og så er det en ide å ikke bli en del av et "marked". Anonymkode: c4ba5...f95 De mennene som ikke er del av markedet blir typisk fremstilt som «incel» her på KG. Anonymkode: 4c3f4...41f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De mennene som ikke er del av markedet blir typisk fremstilt som «incel» her på KG. Anonymkode: 4c3f4...41f Jeg har aldri vært en del av markedet (kvinne). Det er utrolig lett å ikke være en del av markedet. Det er bare å ikke se på seg selv som en vare som kan selges og kjøpes. Anonymkode: c4ba5...f95 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 Sexy er vel noe man er, ikke noe man prøver å være. En som utstråler sensualitet og feminitet er mer sexy enn en brautende og mindre intelligent dame som kler seg i høye hæler og skjørt som viser rumpeballene Anonymkode: 14f0a...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå